تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۱۳:۴۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 171129

سایت «سینماتیک» در بیانیه‌ای مسئولیت انتشار اسامی برگزیدگان چهلمین جشنواره فیلم فجر پیش از برگزاری مراسم اختتامیه پذیرفت.

به گزارش سینماسینما، متن این بیانیه به شرح زیر است:

سلام به اهالی سینما و مسئولان فرهنگ و هنر سرزمین‌مان ایران

بعضی موقعیت‌ها و شرایط را به هیچ زبانی نمی‌توان توضیح داد چه برسد به توجیه. حتماً سکوت درست‌ترین پاسخ در این موقعیت‌های پیچیده نیست؛ ولی اگر گزینه دیگری نباشد، احتمالا بهترین انتخاب است تا به کمک گذر زمان پاسخ مناسب‌تری بیابیم.

ساعت ۱۹:۱۵ روز ۲۲ بهمن، درست در روز برگزاری اختتامیه چهلمین جشنواره فجر، به علت یک اشتباه اپراتوری-انسانی لیست برندگان بر روی سایت «سینماتیکت» به مدت ۱۵ دقیقه منتشر و سپس از دسترس خارج شد.

قطعا اتفاق بسیار خسارت‌آوری بود؛ اول برای جشنواره و سپس برای سایت سینماتیکت که همیشه مورد حمایت مردم عزیزمان بوده است.

«سینماتیکت» کاملا مسئولیت این اشتباه و سهل‌انگاری غیرعمدی و اپراتوری-انسانی را می‌پذیرد. هرچند که از ساعت ۱۶ در توییتر بخش مهمی از این اطلاعات منتشر شده بود -که البته از خطا و مسئولیت ما چیزی کم نمی‌کند.

قطعاً جناب آقای اسماعیلی، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و جناب آقای خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور تحت فشار رسانه‌ای فراوانی قرار گرفته‌اند؛ ولی بعضی اوقات بیش از عرض پوزش، ابراز تاسف و اصلاح فرایندها برای عدم تکرار در آینده، کار دیگری نمی‌توان کرد. تنها امیدواریم عذر و اندوه ما را بابت این اتفاق غیرعمدی بپذیرید.

از آنجا که بنا داریم بیانیه صریح و صمیمی داشته باشیم، حتماً سوال دیگر خوانندگان محترم آن است که چگونه این اطلاعات چند ساعت زودتر به دست تیم اجرایی سینماتیکت رسیده است؟ پاسخی که مکتوب و شفاهی به پلیس فتا و حراست سازمان سینمایی عرضه داشتیم این بوده؛ اگر برای چندین و چند سال، مرجع اول فروش بلیت سینمای کشور -با سهم ۹۰ درصدی از بازار- باشید به دلیل حجم بالای ارتباط با اهالی فرهنگ و خبرنگاران، خواسته و ناخواسته در یک شاهراه پرترافیک اطلاعات قرار می‌گیرید.

اطلاعاتی که بخشی از هنرمندان از جوایز خود و همکارانشان ساعت‌ها جشنواره قبل از اختتامیه در اختیار داشتند؛ تا خبرنگاران و فعالان کنجکاوی که به ما -مثل هر سال- کمک کردند تا فهرست برندگان را با درصد دقت بسیار بالا برای انتشار پس از اختتامیه آماده کنیم. همانند همه پیج‌ها و سایت‌های معتبر، ایجاد فرصت کافی برای طراحی گرافیکی و تولید محتوا بلافاصله بعد از اعلام برندگان در فضای رسانه‌ای، عامل سهل‌انگاری و انتشار این فهرست، یک ساعت زودتر از موعد شد.

به هر حال پس از سکوت این مدت، لازم بود با متنی صریح و صمیمی و بدون هیچ فشار حاکمیتی و امنیتی یا رسانه‌ای در این خصوص توضیحاتی ارائه دهیم و سهم بزرگ خود را در این حادثه تبیین کنیم و امید داریم کاربران و مردم عزیزمان، اهالی هنر و مسئولان فرهنگی، این خطای غیرعمدی و انسانی را درک کرده و پوزش ما را بپذیرند.

با احترام
سینما تیکت

۵ اسفند ۱۴۰۰

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها