شهرام مکری از تلاشهای سال ۹۴ بخش هنر و تجربه برای فیلمهای ارزشمند سخن گفت.
شهرام مکری کارگردان سینما در خصوص و عضو شورای سیاستگذاری بخش هنر و تجربه به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص فعالیتهای سال ۹۴ این حوزه گفت: ما در هنر و تجربه تلاش کردیم فیلمهایی که سالها دیده نشدند و به نظر ارزشمند هستند و آثاری که ساخته میشوند اما شاید فضای کلیشهای اکران سینمای ایران اجازه نمایش و دیده شدن راحت به آنها نمیدهند به مخاطبانشان برسند.
وی افزود: به نظرم نمونه اکرانی که در سینمای هنر و تجربه وجود دارد مدلی است که میتواند برای همه سینمای ایران پیشنهاد داده شود یعنی این موضوع باعث میشود ظرفیت سالنهای سینما تعداد تماشاچی بیشتری داشته باشد و در اصل با اکران فشردهتر در برنامهریزیهای شناورتر، تعداد تماشاچی اندکی که سالن بزرگی را اشغال میکنند یک سانس و یک سالن با تماشاچی بیشتر برد، به نظرم ایدهای است که سینمای ایران بیشتر باید به آن توجه کند.
کارگردان «ماهی و گربه» در مورد موج گسترده فیلمسازانی که بحث تقلید و تولید ملودرامهای اجتماعی در کار آنها وجود دارد، عنوان کرد: تا زمانی که مشتری و تماشاچی این نمونه فیلمها وجود دارد لزومی ندارد تغییرات بزرگی در روند ساخت آنها صورت بگیرد، به نظرم الان تنها کار ما ایجاد امکان نمایش آن اقلیت فیلمهایی است که شبیه اکثریت نیستند البته منظورم این نیست که جلوی اکران اکثریت گرفته شود و یا فیلمهای اجتماعیمان به نحو دیگری بسازیم.
مکری اظهار داشت: وظیفه ما به عنوان سینماگر این است که به سلیقه مخاطبان احترام بگذاریم و فیلمهای متنوعی بسازیم تا آنها به این برسند تنوع که مهمترین اصل پیشرفت و پویایی است در سینمای ایران وجود دارد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





