سید جمال ساداتیان که قصد ساخت سریال در شبکه نمایش خانگی را دارد، معتقد است که در این سال کرونازده تولیدات سینمایی باید روند افزایشی در کیفیت و کمیت داشته باشیم، چون بسیاری از فیلمهای مانده در صف اکران، قابلیت جذب مخاطب به سینما را ندارند.
به گزارش سینماسینما، این تهیهکننده سینما درباره حضور حداکثری سینماییها در شبکه نمایش خانگی برای تولید سریال بیان کرد: حضور در شبکه خانگی به اضطرار برهم خوردن معادلات بخاطر شیوع کروناست وگرنه سینما همچنان کارکرد خود را دارد، چرا که سینما را نباید به عنوان جایی برای تماشای فیلم درنظر گرفت. سینما یک مقصد گردشگری است و مردم به بهانه سینما از خانه بیرون میآیند تا چند ساعت از زندگی خود را به خوشی بگذرانند.
او با تاکید براینکه سینما را باید با این عینک هم دید، ادامه داد: در عین حال باید محصولاتی در سینما اکران شود که وقتی کسی میخواهد برای آن وقت بگذارد و هزینه کند جذاب و مطلوب هم باشد و قطعاً سینمای ملی ما باید سر پا و پرقدرتتر از دیروز عمل کند، به همین دلیل در همین شرایط فعلی باید تولیدات فیلمهای سینمایی را افزایش دهیم چون هرچه امروز تولید شود قطعا یک سال دیگر روی پرده میرود و با روند فعلی شیوع کرونا قطعاً سال آینده در همین موقع باید وضعیت بهتری داشته باشیم و زندگی عادی روال خود را پیدا کرده باشد.
ساداتیان با اشاره به فیلمهای در حال انتظار برای اکران، گفت: بسیاری از فیلم هایی که پشت خط اکران هستند به دلیل ضعف سیستم اکران باقی ماندهاند و خیلی از آنها باید در شبکه نمایش خانگی یا به روش آنلاین توزیع شوند. بسیاری از آنها قدرت جذب مخاطب عام را ندارند در حالی که اگر مثلا سالی ۴۰۰ فیلم تولید کنیم که ۱۵ تا ۲۰ درصد آن قابل اعتنا باشد، قطعاً گیشه از رونق خوبی برخوردار خواهد بود ولی وقتی فیلم هایی را که ظرفیت اکران سینمایی ندارند، به اجبار در سینما نمایش میدهیم نتیجه آن رخوتی میشود که در گیشه سینماها میبینیم.
وی تاکید کرد: در این روزها باید از تولید با کیفیت استقبال کرد تا فیلمهایی برای سلیقه مخاطب ساخته شوند.
تهیهکننده فیلمهای «متری شیشونیم»، «چهارشنبه سوری» و «به رنگ ارغوان» که در حال بررسی چند طرح و فیلمنامه با یکی، دو کارگردان شناخته شده برای ساخت فیلم و نیز سریال در شبکه نمایش خانگی است، درباره انگیزه خود از ورود به شبکه نمایش خانگی توضیح داد: به دو دلیل فکر میکنم باید وارد کار در این حوزه شوم؛ اول اینکه به نظرم بعضی کارهایی که در شبکه نمایش خانگی وجود دارند از استاندارد خوبی برخوردار نیستند در حالی که میتوان کارهای با کیفیت بهتری انجام داد و استاندارد تولید نمایش خانگی را به لحاظ موضوعی و تکنیکی تغییر داد. نکته دوم هم این است که به هر حال در این صنف کار میکنم و دوست داریم در شبکه نمایش خانگی کار قابل قبولی ارائه کنم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- عسگرپور: رئیسجمهور دستور بازنگری دهد/ این مصوبه موجب رانت و انحصار است
- نامه پلتفرمهای نمایش خانگی به رییس جمهور
- رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت: به ازای هر ثانیه نمایش استعمال دخانیات در تولیدات نمایشی، جریمه ۲۱۰ میلیونی اعمال شود
- سید جمال ساداتیان خبر داد: «زن و بچه» تیرماه در ایران اکران میشود
- درآمد ۲۲ هزار میلیاردی اپراتورهای اینترنتی از محل پلتفرمها
- تاکید بر اهمیت کپی رایت فیلمهای خارجی؛ طغیان تهیهکنندگان علیه پخش آگهی در پلتفرمهای نمایش خانگی
- صدور پروانه ساخت سینمایی جدید برای افخمی، روستایی و ۴ کارگردان دیگر
- درباره «بازنده» / لبه تاریکی
- تهیهکننده سینما مطرح کرد: کوچ سینماگران حرفهای به پلتفرمها و فیلمهایی که تعطیل میشوند
- اطلاعیه شورای ورزش سازمان صداوسیما در پی حواشی اخیر
- در پاسخ به توهین مدیر پلتفرم نماوا تعلل نکنید؛ نامه سرگشاده یک انجمن سینمایی به شورای صیانت خانه سینما
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
- صحبتهای یک مجری درباره ممنوعیت کار در تلویزیون و دعوت دوباره
- با ابلاغ رئیسجمهور؛ اعضای کمیته تدوین سیاستهای شبکه نمایش خانگی منصوب شدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





