تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۲۳:۰۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 130895

آزاده باقری: سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در حالی روزهای پایانی خود را سپری می‌کند که فیلم‌های اکران شده با واکنش‌های مثبت و منفی بسیاری رو به رو بوده‌اند. واکنش‌هایی که این علامت سوال بزرگ را به وجود می‌آورد در نهایت کدام یک از آنها می‌توانند با خود سیمرغ به خانه ببرند؟
اما نکته‌ای که نه در این سال بلکه در چند سال اخیر به چشم آمده حضور بازیگرانی است که شاید تا قبل از اکران فیلم‌هایی که بازی کرده‌اند؛ به عنوان بازیگر طنز در تلویزیون و سینما شناخته می‌شدند؛ اما حالا با چهره‌ای تازه و شکستن کلیشه‌های معمول روی پرده نقره‌ای آمده و توانایی خود را در شخصیت‌های جدی که شاید تا قبل از آن خود را در این بخش به محک نگذاشته بودند به نمایش گذاشته‌اند که اتفاقا خیلی خوب هم توانسته‌اند خود را در این بخش ثابت کنند. به طوری که حتی به دریافت سیمرغ هم نائل شدند.
رضا عطاران، سعید آقاخانی، هوتن شکیبا، امیر جعفری، پژمان جمشیدی، جواد عزتی، مهران مدیری، محسن تنابنده و… از جمله این بازیگران هستند که پس از بازی در نقش‌های جدی، تماشاگر را در برابر بازی خود میخکوب کردند. نه تنها تماشاگران را که داوران را هم حیرت‌زده کرده و برای همین هم دریافت سیمرغ را مستحق‌شان دانسته و دست خالی به خانه برگردانده نشدند.
شاید بتوان استارت ریسک حضور بازیگران طنز در نقش جدی و دریافت سیمرغ را از رضا عطاران و سعید آقاخانی دانست. دو بازیگری که آنها را بیشتر در نقش‌های طنز دیده بودیم؛ اما توانستند آنقدر خوب در نقش‌های جدی توانایی خود را در معرض نمایش قرار دهند که تمام بازیگرهای شناخته شده در نقش‌های جدی را کنار زده و سیمرغ را از آن خود کردند.
بازی جذاب هوتن شکیبا نیز باعث شد تا این بازیگر توانا را تنها در «حبیبِ لیسانسه‌ها» خلاصه نکنیم و او را به عنوان یک بازیگر مطرح و توانا در هر تیپ شخصیتی بشناسیم که اتفاقا هم مستحق دریافت سیمرغ بود.
شاید خارج شدن محسن تنابنده از نقش «نقی معمولی» در «پایتخت» را هم امری محال می‌دانستیم تا وقتی که او هم توانست به خوبی نشان دهد می‌تواند در نقش‌های جدی هم به خوبی نقش‌آفرینی کند.
جواد عزتی را هم بسیاری بر این باورند که نمی‌توان دیگر او را از «بابا اتی» جدا کرد. اما با این وجود او هم با بازی‌های اخیر خود در نقش‌های جدی مبارزه خود را برای فاصله گرفتن از نقش‌های طنزی که تا کنون بازی کرده آغاز و انصافا توانست در این زمینه هم پیروز عمل کند.
امسال هم سی و هشتمین جشنواره فجر غوغاکده بازیگران طنزی است که در نقش‌های جدی وارد میدان شده‌اند. امسال هم انتظار بر این می‌رود تا یکی از بازیگران طنز که در نقش جدی حاضر شده‌اند برنده سیمرغ بهترین بازیگر باشند. جواد عزتی، مهران مدیری، محسن تنابنده، سعید آقاخانی، هوتن شکیبا و… با بازی‌هایی که در فیلم‌هایی همچون شنای پروانه، درخت گردو، سه کام حبس، خون شد و عامه‌پسند داشته‌اند باید منتظر باشند و ببینند تا چه حد توانسته‌اند نظر داوران و تماشاگران را به سمت خود جلب کنند.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها