تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۱۳ - ۲۳:۲۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 34123

گاویکی از بازیگران فیلم سینمایی «گاو» ساخته داریوش مهرجویی گفت: آن سالها ما برای بازی در این فیلم دستمزدی دریافت نکردیم و قرار بود بعد از اینکه این فیلم در اکران به سود رسید، بازیگران در عواید مالی آن سهمی داشته باشند اما تاکنون این امر تحقق نیافته است.

به گزارش سینماسینما ،عزت‌الله رمضانی‌فر، بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما گفت: فعالان با‌سابقه عرصه تئاتر، تلویزیون و سینما، سرمایه‌های عرصه فرهنگ و هنر هستند و باید از سوی وزارت ارشاد که در اصل می‌توان گفت این افراد فرزندان این وزارتخانه هستند، مورد حمایت جدی قرار گیرند.

وی ادامه داد: با وجود آنکه این افراد که این حقیر نیز جزئی از آنها هستم دیگر از تب و تاب دوران جوانی افتاده‌اند اما خدا را شکر همچنان به شکل گزیده در این عرصه فعال هستیم و من نیز اخیراً از بازی در مجموعه تلویزیونی «علی البدل» به کارگردانی سیروس مقدم فارغ شدم.

رمضانی‌فر تصریح کرد: با این حال انتظار ما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که اخیراً وزیر آن نیز تغییر کرده این است که ما را مشاور امین خود بداند و در همه عرصه‌ها از تجاربی که ما طی این سالها به دست آورده‌ایم در بهبود شرایط نهایت استفاده را به عمل آورد.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در ادامه گفت: شخصاً در بسیاری از فیلم‌های سینمایی قبل و بعد از انقلاب اسلامی بازی کردم اما در این مقال دوست دارم در مورد فیلمی تحت عنوان «گاو» که به عنوان یکی از آثار فاخر سینمای ایران مورد تأیید بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام‌ خمینی(ره) نیز بود و ایشان این فیلم را تحسین کردند صحبت کنم.

وی افزود: من به اتفاق جمعی از برترین‌های سینمای ایران همچون عزت‌الله انتظامی در این فیلم ساخته داریوش مهرجویی بازی کردم و آن سال به خاطر بازی در این فیلم قرار شد هیچ دستمزدی از وزارت فرهنگ و هنر آن زمان دریافت نکنیم اما اگر این فیلم در اکران به سود رسید ما نیز از عواید مالی آن بهره‌مند شویم.

رمضانی‌فر تأکید کرد: بعد از انقلاب این موضوع همچنان به قوت خودش باقی بود و حتی یک بار سال ۱۳۸۰ با تماسی که آقای انتظامی با من گرفت برای امضای یک قرارداد و یا اساسنامه به منظور دریافت بخشی از عواید این فیلم به بنیاد فارابی مراجعه کردیم و این فیلم آن سالها به شکل محدود اما با استقبال خوب تماشاگران در سینما سپیده اکران شد اما در کمال تعجب از مجموع اکران قبل و بعد انقلاب این فیلم به ما پیشنهاد پرداخت مبلغ ناچیزی حدود دویست هزار تومان شد که ما از دریافت آن امتناع کردیم.

وی در پایان گفت: همچنان امیدوار هستیم که بنیاد سینمایی فارابی نسبت به احقاق حقوق ما در مورد این فیلم کوشا باشد و شخصاً با تصدی این بنیاد توسط آقای تابش بسیار به این امر بعد از گذشت این همه سال خوشبین هستم.

منبع : ایکنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها