تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۱/۱۸ - ۲۲:۴۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 133829

تولید محصولات سینمایی و تلویزیونی از جمله درام جاسوسی ژانگ ییمو، دوباره در چین شروع شد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ایندی وایر، با کاهش محدودیت‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا در چین، تولید فیلم سینمایی و تلویزیونی در این کشور شروع شده و با رعایت دستورهای دقیق بهداشتی انجام می‌شود.

به گفته شبکه تلویزیونی جهانی چین برخی از گروه‌های ساخت فیلم پس از هفته‌ها قرنطینه کار خود را از سر گرفتند.

شهر سینمایی و تلویزیونی ژیانشان در نینگبو در استان ژیچیانگ در شرق چین از جمله نخستین مناطقی است که کار خود را از سر گرفته و ۴ گروه ساخت فیلم کار خود را شروع کرده‌اند و حداقل ۵۰ گروه دیگر دارند آماده می‌شوند تا سر کار برگردند. بر مبنای دستورهای احتیاطی تجمع بیش از ۵۰ نفر ممنوع است.

این خبر در حالی منتشر شده که چین بازیابی اقتصادی خود را شروع کرده و پروتکل‌های سخت‌گیرانه دوران قرنطینه را تغییر می‌دهد؛ هر چند سینماها هنوز بسته باقی مانده‌اند تا موج دوم شیوع بیماری شروع نشود.

در واقع نخستین گروهی که به کار برگشتند از ۲۸ مارس در استودیوهای هنگدیان که یکی از قطب‌های بزرگ تولید فیلم و سریال در چین است، کار خود را شروع کردند. این مجموعه با حضور بیش از ۲۰ گروه فیلمبرداری، تولید ۵ پروژه از جمله «بن ست» ژانگ ییمو را آغاز کرده‌است.

در منطقه قدیمی صنعتی هادا بی نیز که در شمال چین واقع است تولید «موسی در دشت» به کارگردانی ژانگ جی شروع شده که دیائو یینان برنده خرس طلای برلیناله تهیه آن را برعهده دارد.

دولت‌های محلی چین برای شروع مجدد کارها سوبسیدهایی نیز ارایه کردند از جمله شهر دونگ‌یانگ که یک یارانه ۱۰ میلیون یوانی (برابر تقریباً ۱.۴ میلیون دلار) را برای استودیوی جهانی هنجیان ارایه کرده است. برای ساخت فیلم در این منطقه هزینه هتل و اقامتگاه‌ها نیز رایگان خواهد بود.

این تحولات در حالی در چین انجام و تولیدات از سر گرفته می‌شود که در آمریکا، همه استودیوها تعطیل هستند و کارمندان امیدوارند تا تابستان بتوانند سر کار برگردند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها