تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۰۱:۱۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 38883

کارگر ساده نیازمندیم، یکتا ناصرفیلم سینمایی کارگر ساده نیازمندیم جدیدترین ساخته منوچهر هادی در حالی در میان آثار پذیرفته شده بخش سودای سیمرغ قرار گرفته است که ساخته قبلی این کارگردان جایی در میان مخاطبان جدی و سخت گیر سینما نداشت اما توانسته بود گیشه سینماهای کشور را فتح کند.

به گزارش سینماسینما، جدیدترین ساخته منوچهر هادی نشان می دهد او علاقه بسیاری به سرک کشیدن به ژانرها و فضاهای مختلف دارد. فیلم جدید منوچهر هادی در فضای آثار قبل از «من سالوادور نیستم» سرک می کشد که مسائل مختلف را درون خود گنجانده است. هادی تا قبل از ساخت «من سالوادور» نیستم رویکردی تلخ و گزنده نسبت به سینما داشت و آثارش همواره بر روی یک خط سیر محتوی حرکت می کرد.

دستیار سابق اصغر فرهادی در فیلم سینمایی «چهارشنبه سوری» در ساخته های ابتدایی اش بسیار به کارگردان مولف سینمای ایران از لحاظ سوژه یابی نزدیک بود و از این رو آثار او همواره در میان منتقدان و مخاطبان سخت گیر سینما جایگاه مناسبی داشت. او اما نوروز امسال نشان داد با گونه کمدی هم آشنا است و «من سالوادور نیستم» به یمن تبلیغات گسترده و اقبال مخاطبان به فروش خوبی در سینماهای کشور دست پیدا کرد.

شاید منوچهر هادی با «کارگر ساده نیازمندیم» به دنبال حرکت کردن بر روی مدار منطق و احساس است و می خواهد در میان اقبال عمومی و نگاه سخت گیرانه منتقدان خط باریکی اشتراکی پیدا کند و این بار به سراغ قصه ای رفته است که بتواند او و مسیر حرفه ای فیلمسازی اش را تغییر دهد.

هادی پیشتر در گفتگو با خبرنگار سینماسینما درباره آخرین وضعیت این فیلم گفت: مراحل فنی فیلم سپری شده است و طی روزهای آینده تدوین فیلم نهایی می‌شود.

وی ادامه داد: فیلم به طور کلی آماده نمایش شده است، اما جزییاتی در کلیت وجود دارد که آن هم بر اساس وسواس های همیشگی خودم در کارهایم هست. نسخه نهایی فیلم تا چند وقت دیگر آماده می‌شود و فیلم را قطعا به جشنواره فیلم فجر می رسانم.

کارگردان جوان سینمای ایران در خصوص موارد اصلاحی که به فیلم اعمال شده بود، عنوان کرد: موارد این قدر جدی نیست که بخواهد به فیلم لطمه ای بزند و در محتوای فیلم تاثیری ندارد. من دلم می خواهد که با تعامل این مشکلات را بر طرف کنم و قابل حل است.

منوچهر هادی در تکمیل حرف هایش یاد آور شد: امیدوارم که امسال جشنواره خوبی داشته باشیم، اخبار را که رصد می کنم، از حضور فیلمسازان جوان خبر می دهد که قرار است امسال با آثارشان در جشنواره حضور داشته باشند و این اتفاق خوبی است. امیدوارم که جریان تولید به همین پویایی ادامه داشته باشد و کارگردانان نسل های مختلف فیلم بسازند و تاثیرگذاری خودشان را داشته باشند.

«کارگر ساده نیازمندیم» قرارداد اکرانش را با حوزه هنری به عنوان پخش کننده بسته است و به احتمال زیاد می تواند گزینه خوبی برای اکران نوروزی باشد.

«کارگر ساده نیازمندیم» داستان پسری شهرستانی است که برای کسب و کار بهتر عازم تهران می‌شود ولی در پایتخت مشکلات متعددی در انتظار اوست.

عوامل فیلم و بازیگران:

مهران احمدی، یکتا ناصر، سحر قریشی، بهرام افشاری و آتیلا پسیانی بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردارند.

سایر عوامل اصلی این پروژه عبارتند از: تهیه کننده: منوچهر هادی، مجری طرح و سرمایه گذار: سیدابراهیم عامریان، مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگا، طراح صحنه و لباس: رضا مهدی زاده، صدابردار: وحید دوزنده، طراح چهره پردازی: امید گل زاده، مدیر تولید: مجتبی متولی، دستیار اول کارگردان: علی سخنگو، منشی صحنه: مهتاب شهرابی، عکاس: نیکتا ناصر، مدیر تدارکات: آرش صالحی.

نکته مهم و غافلگیرانه فیلم:

به نظر می رسد فیلم هادی تابع شرایط جمعی و گروهی است و قرار نیست مولفه خاصی درون آن بیشتر از خط اصلی قصه حرکت کند اما اگر فضای فیلم بر اساس تجربه های هادی در آثار اولیه خود به خوبی درآمده باشد می تواند در فیلمنامه حرف هایی برای گفتن داشته باشد. شاید در ادامه روند رو به رشد یکتا ناصر حضور متفاوتی از این بازیگر سینمای ایران در «کارگر ساده نیازمندیم» شاهد باشیم.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها