تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۱۴:۰۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 112870


در آستانه‌ شب‌های پرفیض قدر و ایام شهادت امام علی(ع)، ویژه برنامه «صراط» در سه قسمت از شبکه چهار سیما پخش می شود.
به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما: ویژه برنامه مناسبتی شبکه چهار سیما با عنوان «صراط» که در قالب مستند گونه ویژه تمام مناسبت های مذهبی و فرهنگی سال تهیه و تولید می شود، سه قسمت جدید از این برنامه ویژه شب های قدر و ایام شهادت حضرت علی (ع) به روی آنتن می رود.
بنابراین گزارش، در قسمت اول که روز جمعه ۳ خرداد ساعت ۲۲ پخش می شود، در بخش مستند با دکتر رضا بیات گفتگو می شود.
ایشان کتابی تاریخی و خطی به نام علی نامه را بازنویسی و چاپ کرده اند ، این کتاب هم اکنون در قونیه ترکیه در موزه نگهداری می شود ، کتاب علی نامه در رابطه با نبردهای امیر المومنین علیه السلام و زندگی نامه ایشان است که به نثر درآمده و به نبردهای حضرت علی (ع)می پردازد.
«تقدیر» عنوان فیلم کوتاهی است که در این قسمت به نمایش در می آید و داستان درباره فرید پسری جوان است که به قصد دزدی در شب به حسینیه وارد می شود ، اما در داخل حسینیه مراسم احیای شب قدر برپاست و …
در این نمایش اکبر دباغیان،حمید سیچانی، محراب کرمانی، معراج کرمانی، یوسف صالحی و اشکان حاج حسنی بازی می کنند.
در قسمت دوم که یکشنبه ۵ خرداد ساعت ۲۲ به روی آنتن می رود،با دکتر مسعود شکوهی استاد دانشگاه نراق در رابطه ابعاد شخصیت حضرت علی (ع) گفتگو می شود.
«جواب» عنوان قسمت نمایشی این برنامه است که در خلاصه داستان آن آمده است:مردی در حاشیه آماده سازی حسینیه برای برگزاری احیای شبهای قدر با اعتراض از سر و صدا وارد حسنیه میشود …
اکبر دباغیان، محمد ستوده، بهروز هارونی، محراب کرمانی،اشکان حاج حسنی، معراج کرمانی، یوسف صالحی و عادل افکار در آن ایفای نقش کرده اند.
قسمت سوم از «صراط» نیز در روز سه شنبه ۷ خرداد ساعت ۲۲ از شبکه چهارسیما پخش می شود.در این قسمت با حجت الاسلام و المسلمین دکتر کیوان سرافراز هنرمند در حوزه خط و موسیقی و دکتر محمدرضا رهبری درخصوص شب قدر گفتگو شده است.
«شب پاسخ» عنوان بخش نمایشی این قسمت است و در داستان آن آمده است:
مردی در سطح بالای کشور به سمت مدیریت میرسد و این ابتدای توقع آشنایان از وی برای پارتی بازی است ، اما او به مولای خود امیر المومنین (ع)مینگرد و …
اکبر دباغیان، محمد ستوده وشهاب افکار بازیگران این نمایش هستند.
شایان ذکر است شبکه چهار سیما در لیالی قدر مناسک مذهبی این شب ها را از حرم حضرت معصومه(س)، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) و دانشگاه تهران پوشش می دهد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها