یزدان عشیری گفت: پرونده «سینما تیکت» از طریق معاونت حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حراست سازمان سینمایی در حال پیگیری است و نتایج آن بهزودی اعلام خواهد شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از مرکز اطلاعرسانی روابطعمومی چهلمین جشنواره فیلم فجر؛ یزدان عشیری در گفتگو با این مرکز ضمن اشاره به متن عذرخواهی سایت «سینماتیکت» مبنی بر لو رفتن اسامی برگزیدگان چهلمین جشنواره فیلم فجر در ساعات منتهی به مراسم اختتامیه، گفت: صرف عذرخواهی مسئولان سایت سینماتیکت و قبول مسئولیت آن هم دو هفته بعد از اتفاق کافی نیست.
او ادامه داد: همکاران ما در بخش حراست سازمان سینمایی در همان ساعات اولیه برای پارهای توضیحات و شفافشدن مسئله با این عزیزان جلسه گذاشته اند اما متاسفانه و علیرغم پیگیریها هیچ همکاری از سوی مسئولان «سینماتیکت» صورت نگرفته است و آنها بعد از دو هفته اقدام به انتشار بیانیه عذرخواهی کردند که قابل قبول نیست.
مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر با بیان این که حتی، در صورت اشتباه غیرعمدی و سهل انگاری اپراتوری-انسانی، این عذرخواهی باید در همان ساعات اولیه بروز اشتباه صورت میگرفت، گفت: این اقدام «سینما تیکت» نوعی فرار از مسئولیت است. با فرض خطای اپراتوری – انسانی باید منبع انتقال این اطلاعات به مراجع ذیصلاح معرفی میشد. به هر حال نمیتوان افکار عمومی، رسانهها و البته خانواده سینما را در نظر نگرفت و رفتار این سامانه نوعی بیاحترامی نسبت به بزرگترین جشن سال سینمای کشور بود.
عشیری با بیان این که پرونده این موضوع از طریق معاونت حقوقی وزارتخانه و حراست سازمان در حال پیگیری است، گفت: این پیگیری تا وصول نتایج ادامه پیدا میکند و نتایج آن بزودی اعلام خواهد شد.
مشاور رئیس سازمان سینمایی و مدیرکل روابط عمومی سازمان با توجه به اشاره تلویحی و ادعای مسئولان سایت «سینما تیکت» مبنی بر اینکه هرسال اسامی برگزیدگان زودتر در اختیار پیجها و سایتهای معتبر قرار میگیرد تا فرصت کافی برای تولید محتوا و طراحی گرافیکی وجود داشته باشد. اظهار داشت: چنین ادعایی بیاساس، ناموثق و غیرمستند است. اگر منبعی از جانب جشنواره این اطلاعات را در اختیار سایت قرار داده خلاف مقررات، مغایر با اخلاق حرفهای و به مثابه تخلف عمل کرده و بایداز طریق مراجع ذیصلاح مورد بازخواست و تنبیه قرار گیرد.
عشیری گفت: امیدواریم این مسائل به شکل ریشهای برطرف شود. توضیحات «سینماتیکت» به هیچ وجه نتوانسته هیچ بخش از اذهان عمومی جامعه، رسانهها و خانواده سینما را اقناع کند و ما توقع داریم مدیران این سایت در اسرع وقت به همکاری قانونی برای روشن شدن مسببان اصلی بروز این بیاخلاقی اقدام کنند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فراخوان جشنواره فیلم فجر ۴۴ منتشر شد
- با صدور احکامی از سوی رائد فریدزاده؛ دبیران جشنوارههای ملی و جهانی فیلم فجر معرفی شدند
- نزدیک به ۷۲ میلیارد تومان فروش آنلاین سینمای ایران در نوروز ۱۴۰۴
- مهدی مسعودشاهی درگذشت
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- جشنواره علیه جشنواره
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- به بهانه نامساعد بودن شرایط جوی جنوب کشور؛ اختتامیه تجلی اراده ملی فیلم فجر ۴۳ در پردیس ملت برگزار میشود
- پاسخهای آشتیانیپور به شبهات رأیگیری مردمی جشنواره فیلم فجر
- درباره متن و حاشیه داوری جشنواره فیلم فجر؛ کمال تبریزی: حس کردم جلسات داوری شنود میشود/ فشار از بیرون مانع پخش «قاتل و وحشی»
- یک یادداشت در هفت پرده
- فرهیختگان ادعا کرد: شعبدهبازی در آرای مردمی؟/ ابهام در انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره فجر
- پیام حسن پورشیرازی به مصطفی زمانی؛ از تو آیین و رسم جوانمردی آموختم
- واکنش شهاب حسینی به جوایز جشنواره فجر؛ میلی بودن جشنواره به یقین همگان رسیده است
- «خدای جنگ» سیمرغ ویژه جشنواره فجر را نپذیرفت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





