صحرا اسداللهی جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را از جشنواره بینالمللی زنان بیروت دریافت کرد.
به گزارش سینماسینما، صحرا اسداللهی بازیگر و کارگردان فیلم کوتاه «اسپاسم» توانست از هفتمین جشنواره بینالمللی زنان بیروت، جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کند. مراسم اختتامیه جشنواره بینالمللی بیروت شب گذشته ۳۱ فروردین ماه مصادف با ۱۹ آوریل در بیروت لبنان برگزار شد.
صحرا اسداللهی پیش از این، جایزه بهترین بازیگر زن فستیوال فیلمهای اسیایی لس آنجلس را در کارنامه دارد.
فیلم کوتاه «اسپاسم» به کارگردانی صحرا اسداللهی، تهیه کنندگی زاهد برزگر و نویسندگی نفیسه زارع و عاطفه صالحی است که در هفتمین دوره جشنواره بینالمللی زنان بیروت حضور داشت.
جشنواره بینالمللی فیلم زنان بیروت (BWFF) یکی از مهمترین فستیوال مربوط به زنان در جهان است که در بیروت توسط انجمن فیلم بیروت با موضوع «زنان برای رهبری» برگزار می شود و نقش زنان را به عنوان رهبر در جوامع خود برجسته می کند. BWFF به مسایلی مانند برابری جنسیتی، هویت جنسی، خشونت خانگی در میان سایر موارد از طریق چشم انداز و سینما که دریچهای به سوی جامعه و به ویژه زنان در این مورد است، میپردازد.
این فیلم کوتاه، پیشتر در چهل و دومین جشنواره ونکوور کانادا، بیست و پنجمین جشنواره زنان سئول کره جنوبی، بیست و هشتمین جشنواره رباط مراکش و پانزدهمین جشنواره موزیک و فیلم های مستقل جهان در آمریکا حضور داشته و نامزد بهترین بازیگر زن و فیلمبرداری در پانزدهمین جشنواره موزیک و فیلم های مستقل جهان در آمریکا شده است.
صحرا اسداللهی، تینو صالحی، نیما مظاهری و کاوه سوری بازیگران «اسپاسم» هستند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «تاری» در راه لهستان
- «تاری» در جشنواره «چشمِ زن» کانادا نمایش داده میشود
- الهه گودرزی داور جشنواره بینالمللی فیلم زنان بیروت شد
- راهیابی «آوازِ باد» به جشنواره بینالمللی زنان بیروت
- الهه نوبخت رئیس هیأت داوران جشنواره بینالمللی فیلم زنان بیروت شد
- رقابت فیلم کوتاه «آرامگاه» در پنج جشنواره جهانی
- «بیآبان» از اول آذر اکران میشود
- تصاویری از نادر فلاح، پریچهر قنبری، پوریا شکیبایی و … در نمایش دریبل
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





