
Jpeg
شهاب حسینی در گفتگو با هفت گفت: برخلاف تلقی، مخاطب در راس هرم اهمیت در سینما است. سینمای ما بعضا این هرم را برعکس تلقی می کند. فیلمسازها گاهی اینگونه تلقی می کنند که اگر فیلمی بسازند که منتقدان برای او کف و سوت بزنند اما مردم توجهی نکنند، افتخار است. در صورتی که به نظرم این آب در هاون کوبیدن است. در حالی که این الگویی است که در سینمای دنیا از جمله آمریکا و هند به شدت پیگیری می شود.
به گزارش سینما سینما ،شهاب حسینی بازیگر فیلم چهارشنبه افزود :ما امروز می بینیم جوانی مثل سعید روستایی می آید و با فیلمی که می سازد تمام سیمرغ ها را درو می کند. به نظر من همه فیلمسازهای جوان به گونه ای دست به هنر و تجربه می زنند. این معنای هنر و تجربه است. لذا این تعارف متعارف اصلا غلط است. اینها همه تعاریفی است که ما تحمیل کرده ایم. مثل مجوز ویدئویی و سینمایی. هر فیلمی که خوب است و شایسته اکران است باید برود و اکران شود.
او ادامه داد:سیاست گذاران اکران عادی وقتی تمام تلاششان بر این است که این فیلم بفروش است یا خیر، دیگر حرفی نمی تواند زد. دوست عزیز من! «هنر و تجربه» برای سینمای ملی حکم تیم امید را برای تیم ملی دارد. اگر به دنبال آینده سینما هستیم باید به نگاه تازه و جوان توجه کنیم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





