فریدون جیرانی گفت وگویی با ضیاالدین دری عضو شورای پروانه نمایش کرده ودرآن دری حرفهای جالبی زده است .
به گزارش سینما سینما، گزیده گفت و گوی جنجالی فریدون جیرانی با ضیاالدین دری (عضور شورای پروانه نمایش) در برنامه ۳۵ را در زیر بخوانید:
🔴فکر نمی کنم شورای پروانه نمایش دیگر کابوس باشد. یک موقعی می گفتند واژه دوسِت دارم را یک دختر جوان به یک آقا پسر نگوید. خیلی بحث شد که بگوییم یا نگوییم و عشق را نمی شود منکر شد تا اینکه سرانجام «دوسِت دارم» وارد دیالوگ های سینمای ایران شد.
🔴اگر اعضای شورا احساس کنند .در فیلم نکته ای هست که در حوزه نظر دادن آنها نیست حتما اصرار می کنند روحانی باشد و آن روحانی این اختیار را دارد که اگر فیلمی از لحاظ شرعی مشکل داشت جلوی آن را بگیرد.
🔴یا دیالوگ یا حرف رکیک باعث گیر کردن فیلمی می شود. یا فیلم مانیفست یا بیانیه ای می دهد که خام دستانه است. یعنی فیلم وفیملساز بیانیه می دهد. در حالی که شان و آن میزان اطلاعات را برای پرداختن به آن موضوع ندارد و اگر داشته باشد فیلم توان پاسخگویی به آن مسئله را ندارد.
🔴کارگردان «سینما نیمکت» تمام اعضای شورا را به یک مشت آدم پرت و پلای لمپن دانست.
🔴فیلم «خانه دختر» از حوزه اختیار شورای پروانه نمایش خارج شده. چون شورا اختیار اجرایی ندارد و اجرا با معاونت مربوطه است و تصمیم گیری در مورد این فیلم اکنون در اختیار حوزه وزارتی است .
🔴فیلم «دلم می خواد» آقای فرمان آرا جند دیالوگ داشت که به نفع آقای فرمان آرا و پرنسیب شان نبودند. همچنین یک صحنه رقص بود که باید تعدیل می شد چون هم زمانش زیاد بود و زن و ومرد و همه می رقصیدند و یک بلوایی بود! سازندگان «دلم می خواد» اگر این اصلاحات را انجام بدهند پروانه اشان را می گیرند.
🔴فیلم «مادر قلب اتمی» موارد تعدیلی داشته و این موارد به آنها اطلاع داده شده و آنطور که باید نیامدند نسخه آخر را تحویل بدهدند و بگویند این نسخه نهایی ماست.
🔴نباید کار را به جایی برسانید که دولت زیر سوال برود. چون دولت روی اصول که بحث ندارد و وخلاف شرع و عرف را قبول نمی کند اما در شرایطی ممکن است بگوید اصلا ما آمادگی نداریم که این خط قرمز را بشکنیم . گاهی میزان مطالبه ما از حدی که دولت می تواند مدافعش باشد بالاتر می رود. آن وقت می گوییم این هم که نتوانست کاری بکند. در حالی که اینطور نیست ما داریم لطمه می زنیم.
روزنامه سینما
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «چشمهایش» کلید خورد
- به کارگردانی بهمن فرمانآرا؛ مهدی پاکدل و لاله مرزبان به «چشمهایش» پیوستند
- پیوستن علی مصفا، صابر ابر و شمس لنگرودی به «چشمهایش»
- بهمن فرمان آرا شاهکار بزرگ علوی را میسازد
- روایت سیدنی لومت از کارکردن با مارلون براندو /وقتی مارلون براندو کارگردان را امتحان می کرد
- بدرقه پیکرهای داریوش مهرجویی و وحیده محمدیفر به خانه ابدی
- بهمن فرمانآرا در مراسم بزرگداشت عباس کیارستمی: اگر ما گل میدیدیم، کیارستمی ریشه را میدید
- در دیار خود غریب/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- به بهانه سالروز تولد بهمن فرمان آرا/ با پول سینما، قبر هم نمیتوانم بخرم
- بیستمین جشن سالانه انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر برگزار شد؛ اهدای تقدیرنامه عالی یونسکو به نصیریان
- گزارش آئین بزرگداشت ملک جهان خزاعی/ هنرمندی که رنگ را به سینمای ایران وارد کرد
- «شطرنج باد» در سینماهای هنروتجربه پاریس اکران شد/ یک فیلم نخبهگرا
- واکنش فرمان آرا به افرادی که برای اصغر فرهادی دستورالعمل صادر می کنند
- «مجبوریم» در جشنواره «مونز» بلژیک
- رضا کیانیان: حاتمیکیا برای «آژانس شیشهای» در ابتدا من را نپذیرفت میگفت فیلسوف هستم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





