تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۰/۱۶ - ۱۵:۱۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 9173
درباره الیبنابر پیش بینی منتقد نشریه سینمایی ورایتی؛ فیلم «درباره الی» ساخته اصغر فرهادی یکی از شانس‌های نامزد شدن در بخش بهترین فیلمنامه اصلی جوایز اسکار ۲۰۱۶ است.

به گزارش سینماسینما، در فاصله کمتر از ۱۰ روز تا اعلام نامزدهای نهایی هشتاد و هشتمین دوره جوایز سینمایی اسکار، «جاستین چنگ»، از منتقدان ارشد نشریه سینمایی ورایتی پیش‌بینی خود را از نامزدهای نهایی جوایز اسکار منتشر کرد که در این میان نام فیلم «درباره الی» ساخته اصغر فرهادی در میان نامزدهای بهترین فیلمنامه اصلی به انتخاب دیده می‌شود.

فیلمنامه فیلم «درباره الی» از اصغر فرهادی در کنار فیلم‌نامه‌های «اکس ماشینا» از «الکس گارلند»، «Inside Out» به قلم «پیتر داکتر»، «مگ لفو» و «جاش کولی»، «میسترس آمریکا» از «نوآ بوامباخ» و «گرتا گرویگ» و «افشاگر» به قلم «جاش سینگر» و «تام مک کارتی» از شانس‌های اصلی نامزدی در بخش بهترین فیلمنامه اصلی معرفی شده‌اند.

در این پیشی‌بینی فیلم‌های «آدمکُش»، «بروکلین»، «کارول»، «دخترانگی»، انیمیشن «Inside Out»، مستند «نگاه سکوت»، «مکس دیوانه: جاده خشم»، «فونیکس»، «افشاگر» و «قبیله» به عنوان نامزدهای نهایی شاخه بهترین فیلم انتخاب شده‌اند و در بخش کارگردانی نیز «تادهینز» (کارول)، «هو- شیائو شین» (آدم کش)، «جورج میلر» (مکس دیوانه: جاده خشم)، «سلین شیاما» (دخترانگی) و «میروسلاو اسلابوشیتسکی» (قبیله) از شانس‌های اصلی راهیابی به جمع نامزهای نهایی جوایز اسکار معرفی شده‌اند.

هشتادوهشتمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۱۴ فوریه ۲۰۱۶ نامزدهای نهایی شاخه‌های گوناگون را معرفی خواهد کرد و مراسم پایانی اعطای جوایز نیز روز ۲۸ فوریه (۹ اسفند) در سالن دالبی تئاتر لس‌آنجلس برگزار می‌شود.

فیلم «درباره الی» از آن جایی که در سال ۲۰۱۵ برای اولین بار در سینماهای آمریکا به صورت عمومی اکران شد، شانس حضور در جوایز اسکار ۲۰۱۶ را دارد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

 

آخرین ها