تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۱۵:۰۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 75218

تهیه کننده فیلم سینمایی «سه بیگانه» معتقد است، فیلم های با مضمون دفاع مقدس برای موفقیت در گیشه، ضمن برخورداری از حمایت ارگان های دولتی، باید در زمان مناسب اکران شوند.

به گزارش سینماسینما، حبیب اسماعیلی افزود: فیلم هایی که با مضامین دفاع مقدس ساخته می شوند بسیار آثار با ارزشی هستند و نباید مورد بی توجهی نهادهای دولتی قرار بگیرند، لازم است این نهاد برای اکران آنها تبلیغات گسترده در رسانه ها و بیلوردها انجام دهند تا اهمیت این فیلم برای مردم نیز روشن شود.

وی با بیان اینکه فیلم های دفاع مقدس باید در زمان های مناسب اکران شود، اظهار کرد: در حال حاضر فیلم هایی با ژانر کمدی فروش های بسیار خوب و بالای ۱۰ میلیارد تومان دارند، وقتی چنین فیلم ها در پرده های سینمایی به نمایش در می آیند، زمان مناسبی برای اکران فیلم های دفاع مقدس نیست.
بازیگر فیلم سینمایی «راننده تاکسی» تصریح کرد: به همین دلیل فیلم هایی با مضامین دفاع مقدس فروش های زیر چهار و پنج میلیارد تومان دارند و به دلیل اینکه نهادهای دولتی نیز از آنها حمایت نمی کنند، افت شدیدی پیدا می کنند.
به گفته اسماعیلی، امروزه هزینه های زیاد برای برگزاری جشنواره های مختلف فیلم(به غیر از فیلم فجر،دفاع مقدس) در صنعت سینما صرف می شود که غیرضروری بوده و بهتر است این هزینه ها بابت حمایت از آثار سینمایی دفاع مقدس، اجتماعی و تاریخی ارزشمند و ماندگار خرج شود.
وی با بیان اینکه از گذشته تاکنون برخی از فیلم های سینمایی دفاع مقدس مورد توجه مردم قرار گرفته اند، افزود: فیلمساز باید با توجه به شرایط و نیاز قشرهای مختلف مردم در تهیه آثار دفاع مقدس، جذابیت ایجاد کند و می تواند در برخی سکانس ها حرکات و الفاظ طنزگونه بکار ببرد.
اسماعیلی، کمبود سالن های سینمایی را نیز از مشکلات بزرگ در عدم موفقیت فروش فیلم های سینمایی مانند دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: حدود ۱۰۰ فیلم در سال ساخته می شود که به دلیل کمبود سالن های سینمایی ۶۰ فیلم به نمایش در می آید.
وی افزود: وقتی سینمادار به دلیل زمان محدود و زیاد بودن فیلم های پشت اکران، مشاهده می کند فیلمی با موضوع دفاع مقدس کمتر فروش دارد، به سرعت فیلم دیگری را جایگزین آن می کند و این مسئله به تهیه کننده و کارگردان اثر آسیب می زند.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد به جای برگزاری جشنواره های مختلف، به فکر افزایش سالن های سینمایی بود تا همه فیلم ها با مضامین مختلف اجتماعی، دفاع مقدس ، خانوادگی و غیره با استقبال خوب مردم مواجه شود.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها