علیرضا زرین دست معتقد است جشنواره فیلم فجر از بسیاری جهات عملکرد موفقی داشته، اما در مقام رویدادی بینالمللی نتوانسته آنگونه که باید عملکرد مطلوبی داشته باشد.
به گزارش سینماسینما، علیرضا زریندست فیلمبردار پیشکسوت سینمای ایران که سال گذشته سیمرغ بلورین سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را برای فیلم “سرو زیرآب” از آن خود کرد، امسال با فیلم”تیغ و ترمه” ساخته کیومرث پوراحمد به سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر میآید.
او درباره عملکرد جشنواره فیلم فجر در طی این سالها بیان کرد: بسیاری از افرادی که در عرصه فیلمسازی فعالیت میکنند، این فرصت را به دست میآورند که در جشنواره فیلم فجر حضور یافته و در فضایی رقابتی در کنار دیگر سینماگران قرار گیرند. جشنواره فیلم فجر از بسیاری جهات عملکرد موفقی داشته است اما به هر روی شاید یکی از اشکالات جشنواره فیلم فجر این است که در مدیریت بخشهای مختلف کمی ضعیف عمل کرده است و در مقام رویدادی بینالمللی نتوانسته آنگونه که باید عملکرد مطلوبی داشته باشد.
وی ادامه داد: شاید بهتر بود بخش داخلی و خارجی جشنواره فیلم فجر و همچنین اختتامیه هر دو بخش در یک روز برگزار میشد. اینگونه تعداد سخنرانیها نیز کاهش مییافت، اجراها محدودتر و سرگرمکنندهتر بودند و نیازی هم به این نبود که یک بخش در ماه بهمن و بخشی دیگر در اردیبهشتماه برگزار شود.
فیلمبردار “پری” همچنین درباره تفکیک این دو جشنواره از هم اظهار کرد: باید بررسی کرد که چه مسئلهای موجب تفکیک این دو بخش از یکدیگر شده است. بخش بینالملل جشنوره فیلم فجر، سال به سال با انرژی و انگیزه کمتر برگزار میشود و تنها شاهد آنیم که تماشاگرانی محدود از آثار این بخش دیدن میکنند که شاید دلیل حضور بسیاری از افراد در این فضا، صرفاً سرگرمی و امکانات رایگان جشنواره باشد. زمانی که شما در بخش بینالملل جشنواره فیلم فجر حضور پیدا میکنید در مییابید که افرادی خاص در این رویداد حضور به هم میرسانند و به هیچ عنوان نمیتوان گفت که افراد حاضر در جشنواره و مخاطبان آن از طیفهای وسیع و علاقهمندان واقعی سینما به شکل گسترده از سراسر کشور هستند.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ داوران مسابقه سینمای ایران معرفی شدند
- در مراسم زادروز زندهیاد «داریوش مهرجویی» مطرح شد؛ مهرجویی سهم عمدهای در بخشهای مختلف تاریخ سینمای ایران دارد
- موزه سینما برگزار میکند: «مهرجویی؛ سینماگر فیلسوف»
- معرفی داوران یک بخش جشنواره جهانی فیلم و عکس «پنج»
- داریوش فرهنگ: زرین دست بهترین فیلمبردار فنی سینمای ایران است
- رایزنی عباس کیارستمی برای رفع ممنوع از کاری یک هنرمند
- اصالت
- چالشهای برگزاری جشنواره فیلم فجر/ شرایط سخت، ایدههای خلاقانه میطلبد
- علیرضا زرین دست: مهمترین عنصر در فیلمبرداری پژوهش است
- علیرضا زرین دست مطرح کرد/ برای زنده ماندن سینما مجبور به برگزاری آنلاین جشنوارهها هستیم
- عباس کیارستمی در عکسی دیده نشده از پشت صحنه فیلم “گزارش”
- «زهرمار» از چهارشنبه روی پرده سینماها میرود
- علیرضا زریندست: در ماجرای پولهای کثیف، دیوار هنرمندان از همه کوتاهتر است
- انتشار جزییات هزینههای جشنوارهی ملی فجر + جدول
- چه کسی ضربه فنی شد؟/ نگاهی به فیلم «غلامرضا تختی»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





