تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۷/۲۲ - ۲۰:۵۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 181885

جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان در کشور کره جنوبی با اعطای دو جایزه به سینمای ایران به کار خود پایان داد.

به گزارش سینماسینما، بیست و هفتمین جشنواره فیلم بوسان به کار خود پایان داد و فیلم «دِرب» جدیدترین ساخته هادی محقق که فیلم افتتاحیه این رویداد سینمایی بود در نهایت موفق به کسب جایزه بخش رقابتی «کیم جی سئوک» شد که ویژه فیلمسازان تثبیت‌شده آسیایی است.

«درب» به تهیه‌کنندگی رضا محقق روایتگر مامور اداره برقی است که قرار است برق خانه‌ای تَک و دورافتاده را وصل کند. هادی محقق و محمد اقبالی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

در سایر بخش‌های جشنواره فیلم بوسان نیز مستند «عشق فوتبال» ساخته مشترک شارمین مجتهدزاده و پالیز خوشدل که در بخش رقابتی آثار مستند حضور داشت، جایزه «BIFF Mecenat Award» را از آن خود کرد که با هدف کشف و حمایت از مستندسازان مستعد و نوظهور آسیایی در جشنواره بوسان اعطا می‌شود.

جایزه اصلی بخش رقابتی جریان‌های نو در جشنواره بوسان امسال نیز به فیلم «مستاجر وحشی» ساخته لی جونگ-هونگ از کشور میزبان کره جنوبی رسید.

سینمای ایران امسال حضور چشمگیری در جشنواره بوسان داشت و «بدون خرس» به کارگردانی جعفر پناهی در بخش اسطوره‌ها، «شب، داخلی، دیوار» ساخته وحید جلیلوند و «برادران لیلا» از سعید روستایی در بخش «پنجره‌ای به سینمای آسیا»، فیلم «بی‌پایان» به کارگردانی نادر ساعی‌ور (محسوب مشترک ایران، آلمان، ترکیه) در بخش رقابتی «جریان‌های نو»، فیلم «لذت» به کارگردانی صادق اسحاقی و «دره باد» به کارگردانی سمیرا نوروز ناصری در بخش «رقابتی فیلم‌های کوتاه آسیایی»، «جمعه می‌بینمت رابینسون» از میترا فراهانی در بخش «ویترین مستند» و «زندگی و زندگی» ساخته علی قوی‌تن نیز دیگر فیلم‌های ایرانی در این رویداد سینمایی بودند.

همچنین سعید روستایی یکی از سه داور جایزه (Sonje Award) ویژه بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه کره‌ای و فیلم‌های کوتاه آسیایی بود.

جشنواره فیلم بوسان بین روزهای ۱۳ تا ۲۲ مهر (۵ تا ۱۴ اکتبر) در شهر بوسان کره جنوبی برگزار شد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

 

آخرین ها