
شامگاه پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ در پایان هفته نخست برپایی نوزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر در مراسمی فیلم «آقاى صیاد را ول کنید» به نمایش درآمد و برنامه ویژهای برای تقدیر از محمد صیاد هنرمند عکاس پیشکسوت برگزار شد.
به گزارش سینماسینما، شب گذشته نمایش فیلم «آقاى صیاد را ول کنید» ساعت ۱۹ آغاز شد و پس از نمایش آن با دعوت سمانه رستمى، محمد صیاد، مریم ملک مختار و حمید باباوند به روى صحنه آمده و به گفت و گو درباره فیلم پرداختند.
محمد صیاد در این نشست گفت: تلاش کردم که درباره خودم و کارم اغراق نکنم. به دوستانم توصیه مىکنم شرف شاتر را حفظ کنند.
او در بخش دیگرى از حرفهایش گفت: از همسرم تشکر مىکنم که با انجام این کار موافقت کرد. حقیقتا بعد از این که به آقاى صمدیان گفتم که براى این کار حاضرم، به همسرم گفتم اگر موافق نیستى بگو، چون مطمئنا این کار طولانى خواهد بود.
مریم ملک مختار نیز در صحبتهایش ضمن تشکر از سهند صمدیان و نقش ویژه او در شکلگیرى این اثر، از همراهى محمدرضا دلپاک، سهیل صمدیان، نغمه مقصودلو و زهرا راد نیز تقدیر کرد.
ملک درباره روند انجام مصاحبهها که به پنج مقطع انقلاب، حادثه طبس، جنگ، مهاجران کرد و ورزش تقسیم مىشود، گفت: مصاحبهها بر اساس فهرستى که آماده کرده بودیم، انجام شد؛ اما در طول مسیر خاطرات و صحبتهاى آقاى صیاد فضاهاى جدیدى را ایجاد مىکرد.
حمید باباوند نیز در این نشست اظهار کرد: این فیلم گذشته از نقش سیفاله صمدیان که به شکل واقعى در موقعیت تهیه کننده ایستاده است و آقاى صیاد که محور اتفاقات است، سه رکن دارد. مریم ملک که توانسته این طور به خصوصیترین لحظات محمد صیاد نفوذ کند، سهند صمدیان که با انتخابهاى دقیقش روایت فیلم را ساخته و تصاویر را بازآفرینى کرده، محمدرضا دلپاک که با افزودن جزییات بىنظیر در صداگذارى فیلم؛ محصولى را ساخته که بیش از آن که به شکل یک مستند پرتره معمولى دیده شود؛ یک فیلم هنرى است که مىشود بارها به تماشاى آن نشست.
با دعوت باباوند، سیفاله صمدیان به روى صحنه آمد و در جواب این پرسش که چرا از عنوان تهیه کننده استفاده نمىکنید، گفت: الان که تاکید کردى، با خودم مرور کردم که آیا واقعا من نقشى داشتهام یا نه و دیدم درست است که در دنیا معناى واقعى تهیه کننده همین نقش قراردادن افراد در جایگاه و موقعیت مناسب خودشان است؛ اما ناخودآگاه همه تهیه کننده را در جایگاه سرمایهگذار مىبینند. شاید دوسوم فضاى فعالیت دفتر تصویر طى یک سال در اختیار این پروژه بود.
سیفاله صمدیان در پایان صحبتهایش از سیروس علینژاد روزنامه نگار پیشکسوت براى صحبت دعوت کرد. او که روزگارى سردبیر روزنامه آیندگان بود، گفت: بعد از دیدن این فیلم دلم مىخواهد دوباره به سراغ عکسهاى صیاد بروم و آنها را مجددا نگاه کنم.
این نشست با عکس یادگارى عکاسان حاضر در نشست، در کنار محمد صیاد، در ساعت ۲۱ به پایان رسید.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بررسی توقیف و انتظار ۶ ساله اکران «قاتل و وحشی»
- یادبود ناصر تقوایی برگزار شد/ خالق «کاغذ بیخط» غریب بود
- کانون کارگردانان سینمای ایران برگزار میکند؛ یادبود زندهیاد «ناصر تقوایی»
- «شب، خانه، بخارا»؛ تاریخ نگار و مبتنی بر رسالت فرهنگی
- یادبود «منوچهر والیزاده» در خانه هنرمندان ایران
- بیست و یکمین جشنواره تصویر سال در ایستگاه پایانی/ برگزیدگان معرفی شدند
- نمایش فیلم کوتاه «voice» در جشنواره فیلم تصویر
- وداع با صدای ماندگار دوبله؛ بدرقه منوچهر والیزاده به خانه ابدی/ دوبلوری بدون جایگزین
- انتشار فراخوان جشن «تصویر سال» و جشنواره «فیلم تصویر»
- شبی که بهزاد فراهانی وصیت کرد؛ نکوداشت خسرو حکیم رابط برگزار شد
- بررسی مسائل حقوقی سکوهای نمایش خانگی
- نمایش «خورشید آن ماه» و «پرستار زمین» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- «سکوت و سلام»؛ قابهای خاطره انگیز از آتیلا پسیانی
- رونمایی از نسخه ترمیمشدهی «تپههای قیطریه» اثر پرویز کیمیاوی
- اختتامیه پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما؛ یادبود کیومرث پوراحمد و داریوش مهرجویی برگزار شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف





