سی و پنجمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان که قرار است مهرماه امسال در اصفهان برگزار شود، فراخوان خود را منتشر کرد.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی جشنواره، دوره سی و پنجم جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان در مسیر تحقق اخلاق، آگاهی، امید و تلاش برای پرورش و رشد نسلی آیندهساز، متعهد، مومن و پیشرو در دو بخش رقابتی و جنبی، از ۱۰ الی ۱۶ مهر ۱۴۰۲ یعنی دوم تا هشتم اکتبر ۲۰۲۳ با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان برگزار میشود.
فراخوان این دوره از جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان به شرح زیر است:
الف) بخش رقابتی
۱. مسابقه فیلمهای بلند سینمایی
مدت زمان فیلمهای بلند حداقل ۷۵ دقیقه خواهد بود که هیئت داوران، جوایز زیر را به برگزیدگان اهدا میکنند؛
۱) پروانه زرین بهترین فیلم
۲) پروانه زرین بهترین فیلم پویانمایی
۳) پروانه زرین بهترین کارگردانی
۴) پروانه زرین بهترین کارگردانی پویانمایی
۵) پروانه زرین بهترین فیلمنامه
۶) پروانه زرین بهترین بازیگر
۷) پروانه زرین بهترین دست آورد فنی یا هنری (جایزه زاون قوکاسیان)
۸) پروانه زرین بهترین جایزهی ویژهی هیئت داوران
۹) جایزه صلح (شهید بهنام محمدی)
۱۰) جایزه تعلیم و تربیت (ابونصر فارابی)
۱۱) جایزه بازارپردازی
* دبیر جشنواره، جایزه خود را به کارگردان یا یکی از عوامل اصلی فیلم اهدا خواهد کرد.
* هیئت داوران کودکان و نوجوانان نیز جایزه خود را به کارگردان اهدا میکنند.
۲. مسابقه فیلمهای کوتاه (داستانی و پویانمایی)
مدت زمان فیلمهای کوتاه، حداقل ۳ و حداکثر ۲۰ دقیقه خواهد بود که هیئت داوران جوایز زیر را به برگزیدگان اهدا میکنند.
۱) پروانه زرین بهترین فیلم (تهیهکننده)
۲) پروانه زرین بهترین کارگردانی (فیلم داستانی)
۳) پروانه زرین بهترین کارگردانی (فیلم پویانمایی)
۴) جایزه ویژهی هیئت داوران
* در این بخش، دبیر جشنواره، جایزه خود را به کارگردان یا یکی از عوامل اصلی فیلم اهداء خواهند کرد.
* در این بخش، هیئت داوران کودکان و نوجوانان، جوایز خود را به بهترین فیلم کوتاه داستانی و بهترین فیلم پویانمایی به کارگردان آثار اهداء خواهند کرد.
ب) بخش جنبی
۱. جشنواره جشنوارهها
در این بخش، فیلمهای شرکت کرده در جشنوارههای معتبر داخلی و خارجی به نمایش در خواهند آمد.
۲. مرور آثار برجسته ایرانی یا خارجی
مقررات جشنواره
۱) انتخاب فیلمها اعم از ایرانی یا خارجی از سوی ستاد جشنواره انجام میشود.
۲) فیلمهایی مجاز به حضور در این دوره خواهند بود که در دورههای قبل، متقاضی حضور نبوده اند.
(فیلمهای پذیرفته نشده در دورههای قبلی نیز امکان شرکت در این دوره را نخواهند داشت.)
۳) تمام فیلمها برای نمایش در ۲ گروه سنی کودک (۵ تا ۹ سال) و نوجوان (۱۰ تا ۱۷ سال) طبقهبندی خواهند شد.
۴) ضروریست تاریخ ساخت و تولید فیلمهای ایرانی از ۱۴۰۰ شمسی به بعد و فیلمهای خارجی از ۲۰۲۱ میلادی باشد.
۵) فیلم هایی می توانند متقاضی باشند که در سینماهای ایران اکران نشده باشند.
۶) ارائه کپی پروانه ساخت فیلمهای بلند سینمایی ایرانی، الزامیست.
۷) با در نظر گرفتن شرایط و مقتضیات زمان، تصمیمات لازم در خصوص جزئیات برگزاری جشنواره، توسط دبیرخانه اعلام خواهد شد.
ارسال فیلم برای جشنواره
۱) متقاضیان برای ارائه نسخه اولیه، باید ابتدا در سامانه جشنواره به نشانی www.portal.icff.ir ثبت نام نموده، یک نسخه از فیلم را با فرمت mp4)) بر روی فلش یا هارد اکسترنال به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
۲) ارائه عکس پرسنلی کارگردان، بیوگرافی، فیلموگرافی، چند قطعه عکس از فیلم، پوستر، بروشور، تراکت الزامی است.
۳) فیلمهای ایرانی پذیرفته شده ملزم به ارائه نسخه زیرنویس (انگلیسی) خواهند بود.
۴) آغاز ثبت نام از اول مرداد لغایت ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ (اعم از ایرانی یا خارجی)، خواهد بود.
۵) آخرین مهلت تحویل نسخۀ اصلی فیلم پذیرفته شده، ۳۰ شهریور ۱۴۰۲، میباشد.
۶) به منظور احترام به مخاطبین، در صورت عدم ارائه نسخه نهایی در تاریخ مقرر، دبیرخانه جشنواره، فیلم را از تمامی برنامههای اعلام شده کنار خواهد گذاشت.
۷) برنامهریزی نمایش فیلمهای پذیرفته شده به عهده دبیرخانه جشنواره است.
۸) ثبتنام و تحویل فیلم، به منزله قبول کامل مقررات و ضوابط نمایش فیلم در ایران تلقی میشود.
۹) اطلاعرسانی، صرفاً از طریق روابط عمومی جشنواره انجام میشود.
۱۰) تفسیر و اخذ تصمیم نهایی درباره موارد پیش بینی نشده به عهده دبیر جشنواره است.
نسخه مقررات به سه زبان انگیسی، عربی و فارسی تنظیم شده است و در تفسیر و تبیین قوانین، نسخه فارسی معیار قضاوت خواهد بود.
نشانی دبیرخانه: (ساختمان شماره ۳ بنیاد سینمایی فارابی)
خیابان ولیعصر، نرسیده به ایستگاه توانیر، نبش خیابان لنکران، پلاک ۲۴۵۴ طبقه پنجم.
کدپستی: ۱۴۳۴۸۴۳۶۳۱
تلفن: ۸۸۱۹۴۲۳۵ – ۸۸۱۹۴۲۴۸
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اعلام اسامی فیلمهای ایرانی سه بخش جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان
- رونمایی از فراخوان جشنواره تئاتر فجر/ کوروش زارعی: جشنواره امسال تولیدی است
- برگزاری جشنواره فیلم کودک بدون فیلم جدید/ رقابتی در کار نیست!
- فراخوان چهارمین جشنواره فیلم «موج» کیش منتشر شد
- مقررات و فراخوان سیوسومین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان منتشر شد
- آغاز ثبتنام و ارسال آثار به جشنواره فیلم ۱۱۴ ثانیهای «مبین»
- فراخوان چهارمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم بیکلام گلوب منتشر شد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





