شامگاه پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ در پایان هفته نخست برپایی نوزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر در مراسمی فیلم «آقاى صیاد را ول کنید» به نمایش درآمد و برنامه ویژهای برای تقدیر از محمد صیاد هنرمند عکاس پیشکسوت برگزار شد.
به گزارش سینماسینما، شب گذشته نمایش فیلم «آقاى صیاد را ول کنید» ساعت ۱۹ آغاز شد و پس از نمایش آن با دعوت سمانه رستمى، محمد صیاد، مریم ملک مختار و حمید باباوند به روى صحنه آمده و به گفت و گو درباره فیلم پرداختند.
محمد صیاد در این نشست گفت: تلاش کردم که درباره خودم و کارم اغراق نکنم. به دوستانم توصیه مىکنم شرف شاتر را حفظ کنند.
او در بخش دیگرى از حرفهایش گفت: از همسرم تشکر مىکنم که با انجام این کار موافقت کرد. حقیقتا بعد از این که به آقاى صمدیان گفتم که براى این کار حاضرم، به همسرم گفتم اگر موافق نیستى بگو، چون مطمئنا این کار طولانى خواهد بود.
مریم ملک مختار نیز در صحبتهایش ضمن تشکر از سهند صمدیان و نقش ویژه او در شکلگیرى این اثر، از همراهى محمدرضا دلپاک، سهیل صمدیان، نغمه مقصودلو و زهرا راد نیز تقدیر کرد.
ملک درباره روند انجام مصاحبهها که به پنج مقطع انقلاب، حادثه طبس، جنگ، مهاجران کرد و ورزش تقسیم مىشود، گفت: مصاحبهها بر اساس فهرستى که آماده کرده بودیم، انجام شد؛ اما در طول مسیر خاطرات و صحبتهاى آقاى صیاد فضاهاى جدیدى را ایجاد مىکرد.
حمید باباوند نیز در این نشست اظهار کرد: این فیلم گذشته از نقش سیفاله صمدیان که به شکل واقعى در موقعیت تهیه کننده ایستاده است و آقاى صیاد که محور اتفاقات است، سه رکن دارد. مریم ملک که توانسته این طور به خصوصیترین لحظات محمد صیاد نفوذ کند، سهند صمدیان که با انتخابهاى دقیقش روایت فیلم را ساخته و تصاویر را بازآفرینى کرده، محمدرضا دلپاک که با افزودن جزییات بىنظیر در صداگذارى فیلم؛ محصولى را ساخته که بیش از آن که به شکل یک مستند پرتره معمولى دیده شود؛ یک فیلم هنرى است که مىشود بارها به تماشاى آن نشست.
با دعوت باباوند، سیفاله صمدیان به روى صحنه آمد و در جواب این پرسش که چرا از عنوان تهیه کننده استفاده نمىکنید، گفت: الان که تاکید کردى، با خودم مرور کردم که آیا واقعا من نقشى داشتهام یا نه و دیدم درست است که در دنیا معناى واقعى تهیه کننده همین نقش قراردادن افراد در جایگاه و موقعیت مناسب خودشان است؛ اما ناخودآگاه همه تهیه کننده را در جایگاه سرمایهگذار مىبینند. شاید دوسوم فضاى فعالیت دفتر تصویر طى یک سال در اختیار این پروژه بود.
سیفاله صمدیان در پایان صحبتهایش از سیروس علینژاد روزنامه نگار پیشکسوت براى صحبت دعوت کرد. او که روزگارى سردبیر روزنامه آیندگان بود، گفت: بعد از دیدن این فیلم دلم مىخواهد دوباره به سراغ عکسهاى صیاد بروم و آنها را مجددا نگاه کنم.
این نشست با عکس یادگارى عکاسان حاضر در نشست، در کنار محمد صیاد، در ساعت ۲۱ به پایان رسید.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بررسی مسائل حقوقی سکوهای نمایش خانگی
- نمایش «خورشید آن ماه» و «پرستار زمین» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- «سکوت و سلام»؛ قابهای خاطره انگیز از آتیلا پسیانی
- رونمایی از نسخه ترمیمشدهی «تپههای قیطریه» اثر پرویز کیمیاوی
- اختتامیه پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما؛ یادبود کیومرث پوراحمد و داریوش مهرجویی برگزار شد
- شب وقایعنگاری بخارا
- گرامیداشت «لیلی افشار» در خانه هنرمندان ایران
- اختتامیه بیستمین جشن تصویر سال برگزار شد؛ مرور ۲۰ سال رویایی/ نیاز به پوست اندازی داریم!
- نمایش فیلمتئاتر «مکبث» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- بزرگداشت محمدرضا اصلانی و رونمایی از کتاب «اصلانی به روایت اصلانی»/ محمدرضا اصلانی: آنچه حاصل این سالهاست نه حاصل یک رنج بلکه حاصل یک جنگ عظیم اس
- فیلمتئاتر «دیکته»؛ داوود رشیدی هیچگاه زیر بار سانسور نرفت/ امید تنها راه نجات ما نیست، باید حرکت کنیم!
- نسخه مرمت شده «موشِت» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- در «یک سهشنبه کوتاه» مطرح شد: عوامل با فیلم کوتاهیهای کار اول سخت همکاری میکنند
- سیفالله صمدیان: با وجدانتان به «تصویر سال» بیایید
- آغاز «جشن تصویر سال» با نمایش مستند «کیارستمی مشغول کار است»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- حذف فرهنگ از سبد طبقه متوسط؟/ هزینههای سبد فرهنگی خانواده ۴نفره در تهران چقدر است؟
- نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی و بزرگداشت مهدی رحیمیان در آیین معرفی برندگان هفتمین جایزه پژوهش سال سینما
- با پیشتازی «۴۷» و «مخفیانه»؛ نامزدهای جوایز اسکار سینمای اسپانیا معرفی شد
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه