علی نصیریان از سالها همکاری و رفاقت با جمشید مشایخی گفت و اینکه با رفتن او جای بازیهای درخشانش برای همیشه خالی خواهد ماند.
به گزارش سینماسینما، علی نصیریان بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون درباره سالها همکاری و دوستی با زندهیاد جمشید مشایخی عنوان کرد: من مشایخی را ۶۰ سال پیش در اداره هنرهای دراماتیک شناختم، او یکی از هنرمندان برجسته و استعدادهای بسیار درخشان کارهای نمایشی چه در تئاتر چه در سینما و تلویزیون بود.
وی ادامه داد: همکاری من و مشایخی هم در سینما هم در صحنه و هم در تئاترهای تلویزیونی بود. بازیگر سریال «هزاردستان» با اشاره به دیگر دوستان جمع پنج نفره شان بیان کرد: مشایخی یکی از همکاران عزیز من بود همانطور که محمدعلی کشاورز هست و همانطور که داودرشیدی و عزتالله انتظامی بودند. ما در کارهای یکدیگر بازی میکردیم مثلاً داود رشیدی کارگردانی میکرد و دیگران بازی میکردند و یا به نوعی دیگر ما چند نفر با هم همکاری داشتیم. مشایخی یکی از برجستهترین هنرمندانی بود که هم در تلویزیون به جامعه معرفی شد هم در تئاترهای سنگلج و هم در سینما فردی شناخته شده بود.
نصیریان با اشاره به ویژگیهای مشایخی بیان کرد: ویژگی اساسی او استعداد و جوهر کار بازیگری بود که در وجودش بود نه اینکه با تعلیمات آکادمیک مفصل آنها را آموخته باشد بلکه او جزو استعدادهای خودجوش بود که اگرچه اطلاعات و تعلیماتی را آموزش میبینند اماجزو کسانی هستند که متکی به طبیعت خلاقه خودش است و همه این جوهر و استعداد وجوشش را ندارند. او مثل پرویز فنی زاده بود که بیشتر درخشش خلاقه خودش بود که او را موفق کرد.
این هنرمند پیشکسوت اضافه کرد: مهمترین کار ایشان در تلویزیون سریال «هزاردستان» بود و در سینما هم یکی از بازیهای بسیار درخشان او نقش کمال الملک بود که در این دو کار بسیار زیبا و باورپذیر حاضر شد. من کسی را نمیشناسم که توانسته باشد جای او در این کارها بازی کند و او بسیار به این نقشها نزدیک بود.
وی همچنین با اشاره به دیگر همکاریهای تلویزیونی با مشایخی گفت: ما کار تله تئاتر را در سال ۳۹ شروع کردیم که تا چند سال بعد ادامه داشت و مشایخی یکی از استعدادهای بسیار درخشان آن سالها بود. بعد از انقلاب هم در دورهای آقای مودبیان برای کارهای تله تئاتر بسیار تلاش کرد.
بازیگر سریال «شهرزاد» با اظهار تأسف از درگذشت مشایخی تصریح کرد: جای او خالیست، همانطور که جای رشیدی و انتظامی خالی است امیدوارم استعدادهای جوان که به میدان آمدهاند جبران کننده صدماتی باشند که ما در فقدان این افراد تحمل میکنیم.
منبع: مهر-عطیه موذن
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نصیریان: سینما را از مهرجویی آموختم/ اولین حضور رئیس جدید سازمان سینمایی در میان هنرمندان
- سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان؛ پروانه زرین روی شانه برگزیدگان
- علی نصیریان در سالگرد تماشاخانه سنگلج مطرح کرد: تئاتر را نمیتوان دیکته کرد
- «سیصد» از علی نصیریان تقدیر کرد
- فرهنگ رکن زندگی، حیات و هویت یک ملت است/ «ناخداخورشید»؛ معرفی خردمندانهای از سینمای ایران
- حضور «هفت بهار نارنج» در بخش رقابتی جشنواره داکا
- دیدار با علی نصیریان در موزه سینما
- یادداشت علی نصیریان به مناسبت روز ملی سینما/ لذت بزرگ زندگی من بازی در تئاتر و سینماست
- طبیعت خلاق در کار نمایش؛ علی نصیریان تجربههای سینمایی خود را با علاقهمندان به اشتراک میگذارد
- احترام برومند خبر داد؛ چاپ کتابی درباره داود رشیدی
- واکنش نصیریان به حذف دروس عمومی از کنکور/ زبان و ادبیات فارسی هویت و بخشی از شناسنامه ماست
- یک پایان اسرارآمیز/ نگاهی به فیلم «لامینور»
- شب بازیگر پس از وقفهای دو ساله برگزار شد/ علی نصیریان: وقتی حال مردم خوب نیست، نباید جشن بگیریم
- هفدهمین شب بازیگر برگزار شد/ گزارش تصویری
- اکران سه فیلم تازه از ۷ اردیبهشت/ آیا تنور اکران گرم میشود؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- سومین جشنواره چندرسانهای میراثفرهنگی به پایان رسید/ برگزیدگان دو بخش سینما و تئاتر معرفی شدند
- فشار سیاسی و خروج یک فیلم از داوری آکادمی؛ موافقت اردن با درخواست آذربایجان برای خروج «سرزمین شیرین من» از اسکار
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
آخرین ها
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- نمایش وقتی الاغا عاشق میشوند / گزارش تصویری
- تریلر قسمت هشتم منتشر شد؛ «مامویت غیرممکن» با تام کروز پایان مییابد؟
- ستاره اسکندری: ساخت «خورشید آن ماه» مسئولیت اجتماعی من بود
- «سودابه»؛ فیلمی برخلاف ذائقهسازی مرسوم سینمای ایران
- سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند به شیوه «آکادمی» داوری میشود
- یادداشتی کوتاه در مورد تئاترِ ناصدا..
- درباره ساخته جدید علی عباسی/ امتحان نهایی «شاگرد»
- زندگینامه بیتا فرهی منتشر میشود
- هانس زیمر: خلق موسیقی برای فیلم «بلیتز» و چالشهای نوای جنگ جهانی دوم
- شکستِ دنباله «جوکر»؟ «جوکر: جنون مشترک» به نقطه صفر رسید
- فشار سیاسی و خروج یک فیلم از داوری آکادمی؛ موافقت اردن با درخواست آذربایجان برای خروج «سرزمین شیرین من» از اسکار
- رالف فاینز و ژولیت بینوش بار دیگر همبازی می شوند