دبیر شورای عالی تهیهکنندگان از جلسهای خبر داد که طی آن موضوع تهیهکنندگی فیلمهای کارگردانان فیلماولی بررسی و نکاتی مطرح شده است.
به گزارش سینماسینما، دوشنبه ۱۶ مرداد ماه جلسهای میان نمایندگان کانون کارگردانان با انجمن تهیهکننده کارگردانان برگزار شد که در آن به بررسی مسایل صنفی سینمای ایران پرداختند. طی این نشست هر دو تشکل صنفی موضوع فیلمسازیِ کارگردانانی را که قصد دارند برای اولین بار فیلم بلند سینمایی بسازند مورد بررسی قرار دادند. در این نشست هر دو تشکل تاکید کردند تهیهکنندگی فیلمهای کارگردانان اول بهتر است به عهده تهیهکنندگانی قرار گیرد که خود قبلا تجربه کارگردانی داشتهاند.
مهرداد فرید دبیر شورای عالی تهیه کنندگان سینمای ایران و نایب رییس انجمن تهیه کننده-کارگردانان درباره این جلسه گفت: «دوشنبه هفته گذشته ۱۶ مرداد ماه، جلسهای بین نمایندگان کانون کارگردانان با انجمن تهیهکننده کارگردانان برگزار شد و در نهایت هر دو انجمن به این نتیجه رسیدند که تهیهکنندگی فیلمهای کارگردانان اول بهتر است برعهده آن دسته از تهیهکنندگانی باشد که قبلا تجربه کارگردانی داشتهاند چرا که کارگردانان فیلم اول در چنین شرایطی دیگر نیازی به مشاور کارگردان ندارند.»
او ادامه داد: «در واقع زمانی که کارگردانان جوان اولین تجربه بلند سینمایی خود را پشت سر میگذارند، بیشک در طول کار نیاز به همراهی و مشورت در حوزه کارگردانی خواهند داشت که در چنین شرایطی تهیهکنندهای که خود پیش از این تجربه کارگردانی داشته میتواند در این زمینه به آن کارگردان جوان کمک کند.»
فرید در پایان گفت: «البته این امر به این معنا نیست که تهیهکنندگانی که تنها به عنوان تهیهکننده فعالیت میکنند، اجازه نداشته باشند که تهیهکنندگی فیلمهای اول را برعهده گیرند بلکه صحبت از اولویتها و تواناییهاست. به قول معروف «چون که صد آمد نود هم پیش ماست».»
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اطلاعیه انجمن تهیهکنندگان مستقل سینمای ایران؛ ناتوانی تشکیلات تلویزیون با بودجه بیانتها در همراهی با مردم
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- یک درخواست از هیات رئیسه خانه سینما و نگرانی برای فیلمسوزی
- نگرانی انجمن تهیهکنندگان مستقل از حکم قضایی فیلم «کیک محبوب من»
- تاکید بر اهمیت کپی رایت فیلمهای خارجی؛ طغیان تهیهکنندگان علیه پخش آگهی در پلتفرمهای نمایش خانگی
- هشدار انجمن تهیه کنندگان مستقل سینما؛ نقش فروشی در سینمای ایران غیرقانونی است
- در یک نشست فوقالعاده مطرح شد؛ دغدغههای تهیهکنندگان سینمای ایران چیست؟
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- حمایت انجمن تهیه کنندگان مستقل از تفکیک جشنواره جهانی و ملی فجر
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما مطرح کرد؛ درخواست شفافسازی مالی وزارت ارشاد و سازمان سینمایی
- درخواست انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما از نامزدهای انتخاباتی
- در پاسخ به توهین مدیر پلتفرم نماوا تعلل نکنید؛ نامه سرگشاده یک انجمن سینمایی به شورای صیانت خانه سینما
- دو درخواست انجمن تهیهکنندگان مستقل در واکنش به قاچاق فیلمها
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





