علیرضا زرین دست معتقد است جشنواره فیلم فجر از بسیاری جهات عملکرد موفقی داشته، اما در مقام رویدادی بینالمللی نتوانسته آنگونه که باید عملکرد مطلوبی داشته باشد.
به گزارش سینماسینما، علیرضا زریندست فیلمبردار پیشکسوت سینمای ایران که سال گذشته سیمرغ بلورین سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را برای فیلم “سرو زیرآب” از آن خود کرد، امسال با فیلم”تیغ و ترمه” ساخته کیومرث پوراحمد به سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر میآید.
او درباره عملکرد جشنواره فیلم فجر در طی این سالها بیان کرد: بسیاری از افرادی که در عرصه فیلمسازی فعالیت میکنند، این فرصت را به دست میآورند که در جشنواره فیلم فجر حضور یافته و در فضایی رقابتی در کنار دیگر سینماگران قرار گیرند. جشنواره فیلم فجر از بسیاری جهات عملکرد موفقی داشته است اما به هر روی شاید یکی از اشکالات جشنواره فیلم فجر این است که در مدیریت بخشهای مختلف کمی ضعیف عمل کرده است و در مقام رویدادی بینالمللی نتوانسته آنگونه که باید عملکرد مطلوبی داشته باشد.
وی ادامه داد: شاید بهتر بود بخش داخلی و خارجی جشنواره فیلم فجر و همچنین اختتامیه هر دو بخش در یک روز برگزار میشد. اینگونه تعداد سخنرانیها نیز کاهش مییافت، اجراها محدودتر و سرگرمکنندهتر بودند و نیازی هم به این نبود که یک بخش در ماه بهمن و بخشی دیگر در اردیبهشتماه برگزار شود.
فیلمبردار “پری” همچنین درباره تفکیک این دو جشنواره از هم اظهار کرد: باید بررسی کرد که چه مسئلهای موجب تفکیک این دو بخش از یکدیگر شده است. بخش بینالملل جشنوره فیلم فجر، سال به سال با انرژی و انگیزه کمتر برگزار میشود و تنها شاهد آنیم که تماشاگرانی محدود از آثار این بخش دیدن میکنند که شاید دلیل حضور بسیاری از افراد در این فضا، صرفاً سرگرمی و امکانات رایگان جشنواره باشد. زمانی که شما در بخش بینالملل جشنواره فیلم فجر حضور پیدا میکنید در مییابید که افرادی خاص در این رویداد حضور به هم میرسانند و به هیچ عنوان نمیتوان گفت که افراد حاضر در جشنواره و مخاطبان آن از طیفهای وسیع و علاقهمندان واقعی سینما به شکل گسترده از سراسر کشور هستند.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ داوران مسابقه سینمای ایران معرفی شدند
- در مراسم زادروز زندهیاد «داریوش مهرجویی» مطرح شد؛ مهرجویی سهم عمدهای در بخشهای مختلف تاریخ سینمای ایران دارد
- موزه سینما برگزار میکند: «مهرجویی؛ سینماگر فیلسوف»
- معرفی داوران یک بخش جشنواره جهانی فیلم و عکس «پنج»
- داریوش فرهنگ: زرین دست بهترین فیلمبردار فنی سینمای ایران است
- رایزنی عباس کیارستمی برای رفع ممنوع از کاری یک هنرمند
- اصالت
- چالشهای برگزاری جشنواره فیلم فجر/ شرایط سخت، ایدههای خلاقانه میطلبد
- علیرضا زرین دست: مهمترین عنصر در فیلمبرداری پژوهش است
- علیرضا زرین دست مطرح کرد/ برای زنده ماندن سینما مجبور به برگزاری آنلاین جشنوارهها هستیم
- عباس کیارستمی در عکسی دیده نشده از پشت صحنه فیلم “گزارش”
- «زهرمار» از چهارشنبه روی پرده سینماها میرود
- علیرضا زریندست: در ماجرای پولهای کثیف، دیوار هنرمندان از همه کوتاهتر است
- انتشار جزییات هزینههای جشنوارهی ملی فجر + جدول
- چه کسی ضربه فنی شد؟/ نگاهی به فیلم «غلامرضا تختی»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





