تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۰۶ - ۱۰:۵۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 67433

محمدرضا شرف الدین به بررسی وضعیت کلیت سینما و حوزه دفاع مقدس پرداخت.

 

به گزارش سینماسینما، محمدرضا شرف الدین تهیه کننده سینما بابررسی وضعیت سینما و سینمای دفاع مقدس گفت: چند سالی است گامی بسیار مهم در سینما برداشتیم که آن را دوران گذار می دانم و اگر مشکلاتی برای سینما وجود دارد باید خاصیت این دوره بدانیم. یکی از محسناتی که امروز بخصوص برای سینما بر خلاف گلایه هایی که وجود دارد، مدیریت صحیح است و اگر شرایط امروز را صرف نظر از مدیریتش بخواهیم بررسی کنیم باید نمره قبولی به آن داد.

وی افزود: در دوران گذار، سینمای ما به سمت مستقل شدن و جدا از سینمای حمایتی و دولتی در حال حرکت است؛ اتفاقی که همیشه باید رخ دهد تا شاهد قهر مخاطب نباشیم و سینما با تولیدات مناسب در این بخش و حتی با وجود فیلم ها و آثار سخیفی که از آنطرف مرزها به ما ارائه می شود، در سبد فرهنگی و بین مردم رنگ پررنگتری به خود بگیرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در گذر از دوره نقاهت هستیم و به آینده سینما علی رغم کارهای انجام نداده بسیار مانند امنیت شغلی، دور بودن از مولفه های ایرانی اسلامی و تامین شغلی و… خوش بینیم؛ روح امید در سینمای ما موجود است و این جای سپاس از زحمتکشان آن دارد.

این تهیه کننده بیان کرد: اینکه قطار سینما روی ریلی که مقصد و هدف مشخصی دارد حرکت می کند امتیاز بزرگ و قابل توجهی است که نباید بی انصافی کرد و آن ها نادیده گرفت.

شرف الدین اظهار داشت: در مورد سینمای دفاع مقدس، از یک طرف به گونه تاریخی پیوند می خورد و از طرفی به سینمای معرفتی که برخلاف دیگر ژانرها فکر کردن و اندیشیدن در مورد آن بسیار دشوار خواهد بود. به این دلیل که بخش فرهنگی سینمای ما وارداتی نیست و متکی بر افکار خودمان پیش می رود و جهانی کردنش بسیار سخت است، اگر همه جوانبش به روز نشود همچنان عقب مانده باقی می ماند؛ علت کوتاهی و نازایی سینما همین بود؛ چراکه مانند دیگر شاخصه های اقتصادی،سیاسی و…تعریف نشد.

این تهیه کننده اذعان داشت: سینمای دفاع مقدس کماکان نیاز به حمایت های دولتی و فرهنگی دارد و شاید آخرین گونه ای که  از آن حمایت می شود این سینما است. البته زمانی که مانند سال گذشته آثاری چون «ماجرای نیمروز» و «نفس» را می بینیم که موفق بودند نشان از برگشت این سینما خواهد بود که باید جزو گونه های ملی برشمریم.

شرف الدین بیان کرد: مثل هالیوود که به سینمای جنگ خود اهمیت فراوانی می دهد و پردرآمدترین ژانر آنهاست، ما هم می توانیم مثلا در سیاست هسته ای بسیار موفقمان که دیگر کشورها در بخش هسته ای چشمشان به ماست، نگاه ویژه ای به سینمای جنگ داشته باشیم و دولت بصورت جدی برای حمایت همه جانبه وارد عمل بشود؛ چون فرهنگ ما جدای از سیاست نیست؛ حتی می توان این مطالبه را داشت  که چرا فیلمی درباره برجام نداریم؟!

وی افزود: ما هرکجای دنیا با مردم ارتباط برقرار کردیم پایگاه بوجود آوردیم و اتفاقات مثبتی را رقم زدیم. سینما نیز ابزاری بسیار مهم در ایجاد ارتباط های مردمی خارج از کشور خواهد بود. پس با این تفاسیر چرا بخش بین الملل سینمای دفاع مقدس نداریم و حمایت کافی از آن نمی شود؟! همین ورود “نفس” به اسکار یعنی یک گام در عرصه بین المللی.

شرف الدین خاطرنشان کرد: باید یک کار گروه عملگرا از سه بخش وزارت امور خارجه، وزارت ارشاد و تهیه کنندگان سینما بخصوص حوزه دفاع مقدس و ارزشی حمایت خود را بدون سفارشی بودن و عرضه در بازار بین المللی انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها