بیست و چهارمین جشنواره فیلم «مولف رباط» در کشور مراکش میزبان سه فیلم بلند ایرانی خواهد بود.
به گزارش سینماسینما، در این رویداد سینمایی که از تاریخ ۱۶ تا ۲۲ نوامبر (۲۵ آبان تا اول آذر) در کشور مراکش برگزار میشود، فیلمهای «درساژ» ساخته پویا بادکوبه و «قصر شیرین» به کارگرانی رضا میرکریمی در بخش مسابقه بینالمللی به روی پرده میروند.
همچنین فیلم «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زندی حقیقی نیز در بخش سینمای جهان این جشنواره سینمایی نمایش خواهد داشت.
«درساژ» به تهیه کنندگی روح الله برادری و سمیرا برادری پیش از این در جشنوارههای متعدد جهانی حضور داشته و جوایزی از جمله تقدیر ویژه هیات داوران برلین و سیمرغ بهترین فیلم اول جشنواره جهانی فجر را دریافت کرده است. در این فیلم سینمایی علی مصفا، شبنم مقدمی، هوشنگ توکلی ،علیرضا ثانیفر،علیرضا آقاخانی ،سیامک ادیب،جلال فاطمی ،لویی سیفی ،یسنا میرطهماسب ،باسط رضایی، بهآفرید غفاریان ،شایان فصیحزاده، رامبد مطلبی و با معرفی نگار مقدم به ایفای نقش میپردازند.
فیلم «قصر شیرین» پیش از این جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد را از جشنواره فیلم شانگهای، جایزه بهترین فیلم از جشنواره بین المللی شرق و غرب اورنبورگ، دو جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم از نگاه منتقدان در جشنواره فیلمهای هنری “باتومی” گرجستان و جایزه بهترین کارگردانی و بازیگر مرد (حامد بهداد) جشنواره آنتالیا ترکیه را کسب کرده و در سیزدهمین دوره جوایز سینمایی آسیپاسیفیک نیز در شاخه بهترین فیلمنامه (محسن قرایی و محمد داوودی) نامزد کسب جایزه است.
فیلم «بنفشه آفریقایی» با بازی فاطمه معتمدآریا، رضا بابک و سعید آقاخانی نیز تاکنون در چندین جشنواره بینالمللی حضور داشته و از جشنوارههایی چون طرابلس، فیلمهای آسیایی وزول و … موفق به کسب جایزه شده است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- الهه نوبخت داور جشنواره بینالمللی فیلم رباط مراکش شد
- «خانهای نزدیک خورشید» در بخش مسابقه دو جشنواره بینالمللی
- نگاهی به کارنامه سینمایی رضا میرکریمی به بهانه اکران فیلم نگهبان شب
- چهار جایزه اصلی جشنواره سانفرانسیسکو برای «بنفشه آفریقایی»
- معرفی آثار چهاردهمین جشنواره فیلمهای ایرانی سانفرانسیسکو
- تحلیل روانشناسی فیلم ها در ایام نوروز /از حکایت دریا تا روزهای نارنجی و بنفشه آفریقایی
- در ستایش انسانیت/ نگاهی به «بنفشه آفریقایی»
- انتشار نسخه ویژه نابینایان فیلم سینمایی بنفشه آفریقایی با صدای علیرضا شجاعنوری + تیزر
- همانقدر دور، همانقدر نزدیک
- تعالی روح در عصر مدرنیته
- «چتر گُلی، کفش گِلی، عصر جمعه و سیگار»/ نگاهی به فیلم «بنفشه آفریقایی»
- مثل یک زنِ واقعی/ نگاهی به فیلم «بنفشه آفریقایی»
- کوتاه درباره پنج فیلم روی پرده و نمایش خانگی
- سه نامزدی برای «قصر شیرین» در جشنواره مذهب امروز ایتالیا
- سیمین یک بنفشه آفریقایى
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





