صحرا اسداللهی جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را از جشنواره بینالمللی زنان بیروت دریافت کرد.
به گزارش سینماسینما، صحرا اسداللهی بازیگر و کارگردان فیلم کوتاه «اسپاسم» توانست از هفتمین جشنواره بینالمللی زنان بیروت، جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کند. مراسم اختتامیه جشنواره بینالمللی بیروت شب گذشته ۳۱ فروردین ماه مصادف با ۱۹ آوریل در بیروت لبنان برگزار شد.
صحرا اسداللهی پیش از این، جایزه بهترین بازیگر زن فستیوال فیلمهای اسیایی لس آنجلس را در کارنامه دارد.
فیلم کوتاه «اسپاسم» به کارگردانی صحرا اسداللهی، تهیه کنندگی زاهد برزگر و نویسندگی نفیسه زارع و عاطفه صالحی است که در هفتمین دوره جشنواره بینالمللی زنان بیروت حضور داشت.
جشنواره بینالمللی فیلم زنان بیروت (BWFF) یکی از مهمترین فستیوال مربوط به زنان در جهان است که در بیروت توسط انجمن فیلم بیروت با موضوع «زنان برای رهبری» برگزار می شود و نقش زنان را به عنوان رهبر در جوامع خود برجسته می کند. BWFF به مسایلی مانند برابری جنسیتی، هویت جنسی، خشونت خانگی در میان سایر موارد از طریق چشم انداز و سینما که دریچهای به سوی جامعه و به ویژه زنان در این مورد است، میپردازد.
این فیلم کوتاه، پیشتر در چهل و دومین جشنواره ونکوور کانادا، بیست و پنجمین جشنواره زنان سئول کره جنوبی، بیست و هشتمین جشنواره رباط مراکش و پانزدهمین جشنواره موزیک و فیلم های مستقل جهان در آمریکا حضور داشته و نامزد بهترین بازیگر زن و فیلمبرداری در پانزدهمین جشنواره موزیک و فیلم های مستقل جهان در آمریکا شده است.
صحرا اسداللهی، تینو صالحی، نیما مظاهری و کاوه سوری بازیگران «اسپاسم» هستند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «تاری» در راه لهستان
- «تاری» در جشنواره «چشمِ زن» کانادا نمایش داده میشود
- الهه گودرزی داور جشنواره بینالمللی فیلم زنان بیروت شد
- راهیابی «آوازِ باد» به جشنواره بینالمللی زنان بیروت
- الهه نوبخت رئیس هیأت داوران جشنواره بینالمللی فیلم زنان بیروت شد
- رقابت فیلم کوتاه «آرامگاه» در پنج جشنواره جهانی
- «بیآبان» از اول آذر اکران میشود
- تصاویری از نادر فلاح، پریچهر قنبری، پوریا شکیبایی و … در نمایش دریبل
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها





