تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۰:۲۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 141930

علیخانی گفت: وضعیت سالن‌های سینما روزبه‌روز در تهران بدتر می‌شود و این مسئله به مراکز استان‌ها هم کشیده شده است.

به گزارش سینماسینما ،عبدالله علیخانی تهیه کننده، سینمادار و بازرس انجمن سینماداران درباره وضعیت سینماهای تک سالن و دو سالن به علت شیوع ویروس کرونا و نبود مخاطب  گفت: در کل طی چند سال گذشته تا به امروز شرایط سینماهای تک سالن و دو سالن بدتر شده چون این ها مانند پردیس ها فضای سرگرمی و تفریحی و تجاری و پارکینگ ندارند از سویی تعداد فیلم های زیادی در آن ها نمایش داده نمی شود و این نیز روی جذب مخاطب حداکثری تاثیر می گذارد.مصداق این موضوع این است که در خیابان جمهوری حدفاصل سه خط ایستگاه اتوبوس، چهار سینمای تک سالن داشتیم که همه آن‌ها تعطیل شد اما برای پردیس چارسو که در همان خیابان قرار دارد این اتفاق رخ نداد چون اول اینکه به روز است ضمن اینکه تمام موارد تفریحی و تجاری و پارکینگ را هم دارد و می تواند فیلم های زیادی را به مخاطب عرضه کند و قدرت انتخابشان را بالا ببرد.

این تهیه کننده ادامه داد: وضعیت سینماهای تک و دو سالن روز به روز در تهران بدتر می شود و این موضوع به مراکز استان ها هم کشیده شده و به شهرهای کوچک که یک سالن هم دارد سرایت خواهد کرد چون در حال فرسوده شدن هستند و به روز نیستند و به علت نداشتن فاکتورهای جذب مخاطب، بیشتر آن ها را دفع می کنند. کرونا هم مزید بر علت شده و سرعت تعطیل شدن و تغییر کاربری این سینماها را زیادتر کرده است که اتفاق خوبی نیست چون عواقب خوبی نخواهد داشت.

بازرس انجمن سینماداران گفت: جبران خسارت های سینماهای بخش خصوصی بسیار سخت و شاید نشدنی باشد اما سینماهای دولتی می توانند ضرر سینماهای خود را پرداخت کنند البته همین ها هم تا یک جایی توان ضرر دهی دارند و بعد از آن خطر تعطیلی دامنشان را خواهد گرفت. در کل باید منتظر تعطیلی و تغییر کاربری تعدادی از سینماها باشیم چون دیگر توان ضرر دهی وجود ندارد.

او درباره بیکار شدن دائمی کارکنان برخی سینماها و عواقب منفی ناشی از این موضوع، بیان کرد: برای این موضوع نه کارکنان مقصر هستند و نه سینمادار چون کارکنان کاری از دستشان برای جلوگیری از ضرردهی بر نمی آید و سینمادار هم تا یک جایی می تواند ضرر دهد. البته این بحث فقط مختص صنف ما نیست چون دامن اکثر صنوف مختلف جامعه را گرفته است.

علیخانی در پاسخ به این سوال که حمایت از کارکنانی که کاری جز سینماداری بلد نیستند باید چطور انجام شود؟گفت: به نظرم بخش اعظمی از حمایت ها باید از سوی بیمه تامین اجتماعی شکل بگیرد چون جزو مشکلات کارگری می شود متاسفانه در این راستا خیلی از کارکنان هم هستند که با وجود بیش از دو دهه کار هنوز بیمه نیستند.

علیخانی تصریح کرد: ما باید بدانیم حمایت ها در زمانی که نیاز است باید انجام شود وگرنه در شرایط عادی و نبود مشکل، زندگی در جریان است و نیازی به کمک نیست پس بیمه در چنین شرایطی که کرونا وضعیت کارکنان را به وخامت کشانده باید هرچه سریعتر حمایت های خود را اعمال کند و بدانند اگر بیمه و شعبه های آن وجود دارد از پول همین عزیزانی است که در شرایط عادی بیمه خود را پرداخت می کنند.

وی درباره حمایت سازمان سینمایی اظهار کرد: تنها کاری که سازمان سینمایی می تواند انجام دهد این است که بخشی از ضرر کرد سینماها و کارکنان آن ها را تا زمان عادی شدن شرایط، جبران کند. اگر قرار باشد سازمان سینمایی، بیمه و … به درد سینما نخورد پس چه زمانی قرار است کمک رسانی کند چون در شرایط عادی همه ما مشغول کارمان هستیم و حتی هزینه بیمه هم می دهیم و از درآمد امثال ما است که این بیمه ها رونق دارند.

علیخانی در پایان با اشاره به اینکه در سینمای عصر جدید تعدیل نیرویی نداشته اند، عنوان کرد: ما در سینمای عصر جدید تعدیل نیرو نداشتیم البته تعداد کارکنان ما به نحوی است که اگر بخواهیم هم نمی توانیم تعدیل داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها