شصت و هفتمین جشنواره فیلم سن سباستین اسپانیا با اعطای سه جایزه از جمله صدف طلایی بهترین فیلم به «آرام» به کارگردانی «پاکستون وینترز» به کار خود پایان داد.
به گزارش سینماسینما، فیلم «آرام» که «دارن آرنوفسکی» سینماگر مطرح آمریکایی یکی از تهیهکنندگان است علاوه بر کسب جایزه صدف طلایی مهمترین جشنواره سینمای اسپانیا، دو جایزه بهترین بازیگر مرد (بوکاسا کابنگله) و بهترین فیلمبرداری (لورا ماریانس) را نیز از آن خود کرد.
این اولین باری است که سینمای برزیل جایزه نخست جشنواره سنسباستین اسپانیا را به خود اختصاص میدهد. «آرام» روایتگر داستان دختری جوان و رابطه او با پدری عجیب است که به تازگی از زندان آزاد شده است.
فیلم اسپانیایی «جانپناه بیپایان» نیز دیگر برنده بزرگ مراسم اختتامیه این رویداد سینمایی بود که توانست جایزه بهترین کارگردانی (آیتور آرگی، جان گورانو، خوزه ماری گوئناگا) و بهترین فیلمنامه را دریافت کند.
«جانپناه بیپایان» درباره مردی است که از پس از آغاز جنگهای داخلی اسپانیا و از ترس دستگیر شدن برای بیش از سه دهه در خانهاش پنهان میشود و در نهایت با کمک همسرش زنده میماند.
جایزه بهترین بازیگر سنسباستین نیز به صورت مشترک به «گرتا فرناندز» برای بازی در فیلم اسپانیایی «دخترِ یک دزد» و «نینا هوس» برای فیلم آلمانی-فرانسوی «تست» رسید.
امسال «پنهلوپه کروز» بازیگر برنده اسکار اسپانیایی، «دونالد ساترلند» بازیگر کهنهکار کانادایی و «کاستا گاوراس» سینماگر یونانی با دریافت جایزه یک عمر دستاورد سینمایی جشنواره سنسباستین مور تقدیر قرار گرفتند.
شصت و هفتمین جشنواره فیلم سنسباستین اسپانیا از تاریخ ۲۰ تا ۲۸ سپتامبر (۲۹ شهریور تا ۶ مهر) برگزار میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





