علی نصیریان این روزها بار دیگر هنر بازیگری خود را در سریال «برادرجان» به رخ کشیده است، او می گوید که بازیگر است و عشق است که شخصیت های متفاوت را اجرا کند.
به گزارش سینماسینما، علی نصیریان؛ این یک نام بزرگ است. نامی از هنر ایران که بیش از شش دهه حضور مستمر روی صحنه، آنتن تلویزیون و پرده سینما آن را ماندگار کرده است. فرقی هم ندارد که در تئاتر «اعتراف» همبازی شهاب حسینی باشد یا در «شهرزاد» بزرگآقای قصه. در «میوه ممنوعه» عشق پیری را به تصویر بکشد یا در «شکارچی شنبه» یک یهودی باشد. او همیشه بزرگآقاست. کسی که تمام پارتنرهایش در پروژههای مختلف را به جنبو جوش وامیدارد تا بلکه کمی شبیه او باشند اما نمیشود.
کریم بوستان سریال «برادرجان» بار دیگر لذت دیدن یک بازی خوب از قاب تلویزیون را به مخاطبان این رسانه هدیه داد تا آبرویی باشد برای سریالهای نهچندان دلچسب ماه رمضان۹۸ در حاشیه نشست خبری این سریال با این پیشکسوت عرصه هنر به گفتوگو نشستیم که در ادامه میخوانید.
علی نصیریان در پاسخ به سوالی درباره چگونه بازیگر شدن میگوید: «این خلاقیت خودت است که میتواند به ساخت بازیگریات کمک کند و من فکر میکنم که استعداد و خلاقیت ذاتی است و اگر کسی دنبال آن میگردد باید به درونش مراجعه کند تا آن را پیدا کند و این به بازیگر کمک خواهد کرد در ساختن بازی و مقداری هم کار با خود موثر است یعنی تمرین لحن، دیالوگ و بدن اما به نظر من هیچ کدام از اینها نباید تقلید باشد، باید خودش را پیدا کند و آن تمرینها برای خودش باشد اصلا درستش همین است آنقدر باید تمرین کند تا بتواند خودش را پیدا کند. بعضیها به من میگویند بعد از شما بازیگری نخواهد آمد بعداز نسل شما بازیگری به این خوبی نخواهد بود اما من میگویم قطعا میآید فقط کافیست به جوانترها بها داده شود و آنها نیز خودشان را درست پیدا کنند.»
او درباره اینکه تاکنون نقشهای متفاوتی را بازی کرده و همه این نقشها برای مخاطب باورپذیر است میگوید: «تمام تلاشها، متدها، سیستمها و تعلیمات برای این است که کار درست را ارائه دهیم کار ما که واقعی نیست. درواقع ما دروغ میگوییم، ما تظاهر میکنیم. من که نمیتوانم واقعا کریم بوستان باشم من تظاهر به آن میکنم، این تظاهر به نقش بازی کردن باید به گونهای باشد که باورپذیر باشد.»
کاراکتر کریم بوستان در سریال «برادر جان» فردی است که به راحتی از حق خودش میگذرد، علی نصیریان در این رابطه میگوید: «میگذرد چون آدم باشرف و سنتی است، پیش خودش میگوید من بودم که این دو برادر را به جان هم انداختم، من بودم که در خانواده رفیقم این مشکل را به وجود آوردم. رابطه لیلا و آراز را به هم زدم، برادری آراز و چاووش را به هم زدم. پیش خودش میگوید من عامل به وجود آمدن تمام این مشکلات هستم و بعد از آن پشیمان میشود و پیش خودش میگوید که اگر بمیرد و رفیقش بدری آن دنیا جلوی راهش را بگیرد و بگوید من هم به عنوان رفیق تو حق داشتم، چرا رابطه بچههای من را به هم زدی، چرا آتش انداختی بین اعضای خانواده من چه جوابی دارد که بدهد. کریم بوستان همین است. کارگردان میخواهد اینجا شخصیتی را نشان دهد که شرف دارد میگوید حقم بود ولی من اشتباه کردم، من زیادهروی کردم، من گذشتم. بچههای رفیقم را به بدبختی و بیچارگی نمیاندازم برای اینکه حقم را بگیرم.»
نصیریان درباره طریقه پذیرفتن نقشش میگوید: «من این نقش را بعد از چهار قسمت قبول کردم چون از آن شخصیت خوشم آمد. من بزرگ آقا در «شهرزاد» را هم اینگونه انتخاب کردم، «شکارچی شنبه» را هم اینگونه انتخاب کردم و کاری نداشتم که موضوعش مربوط به فلسطین است یا خیر، اما شخصیتش بسیار برایم جذاب بود. من بازیگرم، عشقم است که شخصیتهای متفاوت را اجرا کنم.»
او در ادامه از سختیهای کار و مشکلاتش و چالشهایی که داشت میگوید: «این شرایط سختیهای خودش را داشت. اما بچهها خیلی مراعات حال مرا میکردند دیرتر میرفتم سر صحنه، زودتر کارم را انجام میدادند و زودتر از بقیه هم بر میگشتم دست تمام عوامل درد نکند که نگذاشتند من اذیت شوم. حتی یک جاهایی اگر با دیالوگ مشکل داشتم میگفتم که این دیالوگ برای این شخصیت نیست، اکثرا هم نویسنده و کارگردان میپذیرفتند. نه فقط در اینجا در همه جا میگویم، مثلا برای همین «مسخره باز» یک جا در سکانس آخر آن فرد «پاچیده» بود دیگر هیچ چیز نداشت گفتم بگذارید کتم را در بیاورم بیشتر به نقش میخورد، کارگردان گفت نه من میخواهم نقش روی همان پایه و اساس پیش برود.»
این بازیگر درباره خشونت سریال می گوید: «نمی گویم سریال خشن نیست، اما آدم عاقل کسی است که از آن درس بگیرد، سریال همانقدر که خشونت دارد مهربانی هم دارد شما میبینید با هم مشکل دارند اما پشت هم را خالی نمیکنند. این نمایش دراماتیک است و نمیتوان در آن بدون هیچ واکنشی بود»
بازیگر سریال «برادر جان» درباره ادامه همکاریاش با تلویزیون گفت:«اگر بازهم کار خوبی باشد و پیشنهاد شود حتما قبول میکنم. چرا قبول نکنم؟ تلویزیون مملکتم است ولی به شرط آنکه کار کار خوبی باشد، شخصیت را دوست داشته باشم و شخصیتی باشد که امکان کار داشته باشد نه اینکه یک شخصیتی نشسته بیایید یک نصیحتی بکند و برود، کسی باشد که بیشتر از اینکه نصیحت کند، عمل کند.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نصیریان: سینما را از مهرجویی آموختم/ اولین حضور رئیس جدید سازمان سینمایی در میان هنرمندان
- سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان؛ پروانه زرین روی شانه برگزیدگان
- علی نصیریان در سالگرد تماشاخانه سنگلج مطرح کرد: تئاتر را نمیتوان دیکته کرد
- «سیصد» از علی نصیریان تقدیر کرد
- فرهنگ رکن زندگی، حیات و هویت یک ملت است/ «ناخداخورشید»؛ معرفی خردمندانهای از سینمای ایران
- حضور «هفت بهار نارنج» در بخش رقابتی جشنواره داکا
- دیدار با علی نصیریان در موزه سینما
- یادداشت علی نصیریان به مناسبت روز ملی سینما/ لذت بزرگ زندگی من بازی در تئاتر و سینماست
- طبیعت خلاق در کار نمایش؛ علی نصیریان تجربههای سینمایی خود را با علاقهمندان به اشتراک میگذارد
- بازیگری و تَوَرّم پرسونا
- واکنش نصیریان به حذف دروس عمومی از کنکور/ زبان و ادبیات فارسی هویت و بخشی از شناسنامه ماست
- یک پایان اسرارآمیز/ نگاهی به فیلم «لامینور»
- شب بازیگر پس از وقفهای دو ساله برگزار شد/ علی نصیریان: وقتی حال مردم خوب نیست، نباید جشن بگیریم
- هفدهمین شب بازیگر برگزار شد/ گزارش تصویری
- اکران سه فیلم تازه از ۷ اردیبهشت/ آیا تنور اکران گرم میشود؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش