معاون سیما میگوید به عقیده او هیچ محدودیتی در زمینه استفاده از آرشیو تاریخی درباره سیدمحمد خاتمی و ریاست جمهوری او در رسانه ملی وجود ندارد.
به گزارش سینماسینما، مراسم تشییع پیکر آیتالله هاشمی با حواشی خاصی همراه بود. بخش عمدهای از این حواشی در سایه حضور برخی شخصیتهای سیاسی در میان جمعیت اتفاق میافتاد. ازجمله آنها اعتراضاتی بود که مردم حاضر در مراسم پس از دیدن رئیس سازمان صداوسیما از خود نشان دادند.
منتقدان درحالیکه به شدت رییس صدا و سیما و سازمان متبوعش را به باد انتقاد گرفته بودند؛ شعارهایی علیه عملکرد رسانه ملی که بیمحابا آن را میلی مینامیدند؛ سرداده بودند.
اعتراضات به حدی بود که علی عسگری وادار به واکنش شد و گفت: «ما انتقادها را روی چشم میگذاریم و سعی میکنیم نسبت به انتقادها، عملکردمان را اصلاح کنیم.»
در سالهای اخیر بردن نام برخی از مسئولان و مدیران سیاسی کشور از رسانه ملی بهقدری جرم محسوب میشده که عملا مدیران این رسانه در دورههای قبل؛ سعی در حذف کامل آنها از تاریخ انقلاب ایران را داشتهاند. آقایان هاشمی رفسنجانی و رئیس دولت اصلاحات از این شمارند. (ایلنا)
مرتضی میرباقری معاون سیمای سازمان صداوسیما در این زمینه گفت: ما امیدواریم کسانی که فرصتها و مسئولیتهایی در کشور داشتند؛ همچنان فرصت خدمت کردن به مردم را داشته و این زمان برای آنها تداوم پیدا کند.
براساس قانون اساسی، چارچوبهایی که نظام دارد و براساس قوانینی که وجود دارد؛ رعایت اصول، قوانین و مصالح، توسط افراد و بزرگانی که دورههایی نمایندگی مردم را برعهده داشتند و کارهای افتخارآمیزی انجام دادند؛ زیبندهتر و ضروری است.
اگر تخلفی بخواهد توسط کسی که مورد اقبال افکار عمومی بوده صورت بگیرد؛ امکان دارد ضربه جبرانناپذیری به کشور وارد شود؛ و وقتی مواضع ایشان با مصالح عمومی کشور تطبیق نداشته باشد؛ گرفتاری به وجود میآید. این خود آقایان هستند که شرایطی را فراهم میکنند تا چگونگی حضور آنها در رسانههای ملی کشور تغییر یابد.
{آیا این تغییر مواضع به منزله حذف آنها از تاریخ است؟} نکتهای که وجود دارد؛ این است که رسانه نیست که تعیین میکند چه کسی در آن حضور پیدا کند یا نکند. اگر کسانی که مسئولیت دارند و وزیر و وکیلاند؛ همچنان مسیرشان به گونهای باشد که خطوط قرمز و مصالح اصلی نظام را رعایت کنند و دشمن از آنها سوءاستفاده نکند، تریبونهای ملی همچنان در اختیارشان است.
ما امیدواریم واقعا شرایط به گونهای باشد که تمام کسانی که مورد اقبال مردم بودند، هستند و انشالله خواهند بود، همانطور که مورد اقبال هستند به مصالح و منافع اساسی درازمدت کشور توجه کنند.
به هر صورت کشور دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی دارد و به صور مختلف کشورداری ایجاب میکند که دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی ما انواع ارتباطاتی که وجود دارد را مورد توجه قرار بدهد.
خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- محسن هاشمی: ما نخواستیم سکانسهای فیلم منصور حذف شود!/برای فروش بیشتر خبرسازی کردند
- معاون سیما: مزدک میرزایی سر کار خود برگردد
- مسجد جامعی :در دوران ریاست جمهوری هاشمی، نسل جوانانی که به دنبال سینما و تئاتر بودند افزایش یافت
- درباره سریال جدید مهران مدیری چه میدانیم؟
- معاون سیما: برنامه ۵ ساله صداوسیما امسال اجرایی میشود/ مرورِ ۱۰۰ سال تاریخ
- مدیر جدید شبکه چهار معارفه شد/ تغییر شعار و نام شبکه
- تشریح جزییات ساخت سریال «سلمان فارسی»/ پروژه وارد پیشتولید شد
- فصل پنجم «پایتخت» مهمان نوروزی تلویزیون شد
- تلویزیون کوتاه آمد؟/ احتمال بازگشت کلاه قرمزی
- دیدگاه معاون سیما درباره «شهرزاد» و «عاشقانه»/ این سریالها چقدر مخاطب دارد؟
- پاسخ معاون سیما به حاشیههای زیرنویس سخنرانی رییسجمهور
- میرباقری: مالکیت کلاه قرمزی متعلق به صداوسیما است
- موضع تند معاون سیما در قبال ربنای شجریان
- رییس مرکز سیمافیلم منصوب شد
- معاون سیما:برخی از بازیگرانی که مهاجرت کرده بودند، بازگشتهاند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





