عضو هیات انتخاب بخش مسابقه ایران چهارمین جشنواره بین المللی فیلم ویدئویی یاس، آثار فیلمسازان جوان را در عرصه شبکه نمایش خانگی موفق ارزیابی کرد.
به گزارش سینماسینما، حسین پاکدل با اشاره به جشنواره یاس به ایسنا مطرح کرد: فیلم اولیهای جشنواره با وسواس و دقت عجیبی فیلم ساختهاند و این شیوه ساخت از انگیزه بالای فیلمسازی آنها نشات میگیرد.
این عضو هئیت انتخاب با اشاره به کیفیت آثار فیلم اولیهای جشنواره، تصریح کرد: نسل جوان سینمای ایران معانی و ادبیات خود را دارند و گاهی ما متوجه دیدگاههای آنها نمیشویم. چون فکر میکنیم آنها هم باید همان راهی را بروند که ما رفتیم، در حالیکه آنها دیدگاههای خاص خود را دارند.
پاکدل افزود: تمام آثار فیلم اولیهای جشنواره فیلم یاس درخشان است، بیتردید این آثار بعدتر به جشنواره فیلم فجر ورود پیدا میکنند و به زودی ادبیات تازهای در کلیت فضای هنر ایران تعریف میشود.
اینهنرمند با اشاره به کیفیت آثار شبکه نمایش خانگی، گفت:سطح آثار راهیافته به جشنواره بالا است، حتی آثاری که از نظر شرایط تولید و سطح کیفی معمولی هستند، از استانداردهای تعریف شده در تلویزیون بالاتر قرار دارند.
وی ادامه داد: جشنواره فیلم یاس فرصت دیده شدن و آزمون و خطا را به فیلمسازان جوان داده است که در عین رقابت، تجربهاندوزی کنند و به آن مطلوبی که در نظر دارند نزدیک شوند.
پاکدل با اشاره به محدودیتهای تلویزیون، گفت: فضای امروز تلویزیون امکان بروز خلاقیت و رشد را از هنرمندان جوان میگیرد و شبکه نمایش خانگی این فرصت را در اختیار فیلمسازان قرار میدهد که بدون در نظر گرفتن پیچیدگیها دست به خلق اثر نمایشی بزنند.
وی افزود: باوجود فضای باز موجود در شبکه نمایش خانگی همه آثار راهیافته به جشنواره قابل نمایش هستند و همگی با حفظ ارزشهای تعریف شده در هنر نمایشی ایران ساخته شدهاند.
این هنرمند درباره خلاء وجود شبکه خصوصی در ایران، تصریح کرد: شبکه نمایش خانگی بار کمبود شبکه خصوصی را به عهده گرفته است. با وجود عمر کوتاهی که این رسانه دارد، جایگاه خوبی در این زمینه به دست آورده است.
وی افزود: سریالسازی در شبکه نمایش خانگی یک قدم مطلوب برای این رسانه است. در همه جای دنیا سریالها از طریق تلویزیونهای کابلی توزیع میشود، اما نمایش خانگی با تولید و توزیع سریال کمبود شبکه خصوصی را در ایران جبران کرده است.
چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس به دبیری مصطفی ابطحی از ۲۲ تا ۲۷ آذر در استان مازندران برگزار میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رونمایی از کتاب «استادان بزرگ بازیگری و شیوههای آموزش آنها» با ترجمه پیمان معادی؛ پاکدل: مادر سینما، کتاب است/ پیروزفر: آموزش بازیگری فقط انتقال تجربه نیست/ معادی: رونمایی این کتاب جذابتر از لحظات روی فرش قرمز فیلمها بود
- عسگرپور: رئیسجمهور دستور بازنگری دهد/ این مصوبه موجب رانت و انحصار است
- نامه پلتفرمهای نمایش خانگی به رییس جمهور
- رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت: به ازای هر ثانیه نمایش استعمال دخانیات در تولیدات نمایشی، جریمه ۲۱۰ میلیونی اعمال شود
- درآمد ۲۲ هزار میلیاردی اپراتورهای اینترنتی از محل پلتفرمها
- تاکید بر اهمیت کپی رایت فیلمهای خارجی؛ طغیان تهیهکنندگان علیه پخش آگهی در پلتفرمهای نمایش خانگی
- بزرگداشت پری صابری با سخنانی از ژاله آموزگار و حسین پاکدل
- درباره «بازنده» / لبه تاریکی
- تهیهکننده سینما مطرح کرد: کوچ سینماگران حرفهای به پلتفرمها و فیلمهایی که تعطیل میشوند
- «دایی جان ناپلئون» وفادارانهترین اقتباس سینما است/ هزینه سانسور ادبیات کمتر از سانسور سینما است+ ویدئو
- اطلاعیه شورای ورزش سازمان صداوسیما در پی حواشی اخیر
- در پاسخ به توهین مدیر پلتفرم نماوا تعلل نکنید؛ نامه سرگشاده یک انجمن سینمایی به شورای صیانت خانه سینما
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
- صحبتهای یک مجری درباره ممنوعیت کار در تلویزیون و دعوت دوباره
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





