تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۶/۲۳ - ۱۳:۱۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 121366

سیروس الوند گفت: چرا باید کارگردانی مانند ناصر تقوایی که اهل آبادان است، نتواند درباره جنگ و تبعات آن فیلم بسازد.

به گزارش سینماسینما، ویژه برنامه موزه سینما به مناسبت روز ملی سینما شامگاه جمعه ۲۲ شهریور همراه با نمایش فیلم‌های «تمرین آخر و تعزیه حر دلاور » و نخستین تصاویرسینمای ایران «فیلم‌های میرزا ابراهیم خان عکاس باشی » با حضور حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی، علی ربیعی سخنگوی دولت، سینماگران، پیشکسوتان سینما برگزار شد.

سیروس الوند پیش از نمایش فیلم «تمرین آخر و تعزیه حر دلاور» با تشکر از برگزارکنندگان این برنامه، گفت: عاشورا و ماه محرم برای ما بسیار مهم است و باید دقت کنیم که ما یک واقعه عاشورا، یک حماسه عاشورا و یک فرهنگ عاشورایی داریم که باید در آثار خود ضمن توجه به این سه اصل بر گسترش آن بکوشیم.

وی ادامه داد: انتخاب نمایش فیلم «تمرین آخر و تعزیه حر دلاور» با توجه به اینکه امسال روز ملی سینما با ماه محرم همزمان شده ، انتخاب پسندیده‌ای است و تقوایی در این فیلم به هنر تعزیه و فرهنگ عاشورا و محرم به خوبی توجه کرده است.

این کارگردان پیشکسوت سینمای ایران با تمجید سینمای ناصر تقوایی، گفت: ناصر تقوایی یکی از پایه‌گذاران موج نوی سینمای ایران است؛ آن زمان که فیلم مینی‌مالیستی وجود نداشت او با ساخت برخی آثارش فضایی مینیمالیستی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: فیلم «ناخدا خورشید» بهترین اقتباس از داستانی است که حتی غربی‌ها هم نتوانستند به خوبی آن را اجرا کنند. ناصر تقوایی فیلم‌های جدید هم دارد و همیشه ناراحت بود که چرا درباره فیلم‌های جدیدش صحبت نمی‌شود.

الوند با اشاره به اهمیت پرداختن سینمای ایران به دفاع مقدس و بعد از آن بیان کرد: چرا باید کارگردانی مانند ناصر تقوایی که اهل آبادان است نتواند درباره جنگ و تبعات آن فیلم بسازد.

کارگردان «یک بار برای همیشه» همچنین گفت: تقوایی حتی جایزه نقدی جشنواره لوکارنو را بر ای بازسازی مناطق جنگ‌زده اختصاص داد. چرا باید بعد از سال ها که از پایان جنگ می گذرد همچنان شاهد باشیم که این مناطق به صورت کامل بازسای نشده است.

وی ادامه داد: ما بسیاری از روزها و حوادث بزرگ تاریخی را با سینما می‌شناسیم و به یاد می‌آوریم .

همچنین در این مراسم بخشی از نخستین تصاویرسینمای ایران « فیلم‌های میرزا ابراهیم خان عکاس باشی » برای میهمانان در فضای باز موزه بر روی پرده به نمایش درآمد.

در حاشیه این مراسم ، پرتره تعدادی از بزرگان سینمای ایران توسط چهار نقاش جوان بر روی بوم نقاشی طراحی و ترسیم شد.

همچنین غرفه عرضه کتاب‌های سینمایی با تخفیف ویژه و فروش تصاویر سینماگران در موزه سینما دایر شده بود. در کنار این مراسم بازدید از موزه سینما رایگان بود و بیش از ۲۵۰۰ نفر از تالارهای موزه سینما بازدید کردن که اغلب آنها جوانان علاقمند به سینما بودند.

در این مراسم هنرمندان پیشکسوت نیز در یک فضای دوستانه و صمیمی با علاقمندان سینما و مخاطبان گفتگو کردند و عکس یادگاری گرفتند.

حسین انتظامی در حاشیه این مراسم از تالارهای موزه سینما بازدید کرد و پای صحبت سینماگران حاضر در مراسم نشست.

در این مراسم افرادی همچون سیدمهدی طباطبائی نژاد معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، تهمینه میلانی، محمدنیک بین، مهران عباسی مدیرعامل موزه سینما، محمد متوسلانی، نسیم ادبی، محمود بصیری، آتش تقی پور، جهانگیر الماسی، مهوش وقاری، علی کریم، محسن قاضی مرادی، محمدجعفرصافی، ریحانه پارسا، اردلان شجاع کاوه، اصغر رفیعی جم، بیوک میرزایی، ارژنگ امیرفضلی، آرام جعفری، بابک نوری، رضا توکلی، ابراهیم آبادی، جمال اجلالی، فرزاد آذری پور و … حضور داشتند.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها