تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۱۵ - ۱۲:۲۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 28885

کیارستمیگردهمایی سینماگران در اعتراض به حکم پرونده پزشکی عباس کیارستمی بر سر مزار وی، پنجشنبه ۱۵ مهر ساعت ۱۱ صبح آغاز شد و ساعت ۱۲:۳۰ نیز به پایان رسید.

به گزارش سینماسینما، گردهمایی سینماگران در اعتراض به حکم پرونده پزشکی عباس کیارستمی بر سر مزار وی، امروز ساعت ۱۱ آغاز شد و تا دقایقی پیش نیز ادامه داشت. دراین مراسم که جمع زیادی از علاقه‌مندان مرحوم کیارستمی حضور داشتند، هما کیارستمی، خواهر عباس کیارستمی نیز به همراه دیگر بستگان این کارگردان سرشناس، سینماگران را همراهی کردند.
بر اساس این گزارش سینماگران با سکوت و اهدای تاج گل، تاثر خود را از درگذشت عباس کیارستمی نشان دادند و در بخش دیگری از مراسم شادمهر راستین، یکی از اعضای هیئت مدیره خانه سینما از شرکت سینماگران و علاقه‌مندان در مراسم امروز قدرانی کرد.

گفتنی است این گردهمایی با هدف همدردی با خانواده عباس کیارستمی و همچنین اعتراض به حکم پرونده پزشکی او شکل گرفته بود.

همچنین در پایان این مراسم، بیانیه گردهمایی نیز قرائت شد که بخشی از بدین شرح است:

«اعتراض ما نه برای این است که با یک بیمارستان یا یک پزشک دعوا کنیم و یا انتقام بگیریم بلکه همانطور که عباس کیارستمی به زندگی می‌اندیشید، هدف ما این است که جان مردم که به دست پزشکان و بیمارستان‌ها سپرده می‌شود، مهم‌تر و جدی‌تر تلقی شود و امیدواریم با تدبیر بنیاد عباس کیارستمی و باز شدن درهای آن توجه به این مهم بیشتر شود.

قصور در کار پزشکی و جامعه پزشکی مانند سایر شغل‌ها اجتناب‌ناپذیر است اما باید به دنبال راه‌هایی رفت تا این قصور کمتر شود. ما همچنان به اعتراض خود ادامه خواهیم داد. حتی اگر حکمی که مدنظرمان باشد، صادر نشود، برای ما قصور پزشک معالج عباس کیارستمی در این پرونده محرز است.»

هوشنگ گلمکانی، بهمن فرمان‌آرا، شادمهر راستین، علی کریمی، حمید اکبری، همایون اسعدیان، مهدی قربانپور، بابک کریمى، بهزاد خداویسى، محمد حاتمى، کتایون ریاحى، مونا زاهد و … از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها