تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۱/۲۸ - ۱۲:۴۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 154188

فسلم سینمایی شنای پروانهسینماسینما، عسل عباسیان: فیلم سینمایی «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت با فروش بیش از ۴ میلیارد لقب پرفروش‌ترین فیلم اکران آنلاین را از آن خود کرد.

«شنای پروانه» ساخته محمد کارت، به تهیه‌کنندگی رسول صدر عاملی پس از گذشت تنها ۱۷ روز با فروش بالای ۴ میلیارد و ۲۹۵ میلیون تومان رکورد فروش در اکران آنلاین را شکست.

این در حالی است که نسخه قاچاق این فیلم یک ماه قبل از اکران آنلاین دست به دست می‌شد که با این وجود ثبت چنین رکوردی قابل توجه است.

پیش از این فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف: ارتش سری» رکورددار فروش آنلاین سینمای ایران بود. به این ترتیب «شنای پروانه» که اکران آنلاینش را از ۱۱ فروردین آغاز کرده بود در کمتر از ۲۰ روز به این رکورد دست پیدا کرده است.

فیلم‌های سینمایی «خروج»، «زیر نظر»، «طلا»، «زن‌ها فرشته‌اند»، «لتیان»، «بی حسی موضعی»، «حکایت دریا» و «بنفشه آفریقایی» در رده‌های بعدی فروش قرار دارند.

بازیگرانی چون جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیرآقایی، علی شادمان، مهدی حسینی نیا، مه لقا باقری، ایمان صفا، ناهید مسلمی، نادر شهسواری، بهروز پناهنده، روح الله مهرابی، محمد مطهری پور، نیلوفر شهفری، با حضور افتخاری علیرضا داوودنژاد و هنرمندی پانته‌آ بهرام ومعرفی آبان عسکری در «شنای پروانه» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سرمایه‌گذاری این فیلم را محمدصادق رنجکشان بر عهده داشته و سید مازیار هاشمی مجری طرح این فیلم سینمایی است.

محمد کارت، حسین دوماری، پدرام پورامیری فیلمنامه آن را به نگارش درآورده‌اند.

«شنای پروانه» به تهیه کنندگی رسول صدرعاملی سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه مردم را از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرده بود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها