در پی شیوع بیماری کرونا و نزدیک شدن به زمان برگزاری مسابقه عکس عکاسان سینما به رسم هر سال،ما را بر آن داشت تا برگزاری این دوره از مسابقه عکس سینما بصورت غیر حضوری و فقط با ارسال آثار و فرم مربوطه به دبیرخانه ششمین مسابقه عکس سینما صورت پذیرد .
به گزارش سینماسینما ،در این دوره، مراسم جشن عکاسان سینما برگزار نخواهد شد و اعلام عکاس برگزیده و اهدای تندیس مسابقه عکس،از طریق سایت های خبری،نشریات و شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی خواهد شد .
درمتن فراخوان ششمین جشن عکاسان سینمای ایران آمده است:
برپائی مسابقه با هدف ارتقا سطح دانش فنی ، هنری و تجربی هنرمندان و مورد نقد و قضاوت قرار گرفتن از سوی سایرین و به اگاهی رسیدن در زمینه جایگاه خود در بین دیگران ، برگزار می شود.عکس ، عکاس و عکاسی همواره دغدغه و مسئله مان بوده و خواهد بود.
خود باوری ، اعتماد بنفس ، ایمان و اعتقاد به راهی که شروع کرده ایم ، از بزرگترین دستاورهای این مسابقه است . کمی و کاستی ها در بهترین شرایط نیز همواره جلوه می نماید ، اما با همین حداقل ها نیز می توان شرایطی فراهم سازیم تا ارزش ، شان و جایگاه مان حفظ شود.
۱-شرکت در ششمین مسابقه عکس سینمای ایران برای تمامی عکاسان سینما امکان پذیر می باشد.
تبصره : عکس فیلمهای که توسط عکاسان غیر عضو انجمن عکاسان سینما عکاسی شده ،و گواهی فعالیت موقت از سوی انجمن عکاسان برای ایشان صادر نگردیده است ، پذیرفته نخواهد شد .
۲-آثار ارسالی می بایست از فیلم های سینمایی تولید یا اکران شده در فاصله زمانی ۱ فروردین ۹۸ تا ۲۹ اسفند ۹۸ باشند . آثاری که در دوره های قبل ارسال شده باشند ، پذیرفته نخواهد شد.
۳-آثار ارسالی می بایست به صورت مجموعه عکس از هر فیلم سینمائی بصورت پنج عکس صحنه و سه عکس پشت صحنه باشد.
تبصره : هر عکاس می تواند با هر تعداد مجموعه عکس در مسابقه شرکت نماید. الویت بندی عکسها و مجموعه ها به عهده صاحبان آثار بوده و می بایست حتما توسط ایشان مشخص گردد.
حداقل رزولوشن فایلها
-مجموعه عکسها به صورت فول کادر و فقط با فرمت JPG با رزولوشن ۶ مگا پیکسل و ۳۰۰ دی پی آی باشند. مجموعه ها بصورت جداگانه با ذکر مشخصات عکاس و فیلم بر روی لوح فشرده تحویل گرفته خواهد شد .نیازی به چاپ عکسها نیست .
۵- ادیت عکسها تا جائی که اصالت آن را از بین نبرد بلامانع است . ترکیب و کولاژ پذیرفته نمی شود.
۶- شرکت کنندگان با ارسال آثار خود اعلام می دارند که عکسهای ارسالی متعلق به ایشان بوده و مسئولیت اخلاقی و حقوقی ناشی از این امر به عهده فرستنده آثار است و مسئولیتی از این بابت متوجه برگزارکننده نیست.اما در صورت وقوع چنین امری، هر گونه عنوان ، جایزه و امتیازی که به ارسال کننده تعلق گرفته باشد از وی پس گرفته خواهد شد.
۷- از آنجا که فقط یک تندیس شایستگی به یک عکاس تعلق می گیرد ، لذا فیلمهایی که دارای چند عکاس است ، با یکدیگر توافق کرده فقط یک نفر را بعنوان عکاس آن فیلم انتخاب نمایند . در نهایت از هر فیلم فقط یک عکاس مجاز به ارسال عکسهای آن فیلم است .
۱۰-حق استفاده از آثار پذیرفته شده برای برگزارکننده جهت امور نمایشگاهی،تبلیغاتی و انتشاراتی و چاپ کتاب با رعایت حقوق معنوی برای عکاس محفوظ است.
۱۱- فایلهای دریافتی که فاقد فرم تکمیل شده شرکت در ششمین مسابقه عکس سینمای ایران باشند ، پذیرفته نخواهند شد.
۱۲- شرکت کنندگان می بایست اطلاعات هر مجموعه شامل خلاصه داستان فیلم (در حد دو سطر ) سال ساخت ، تهیه کننده ،کارگردان ، بازیگران اصلی ، فیلمبردار، طراح صحنه و لباس و طراح چهره پردازی را در فرم مربوط به ثبت نام ذکر نمایند .
۱۳-ارسال آثار به منزله پذیرش همه مقررات مسابقه بوده و تصمیم گیری در خصوص موارد پیش بینی نشده به عهده برگزار کننده و مورد قبول شرکت کننده است .
۱۴-مهلت ارسال آثار: از روز دوشنبه ۲۰ مرداد ماه ۱۳۹۹ تا روز دوشنبه ۱۰ شهریور ماه ۱۳۹۹ و غیر قابل تمدید خواهد بود.
دریافت آثار: همانگونه که ذکر شد ، آثار بر روی لوح فشرده با مشخصات ذکر شده ، به همراه فرم تکمیل شده شرکت در ششمین مسابقه عکس سینمای ایران ، درون پاکت در بسته که نام شرکت کننده بر روی آن نوشته شده ، تحویل میز کانتر اطلاعات ساختمان شماره یک خانه سینما به آدرس خیابان بهار خیابان سمنان شماره ۲۹ شود.
در صورت نیاز به توضیحات بیشتر با شماره تلفن : ۰۹۱۰۷۸۹۳۶۳۸ خانم شیربانی تماس حاصل فرمائید.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
آخرین ها
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد





