سینماسینما، محمد حقیقت: فیلم «نتردام میسوزد» ساخته تماشایی ژان ژاک آنو، در هفته اول نمایش خود تماشاگران فرانسوی را جذب نکرد!
در ۱۵ آوریل ۲۰۱۹ یکی از معروفترین کلیساهای جهان، نتردام پاریس، دچار حریق شد که تا ساعتها نتوانستند آتش آن را خاموش کنند و بخش بزرگی از آن در آتش سوخت. همان زمان به طور مستقیم آتشسوزی نتردام از طریق رسانههای جهان ساعتها منعکس شد و بسیاری را متاثر کرد. حتی عده زیادی از مردم پاریس در نزدیکی کلیسا گرد آمده و دست به دعا شده بودند. خیابانهای پاریس در اثر ترافیک ماشینهای آتشنشانی و همچنین پلیس، به شدت ملتهب شده بود. فیلمساز مشهور فرانسوی، ژان ژاک آنو، بلافاصله موضوع ساخت یک فیلم داستانی در این رابطه را با کمپانی فیلمسازی پاته مطرح کرد و با همکاری یک سناریست شروع به نوشتن داستان آن کردند. ساخت این اثر پرهیجان و نمایشی حداقل دو سالی طول کشید. سناریست و کارگردان، ماجرا را روی ماموران آتشنشانهای شهر پاریس که در تلاشند آتشسوزی را مهار کنند، متمرکز کردند. برای فیلم بیش از ۳۱ میلیون یورو هزینه شد و سرانجام این فیلم از چهارشنبه قبل در ۷۵۲ سینما در فرانسه اکران شد. فیلم لحظههای کشدار و همچنین تکراری دارد که از جذابیت آن میکاهد. اگرچه برای اکران عمومی آن تبلیغات بسیاری در اطراف فیلم هم صورت گرفته بود، اما فروش آن در هفته اول نتوانست موفقیتی به دست آورد و فقط ۳۸۸۲۹۳ تماشاگر به دیدن آن رفتند! «نتردام میسوزد» یا (نتردام در آتش)، یکی از پرهزینهترین فیلمهای سالهای اخیر فرانسه است. جالب است که خانم شهردار پاریس در نقش خود نیز در فیلم ظاهر شده و رئیسجمهوری فرانسه نیز در فیلم دیده میشوند. فیلمهای این کارگردان که آثار مشهوری چون «جنگ آتش»، «نام گل سرخ »، «خرس»، «معشوقه»، «هفت سال در تبت» و غیره دارد معمولا همگی از فروشهای بالای یک میلیون تماشاگر قبلا برخوردار بودهاند. آیا «نتردام میسوزد» میتواند در دراز مدت به مرز یک میلیون نفر تماشاگر برسد؟ کارشناسان سینمایی در فرانسه آنرا بعید میدانند! این در حالی است که فیلم کم خرج کمدی «خانه سالمندان» با بازی ژرار دوپاردیو، که از پنج هفته پیش به نمایش در آمده، بیش از یک میلیون و نهصد هزار تماشاگر داشته است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»





