یک تهیهکننده سینما معتقد است: اگر نمایش فیلمهای سینمایی جدید در شبکه نمایش خانگی و سامانههای ویاودی، با مدیریت و برنامهریزی درست باشد حتی پس از بازگشایی سینماها نیز میتواند کارکرد مناسبی داشته باشد چرا که این اقدام برای فیلمهای متوسط که ممکن است در سینماها چندان مخاطبی نداشته باشند اتفاق خوبی است.
به گزارش سینماسینما، سیدجمال ساداتیان درباره حمایت ۲۰درصدی سازمان سینمای از عرضه فیلمها در شبکه نمایش خانگی گفت: درصدی که سازمان سینمایی به عنوان حمایت مالی برای فیلمهای سینمایی متقاضی عرضه در شبکه نمایش خانگی درنظر گرفته، خوب است، اما برای فیلمهایی که مخاطب زیادی میتوانند داشته باشند پاسخگو نخواهد بود.
او ادامه داد: به نظرم این طرح بیشتر برای فیلمهایی که در جذب مخاطب و رونق گیشه در زمان اکران موفق نیستند، طرح خوبی است، اما برای فیلمهای تجاری و آنهایی که در زمان اکران مخاطب عام دارند مناسب نیست، به دلیل اینکه هزینه زیادی برای تهیه آنها صرف شده است و این روش موجب ضرر آنها میشود و آسیبش در تولیدات سینمایی سال بعد نیز اثر میگذارد، پس ضروری است که به درستی مدیریت شود.
تهیهکننده «متری شیش و نیم» همچنین گفت: هر سال حدود یکصد فیلم تولید میشود و طبیعی است که همه این تعداد در گیشه برای فروش و جذب مخاطب موفق نخواهند بود، بنابراین شبکه نمایش خانگی بستر مناسبی برای آنها خواهد بود.
ساداتیان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی اجرای چنین طرحهایی برای برخی آثار سینمایی خوب است، اما باید توجه داشت که با برنامهریزی و مدیریت میتوانیم این روند را حتی برای زمانی که سینماها باز شدند، برای فیلمهای متوسط به پایین ادامه دهیم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اکران آنلاین فیلم «پیر پسر» آغاز شد
- نسخه اصلی «خانه پدری» آنلاین اکران شد
- «خانواده خلج» به اکران آنلاین رسید/ نمایش ۳ انیمیشن در سالن حقیقت
- عسگرپور: رئیسجمهور دستور بازنگری دهد/ این مصوبه موجب رانت و انحصار است
- نامه پلتفرمهای نمایش خانگی به رییس جمهور
- رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت: به ازای هر ثانیه نمایش استعمال دخانیات در تولیدات نمایشی، جریمه ۲۱۰ میلیونی اعمال شود
- سید جمال ساداتیان خبر داد: «زن و بچه» تیرماه در ایران اکران میشود
- «در آغوش درخت» به اکران آنلاین رفت
- «صبحانه با زرافهها» به اکران آنلاین رسید
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- اکران آنلاین «بچه زرنگ» از ۵ فروردین
- درآمد ۲۲ هزار میلیاردی اپراتورهای اینترنتی از محل پلتفرمها
- «آغوش باز» آنلاین اکران میشود
- «خائن کشی» آنلاین میشود
- تاکید بر اهمیت کپی رایت فیلمهای خارجی؛ طغیان تهیهکنندگان علیه پخش آگهی در پلتفرمهای نمایش خانگی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





