بازسازی سینما «آبادان» شهر آبادان از ۵۰ درصد گذشته و این سینما عید فطر به بهرهبرداری میرسد.
به گزارش سینماسینما، محمود کاظمی مدیر عامل موسسه بهمن سبز گفت: سه شنبه ۱۸ خردادماه همراه با مدیران و کارشناسان موسسه سفری به آبادان داشتیم و مراحل مختلف بازسازی و تجهیز سینما «آبادان» این شهر را از نزدیک بررسی کردیم. ۵۰ درصد از کار بازسازی این سینما که سالها تعطیل بوده و به تازگی به حوزه هنری تحویل داده شده تمام شده است. امیدوارم بتوانیم طبق برنامهریزیها عید سعید فطر در آیینی ویژه این سینما را افتتاح کرده و میزبان مردم خوب این شهر باشیم.
او ادامه داد: استان خوزستان و شهر آبادان یکی از مهمترین مناطق ایران اسلامی هستند و مردمی خونگرم و فرهنگدوست دارند. در سال های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، آبادان حدود ۱۰ سالن سینما داشته و این روزها تنها یک سالن آمفی تئاتر در این شهر، فیلم نمایش میدهد. جوانان و خانوادههای این شهر شهیدپرور نیازمند سینماهایی مناسب، مجهز و مدرن هستند. حوزه هنری وظیفه خود میداند در حد توان، بخشی از این محرومیت و ضعف فرهنگی را برطرف کند. امیدوارم بتوانیم با تجهیز سینماهای این شهر، گامی در جهت ارتقای وضعیت فرهنگی ساکنان آبادان برداریم.
کاظمی گفت: احتمال تغییر نام این سینما پس از بازسازی وجود دارد، ما به مسئولان دو نام «آزادی» و «اروند» را پیشنهاد دادیم. سینما «آبادان» پس از بازسازی با ظرفیت ۲۳۰ صندلی آغاز به کار خواهد کرد. موسسه سینما شهر هم در امر بازسازی این سینما در کنار حوزه هنری بوده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





