تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۶/۱۹ - ۱۹:۴۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 161156

محمد تاجیک : بیش از یک سال و نیم است که شیوع بیماری کرونا باعث کسادی بی سابقه ای در میان سینماها شده است . اگر چه اکران فیلمی مثل دینامیت که از فروش نسبتا خوبی برخوردار بود مقداری سینما داران را امیدوار کرد .به سراغ حبیب اسماعیلی تهیه کننده و پخش کننده و سینمادار رفته ایم و با او گفت وگوی کوتاهی درباره وضعیت سینماها انجام داده ایم که می خوانید .

*آقای حبیب اسماعیلی ، الان اوضاع سینما چطور است ؟

_فروش فیلم دینامیت بد نبوده است و اگر فیلم خوب در سینما باشد مردم به سینما می آیند .فروش دینامیت مثل فروش فیلمهای پرفروش چند سال قبل نبوده ولی با توجه به این شرایط فروشش خوب بوده است و ده میلیارد تومان را رد کرده است .

*الان اوضاع سینما خیلی امیدوار کننده نیست و همه سمت پلتفرم ها رفته اند ….
_الان اوضاع سینما مثل خیلی از چیزهای دیگرمان شده است …سینما در دنیا تعریف خاث خودش را دارد در دنیا این همه تفریحات و سرگرمی ها و تلویزیونهای بزرگ و پلتفرم های مختلف وجود دارد ولی سینما جایگاه خودش را دارد ….

*آیا فکر می کنید در دو سه ماه آینده اوضاع سینما بهتر می شود …

_اگر فیلم خوب اکران شود اوضاع سینما بهتر می شود …در شرایط کنونی و محدویتهای زمانی و گنجایشی ، فروش دینامیت بد نبود …

*در دو سه ماه آینده که واکسن های بیشتری تزریق می شود آیا اوضاع سینما بهتر نخواهد شد ؟

_من فکر می کنم بهتر خواهد شد …ما دو تا ارگان داریم ، یکی صدا وسیما و دیگری شهرداری است متاسفانه این دو ارگان هیچ همکاری با سینما ندارند .امیدوارم در دولت جدید این دو ارگان سینما را از خودشان بدانند .الان سینما وارشاد را به عنوان برادر ناتنی خود به حساب می آورند. برخی می خواهند سینما رشد نکند و متاسفانه این وضعیت به بخش خصوصی لطمه می زند.
سرمایه گذاری که می آید در سینما سرمایه گذاری می کند اگر پولش در ملک و مسکن و طلا سرمایه گذاری می کرد خیلی وضعش بهتر بود …باید شرایطی ایجاد شود که سرمایه گذاران سینما احساس امنیت بیشتری کنند .کسی که در سینما سرمایه گذاری کرده چرا باید وقتی فیلمش اکران می شود هیچ حمایتی از او نشود .
الان اطلاع رسانی خوبی در زمینه باز بودن سینماها نمی شود …الان سینماها با رعایت پروتکلهای بهداشتی باز هستند و صدا و سیما می تواند اطلاع رسانی خوبی در این زمینه داشته باشد.تلویزیون چون خودش بیننده ندارد دوست دارد سینما هم شبیه خودش شود و بیننده نداشته باشد .

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها