صدف طاهریان در گفت وگو با روزنامه هابر تورک از پشت پرده سینمای ترکیه و شرایط سخت زندگی اش صحبت کرده است.
به گزارش سینماسینما در ادامه این گفتوگو را میخوانید.
خودتان را معرفی کنید ؟
۲۸ سالم است . در دانشگاه تهران در رشته معماری تحصیل کرده ام . از ۱۹ سالگی در کلاس های بازیگری شرکت کردم و در ایران در سینما و تلویزیون بازی کرده ام.بعد از این که در ایران ممنوع الکار شدم به استانبول آمدم.
چرا ممنوع الکار شدید؟
به خاطر انتشار عکس های بدون حجاب در اینستاگرام همه قرارداد های کاری ام لغو شد و در شرایط سختی قرارگرفتم.
چرا استانبول را انتخاب کردید؟
یکسال است که در ترکیه زندگی می کنم. به اینجا آمدم چون فکرمی کردم در اینجا می توانم آزادتر باشم اما اشتباه می کردم. شرایط آن طور که فکر می کردم نبود.
چرا این طور فکر می کنید؟
در برخی موارد اینجا آزاد تر است اما نه در همه موارد. من با خیال آزادی کشورم را ترک کردم. می خواستم اینجا به کارم ادامه بدهم. فکر می کردم اینجا شرایط فرق می کند اما اینجا هم باید برای بازی کردن رابطه داشته باشی. هرجا برای کار مراجعه می کنم به من پیشنهادهای غیر اخلاقی می شود.
از زندگی در ترکیه راضی هستید؟
نه . فکر می کردم اینجا فرق دارد ولی اشتباه می کردم. اینجا نمی توانم به شغل بازیگری ادامه بدهم. از شنیدن پیشنهادهای غیر اخلاقی خسته شده ام. اینجا کسی را نمی شناسم. اعتماد به نفسم را از دست داده ام. سه بار در کلاسهای زبان ترکی شرکت کردم ولی موفق نشدم زبانشان را یاد بگیرم. دیگر اعتماد به نفس ندارم.
دوست دارید در فیلم های سینمای مستقل بازی کنید؟
اگر پیشنهادی باشد نقش اول و یا نقش های فرعی بازی می کنم. اما هیچ پیشنهادی ندارم.
چقدر سینمای ترکیه را می شناسی؟
کارگردان های ترکیه ای را نمی شناسم. فقط سریالهای ترکیه ای را دوست داشتم نگاه کنم .
در ترکیه چطوری پول در می آوری؟
خانواده ام خرجم را می دهند. پولی که از اسپانسرها میگیرم مبلغ ناچیزی است. اگر پیشنهاد بازیگری نداشته باشم مجبورم به کارهای دیگری برای پول در آوردن فکر کنم./کانال ایران
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- انتقاد تند نیوشا ضیغمی از صدف طاهریان/ خودمان آدمهای بیمغز را بزرگ میکنیم
- خسرو معتضد: خانم طاهریان به جای برهنه شدن زبان یاد بگیر و کلاس بازیگری برو!
- آیا بازیگران ایرانی حاضر در شبکه جم میتوانند بازگردند؟
- پاییز سینما چگونه گذشت؟/ استعفاهای یکی پس از دیگری همراه با جنجال دو بازیگر
- چرا چکامه و صدف طاهریان رفتند؟چرا درجه دو ها خواهند رفت؟
- کنایه کیهان به برخی بازیگران/ مسابقه هنجارشکنی ۲ بازیگر در گدایی «پناهندگی»!
- واکنش سخنگوی ارشاد به کشف حجاب دو بازیگر زن سینما؛ چمن ماه باید عذرخواهی کند/ صدف طاهریان جذب شبکه های بیگانه شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





