نمایش ویژه فیلمهای مستند در موزه سینما با مشارکت انجمن صنفی تهیه کنندگان سینمای مستند با نمایش «جام حسنلو» آغاز میشود.
به گزارش سینماسینما، با توجه به اهمیت سینمای مستند و نمایش آثار ماندگار این گونه سینمایی موزه سینما مجموعه نمایشهایی را تحت عنوان «شبهای مستند» به صورت هفتگی برگزار میکند.
در این نشستها که سهشنبههای هر هفته ساعت ۱۷ در سالن فردوس موزه سینما برگزار خواهد شد یک فیلم مستند کمتر نمایش داده شده اکران میشود و سپس نشست نقد و بررسی با حضور سازنده اثر، فعالان سینمای مستند و علاقمندان سینما برگزار خواهد شد.
برنامه شبهای مستند توسط موزه سینما و با همکاری انجمن صنفی تهیه کنندگان سینمای مستند اجرا میشود و حضور در این نشستها برای علاقمندان آزاد و رایگان است.
در اولین جلسه از این سلسله نشستها روز سه شنبه ۲۱ آذر مستند «جام حسنلو» ساخته محمدرضا اصلانی به نمایش درمیآید و پس از نمایش فیلم نشست نقد و بررسی فیلم با حضور کارگردان اثر و ارد عطارپور مستندساز برگزار میشود.
مستند «جام حسنلو» اولین ساخته محمدرضا اصلانی در سینمای مستند است. او سال ۱۳۴۶ این مستند را بر اساس ماجرای کشف جام تمام طلای حسنلو ساخت.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بانیپال شومون و رویا جاویدنیا به «خاکستر خیال» پیوستند
- طراحی در سینما در هفته طراحی تهران
- رنجِ «شطرنج باد»
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای ۶ فیلمنامه
- فهرستی از ۱۰۰ فیلم برتر دهه ۱۹۷۰ میلادی/ «شطرنج باد» در رتبه ۳۳
- اولین نشان سپاس موزه سینما به بیژن محتشم اهدا شد
- محمدرضا اصلانی: سینمای مستند پایگاه اندیشه است
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- موزه سینما میزبان «محمود کلاری» میشود
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ هنرمند اگر جهانبینی داشته باشد خفه نخواهد شد
- میراث پدر/ نگاهی به فیلم «شطرنج باد»
- نمایش مستند «نیشدارو» در موزه سینما
- بزرگداشت محمدرضا اصلانی و رونمایی از کتاب «اصلانی به روایت اصلانی»/ محمدرضا اصلانی: آنچه حاصل این سالهاست نه حاصل یک رنج بلکه حاصل یک جنگ عظیم اس
- شب محمدرضا اصلانی در خانه هنرمندان ایران
- نمایش فیلم «چیغ» در نشست ماهانهی «مستندهای ایرانشناسی»
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





