تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۲/۲۶ - ۲۰:۱۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 86536

تعدادی از بزرگ ترین نام ها در هالیوود دور هم جمع شده اند تا یک فیلم سیاسی دیگر بسازند.

به گزارش سینماسینما، مجموعه‌ای از بازیگران درجه یک حاضر در هالیوود برای ساخت فیلمی مربوط به رسوایی اسناد پاناما با استیون سودربرگ همکاری خواهند کرد. طبق آخرین اطلاعات منتشر شده از این اثر که The Laundromat نام دارد، اقتباسی از کتاب Secrecy World نوشته جیک برنشتاین است و با بازی مریل استریپ، گری الدمن و آنتونیو باندراس ساخته خواهد شد. هنوز هیچ استودیویی برای پخش این اثر قراردادی با تهیه‌کنندگان نبسته اما شنیده می‌شود شانس نتفلیکس از بقیه کمپانی ها بیشتر است. با توجه به سابقه استیون سودربرگ در کارگردانی فیلم‌هایی مثل سه گانه «اوشن» به نظر می رسد با اثری جنایی- جاسوسی مواجه خواهیم بود.

رسوایی اسناد پاناما را خیلی‌ها بزرگ‌ترین افشای فساد مالی سیاستمداران جهان و بزرگ ترین نشت اطلاعاتی تاریخ می دانند. اسناد پاناما مجموعه‌ای از ۱۱٫۵ میلیون سند محرمانه از دفتر وکالت موساک فونسکا است که توسط منبعی ناشناس به روزنامه آلمانی‌زبان زوددویچه تسایتونگ رسیدند. این اسناد که دوره‌ای ۴۰ ساله را پوشش می‌دهند شامل ۲۱۴٬۰۰۰ صفحه سند در ارتباط با پولشویی، فرار مالیاتی و دور زدن تحریم‌های بین‌المللی هستند. اسناد پاناما حاوی نام شرکت‌ها و هویت اصلی مالکین و مدیران تراست‌هااست. اسناد یادشده نشان می‌دهند که چگونه این شرکت به مشتریان خود کمک می‌کرده تا پولشویی کنند، تحریم‌ها را دور بزنند و مالیات نپردازند.

در این اسناد نام چهره های سرشناسی چون شیخ سلمان پادشاه وقت عربستان، شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر، خلیفه بن زیاد آل نهیان امیر ابوظبی و رئیس دولت امارات متحده عربی، یوآو گالانت وزیر سازندگی رژیم صهیونیستی، داو ویسگلس مشاور آریل شارون، مارک تاچر، پسر مارگارت تاچر و ایان کامرون، پسر دیوید کامرون و… آمده است. جالب است بدانید این فهرست فقط نام سیاستمداران و نزدیکان آنها را شامل نمی شود و نام بسیاری از چهره های عالم فوتبال و سینما هم در میان آن به چشم می‌خورد. میشل پلاتینی رئیس سابق اتحادیه فوتبال اروپا که به جرم فساد مالی از کار برکنار شد و جیانی اینفانتینو رئیس فعلی فدراسیون فوتبال، در کنار فوتبالیست‌هایی مثل گابریل هاینزه، لیونل مسی، دیگو فورلان، کوین کیگان و کلارانس سیدورف در فهرست اسناد پاناما حضور داشته اند. از عالم سینما هم پدرو آلمادوار کارگردان سرشناس اسپانیایی که مدتی نامش به عنوان تهیه کننده فیلم «همه می‌دانند» اصغر فرهادی هم شنیده می شد همراه با برادرش، آمیتا باچان و عروسش آیشوریا رای، جکی چان، اما واتسون و حتی استنلی کوبریک در این لیست حاضر هستند. باید دید سرنوشت فیلم سینمایی مربوط به این رسوایی بزرگ چگونه خواهد بود. هنوز اطلاعاتی از زمان شروع تولید یا اکران این اثر در دست نیست.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها