علیرضا خمسه با بیان اینکه هنوز درباره حضور یا نبودش در سریال «پایتخت ۶» اطلاعی به او داده نشده است، گفت: خشایار الوند دلش میخواست بابا پنجعلی فوت کند و روحش بیاید پیش ارسطو یا نقی اما آقای تنابنده یکی از گزینههایشان این بود که بابا پنجعلی فوت شده باشد و اصلاً حضور نداشته باشد.
به گزارش سینماسینما، علیرضا خمسه درباره حذف کاراکتر «باباپنجعلی» از سریال «پایتخت ۶» گفت: هنوز از طرف عوامل این سریال به من درباره حذف یا ادامه همکاریام با مجموعه پایتخت اطلاع ندادهاند. با این حال من برای گروه سازنده پایتخت آرزوی موفقیت میکنم و امیدوارم «پایتخت ۶» به شیرینی قسمتهای قبلش باشد.
این بازیگر تاکید کرد: مخاطب دوست دارد خمسه را در شکلها و نقشهای مختلف ببیند. برای بازیگرها نیز هیچ چیزی جالبتر از این نیست که نقشهای متفاوتی بازی کنند. من هم در حال پیگیری تور جهانی تئاترم هستم و پیشنهادهای سینمایی هم داشتهام.
او همچنین اظهار کرد: آخرین بار در اسفند ماه سال ۹۷ برای ساخت قسمت نوروزی این فیلم به ایران آمدم، قرارداد بستیم و آماده بودیم که سر کار برویم اما متاسفانه خشایار الوند فوت کرد. به این ترتیب تصویربرداری تعطیل شد و بازگشتم تا تور جهانی تئاتر «بگومگو» را ادامه دهم.
این هنرمند ادامه داد: من منتظر تلفن بچههای «پایتخت» هم بودم و هنوز نمیدانستم درباره شخصیت «باباپنجعلی» میخواهند چه کار کنند. خشایار الوند که زنده بود دلش میخواست «باباپنجعلی» فوت کند و روحش بیاید پیش ارسطو یا نقی زیرا در این صورت روح میتوانست مقاطع مختلف سنی را بازی کند و جوانیها و کشتی گرفتنهای او را ببینیم اما آقای تنابنده یکی از گزینههایشان این بود که «بابا پنجعلی» فوت شده و اصلاً حضور نداشته باشد.
او درباره اینکه خودش دوست داشته کدام اتفاق درباره این شخصیت بیفتد، توضیح داد: پیشنهاد خشایار الوند را بسیار دوست داشتم زیرا در این صورت «بابا پنجعلی» میتوانست جوانی، ازدواج، کُشتی، ورزش و شکلهای جدیدی را نشان دهد. به این ترتیب کاراکترش هم تکراری نمیشد.
این بازیگر سینما و تلویزیون درباره موفقیت مجموعه «پایتخت» و ادامه پیدا کردن آن، بیان کرد: در همه کارها وقتی یک ملتی نگاه واحد دارند یعنی یک آرمان، ایدئولوژی و هدف وجود دارد شرایط به درستی پیش میرود. در مجموعه «پایتخت» هم همین قانون صدق میکند. علت توفیق «پایتخت» تا قسمت پنجم این بود که گروه همه با هم همراه بودند زیرا به محض اینکه کسی کنار برود، قهر کند و نباشد، گروه متلاشی خواهد شد.
خمسه در ادامه صحبتهای خود درباره حضور اسپانسر برای حمایتهای مالی از آثار تلویزیونی، بیان کرد: یکی از اتفاقاتی که در صداوسیمای کشور ما رخ داد این بود که کالاهای فرهنگی که باید نشاندهنده ایدئولوژی و تفکر انقلابی باشد، دست بازار و تجارت افتاد؛ مثلا سریال «پایتخت» قرار است با انگیرهها و هدفهایی ساخته شود و آن را باید صدا و سیما بسازد، اما بعد از مدتی متوجه شدند این سریال مخاطب زیادی دارد، پس شرکتهایی به این سمت آمدند که پول ساخت آن را بدهند ولی در عوض تبلیغاتشان در فیلم وجود داشته باشد. این درحالی است که در یک پروژه تلویزیونی نباید کسی دخالت کند. کاری به یک سازمان خاص ندارم اما من هنرمندم و دلم میخواهد برای مردم کار کنم آنها نیز سازمان صداوسیمایی دارند که کارش تولید سریال است و من به شخصه دوست ندارم ماجراهای اقتصادی وارد فضای فرهنگی کشور شود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک «پایتخت» غیرمعمولی/ فصل هفتم «پایتخت» جزو فصلهای موفق نبود
- رکوردشکنی «پایتخت ۷» در تلوبیون؛ ۳۳۰ میلیون دقیقه تماشا و ۶۶۰ هزار کاربر همزمان
- عکسی قدیمی که شبنم مقدمی منتشر کرد/ تنابنده، اصلانی و مقدمی؛ ۲۱ سال پیش
- اکران فیلمی با بازی محسن تنابنده از هفته آینده
- بازگشت مهران مدیری با یک سریال و شروعِ پیشتولید «پایتخت»
- علیرضا خمسه: سینما براساس عشق بوجود آمده است/ طنز یک مسئله ادبی و کمدی یک مقوله نمایشی است
- فصل دوم «بگو بخند» تولید میشود/ معرفی داوران
- ماجرای قهر و آشتیها در صداوسیما/ زندگی شیرین میشود؟
- «پایتخت» جدید، فرصت نو برای سیما
- گنجینه «علیرضا خمسه» در موزه سینما راه اندازی شد
- مرد هزار چهره / درباره محسن تنابنده
- داوران بخش ملی و بینالملل جشنواره۳۵ فیلم کودک معرفی شدند
- فروش دو میلیاردی «سه کام حبس» در چهار روز
- پریناز ایزدیار و محسن تنابنده به شبکه نمایش خانگی میآیند
- در آستانه روز ملی سینما؛ برگزاری سه رویداد ویژه توسط موزه سینما برگزار میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





