رییس هیات مدیره انجمن صنفی عکاسان سینما با اشاره به لزوم تشکیل کارگروه امنیت شغلی در سینما از انتشار «کتاب سال عکاسان سینمای ایران» خبر داد.
به گزارش سینماسینما، علی نیکرفتار رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی عکاسان سینما، درباره فعالیتهای اخیرانجمن و چاپ کتاب عکسهای سال سینمای ایران گفت: امسال نیز در ادامه برگزاری جشن سالانه عکاسان سینما سعی کردیم تا جشنی در خور انجمن و اعضای آن برگزار کنیم. بازخوردهای خوبی از برگزاری این دوره از جشن گرفتیم و امیدواریم که سالهای آینده جشن عکاسان پربارتر ازهمیشه برگزار شود.
وی ادامه داد: یکی از اتفاقات مهم پنجمین دوره برگزاری جشن عکاسان سینما، چاپ کتاب عکس سال با عنوان «گاهی-نگاهی» بود و طبق روال هر سال از فیلمهای تولید و یا اکران سال گذشته فراخوانی برای ارسال عکس به دبیرخانه جشن، اعلام عمومی شد.
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی عکاسان سینما توضیح داد: از جشن اول تا سال گذشته نیزنمایشگاه عکس همزمان با برگزاری جشن عکاسان سینما برپا میشد. اما امسال تصمیم گرفته شد تا به جای برگزاری نمایشگاه عکس که در سالهای گذشته عموماً فقط در افتتاحیه بازدیدکنندگان زیادی داشت، کتابی از آثارعکاسانی که عکسهایشان را برای شرکت در مسابقه عکس ارسال کردهاند چاپ شود. تا افراد بیشتری با دیدن این کتاب با عکسهای منتخبی که به دبیرخانه جشن در پنجمین دوره برگزاری ارسال شده است، آشنا شوند.
نیک رفتار بیان کرد: امسال از ۲۲ عنوان عکس فیلم که به دبیرخانه ارسال شد، به انتخاب هیأت مدیره عکسهایی برای چاپ در کتاب انتخاب شد. سعی کردیم از تمام عکسهایی که ارسال شده است، حداقل ۲ فریم انتخاب کنیم و در مجموع ۷۸ قطعه عکس از ۱۷ عکاس در این کتاب وجود دارد.
وی تاکید کرد: این کتاب در مدت زمان بسیار کوتاهی آماده شد و مجوز وزارت ارشاد را گرفت. از زمان رونمایی کتاب در جشن بازخوردهای بسیار خوبی گرفتیم. کتاب سال سینمای ایران به زودی در دسترس مخاطبان و علاقه مندان به عکاسی سینما قرار خواهد گرفت. چاپ این کتاب جز با حمایت خانه سینما و مؤسسه «سینما شهر» ممکن نبود و از حمایتشان تشکر میکنم.
عکاس فیلم سینمایی «سربازهای جمعه» گفت: با توجه به حرکتی که از چند سال پیش در انجمن عکاسان سینما آغاز شد، طی چند ماه گذشته و در دوره جدید بیشترین تمرکز روی امنیت شغلی عکاسان گذاشته شده است و پیگیر مطالباتمان در این زمینه از مدیران فرهنگی هستیم. در این مدت جلسات بسیاری با سایر صنوف خانه سینما از جمله انجمنهای بازیگران، کارگردانان، مدیران تولید، برنامه ریزان و دستیاران کارگردان برگزار شد و به نتایج خوبی رسیدیم.
وی تاکید کرد: معتقدم چنین جلساتی باید با صنوف دیگر ادامه داشته باشد و کارگروهی تحت عنوان امنیت شغلی تشکیل شود که تماماً روی این موضوع متمرکز شود و پیگیر مطالبات شغلی در این زمینه باشد.
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی عکاسان سینما ادامه داد: امیدوارم موضوع پیگیری امنیت شغلی از طریق شماره نظام سینمایی توسط مدیریت سینما پیگیر شود که قطعاً با جدی گرفته شدن آن، شاهد اتفاقات بهتری در زمینه امنیت شغلی خواهیم بود.
وی تاکید کرد: علاوه بر بحث امنیت شغلی طی چند ماه گذشته در کنار عکاسی سینما، اعضای انجمن عکاسان سینما، در نمایشگاهی به مناسبت سومین سالگرد درگذشت عباس کیارستمی در گالری ایوان شرکت کردند و عکسهایی از عکاسان سینما در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد که خارج از نگاه سینمایی و فارغ از قاب سینما بود که البته با نظر به شیوه و سبک عباس کیارستمی در آثارش برگزار شد.
نیک رفتار در پایان گفت: این نمایشگاه بسیار موفقی بود چرا که عکاسان سینما نشان دادند علاوهبر تخصص در عکاسی سینما، این توانمندی را دارند خارج از قاب سینما یا پلان فیلم، آثاری را خلق کنند که بسیار چشمگیر و جذاب است. خوشبختانه نمایشگاه پربینندهای بود و یکسری از آثار هم به فروش رسید.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نامزدهای نهمین مسابقه عکس سینمای ایران معرفی شدند
- داوران نهمین مسابقه عکس سینمای ایران معرفی شدند
- معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشن عکاسان سینمای ایران
- پیام تسلیت انجمن عکاسان سینما در پی قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدیفر
- علی نیکرفتار و فتاح ذینوری عکاسان سال سینمای ایران شدند
- تبریک انجمن عکاسان سینما به مرضیه برومند
- حداقل دستمزد عکاسان سینما در سال ۱۴۰۱ اعلام شد
- اعلام نامزدهای بخش اقلام تبلیغی و اطلاعرسانی چهلمین جشنواره فیلم فجر
- معرفی هیات انتخاب و داوری بخش مسابقه تبلیغات چهلمین جشنواره فیلم فجر
- علی نیک رفتار دبیر هفتمین مسابقه عکس سینمای ایران شد
- سیروس الوند: به سینما نیامدهایم که پولدار شویم، آمدهایم حرفمان را بزنیم/ معرفی برترینهای عکس فیلم
- فراخوان سومین مسابقه عکس انجمن صنفی عکاسان سینما اعلام شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





