آیین دیدار فیلم مستند «سبالو» عصر یکشنبه در موزه سینما برگزار شد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی پروژه، آیین دیدار مستند «سبالو» به کارگردانی محسن نساوند و تهیهکنندگی فاطمه معتمدآریا عصر یکشنبه ۱۰ اسفندماه در موزه سینما برگزار شد تا اکران این فیلم در سینماهای «هنروتجربه» آغاز شود.
فاطمه معتمدآریا پس از مراسم امضای پوستر در فضای باز موزه سینما در جمع مهمانان اظهار کرد: در ابتدا باید از شما تشکر کنم که برای تماشای دو مستند «سبالو» به کارگردانی محسن نساوند و «اینجا کن است، اینجا کن نیست» به کارگردانی علیرضا غفاری که در یک بسته روی پرده سینما رفتهاند، امشب اینجا هستید.
وی افزود: با علیرضا غفاری کارگردان «اینجا کن است، اینجا کن نیست» آشنا هستم و میدانم که تا چه اندازه به مسایل سینما حساس است. ایشان سال ها در مطبوعات فعالیت داشته و حالا هم با فیلم زیبای خود به سینما آمده است.
این هنرمند درباره علت حضور نیافتن کارگردان «سبالو» در آیین دیدار فیلمش مطرح کرد: محسن نساوند کارگردان «سبالو» امشب اینجا نیست اما دوستانش در کنار ما هستند و من هم به نمایندگی از فیلم «سبالو» امشب اینجا هستم. از آنجاکه وضعیت کرونا بحرانی است و رفت و آمد هم کار صحیحی نیست ایشان نتوانست از جنوب کشور بیاید و همراه شما فیلم را تماشا کند و از این بابت عذرخواهی کرد.
تهیه کننده «سبالو» درباره این مستند خاطرنشان کرد: از اینکه این مستند را محسن نساوند ساخته است، بسیار خوشحالم چراکه ایشان خود بومی بوشهر و به اقلیم خودش به ویژه موسیقی منطقه آگاه و آشنا است.
معتمدآریا در پایان خاطرنشان کرد: این مستند درباره موسیقی ارزشمند، تاریخی و بسیار غنی جنوب است. بسیار خرسندم که این فیلم ساخته شد و از این بابت که شما با رعایت همه پروتکل های بهداشتی اینجا حضور دارید و به تماشای فیلم مینشینید، بسیار خوشحال هستم.

فاطمه معتمدآریا، علیرضا غفاری، مهران عباسی مدیرعامل موزه سینما، پیمان ناجی، مهدی گلستانه، زهرا مشتاق، محمود گبرلو، هادی آفریده، امیر عابدی و برخی از اهالی رسانه در این آیین حضور داشتند.
«سبالو» روایتی از زندگی محمود بردکنیا نوازنده سازهای کوبهای و آخرین بازمانده از نسل طلایی، نادر و منحصر به فرد سیاهان مهاجر بوشهر است که در لایههای زیرین خود نگاهی به تاثیر غیرقابل انکار رنگینپوستان آفریقاییتبار در موسیقی آیینی و سنتی جنوب ایران و بوشهر دارد.
مستندهای «سبالو» به کارگردانی محسن نساوند و «اینجا کن است، اینجا کن نیست» به کارگردانی علیرضا غفاری از دهم اسفند در هنروتجربه در یک بسته روی پرده رفتهاند.
عوامل مستند «سبالو» عبارتند از تهیهکننده: فاطمه معتمدآریا، کارگردان: محسن نساوند، دستیار کارگردان و تدوین: عابدین رمضانی، فیلمبردار: آیین ایرانی، بهتاش کمه زری، سعید بوشهری، مهرداد افراسیابی و علی کارگر، موسیقی: حبیب مفتاح و محسن شریفیان، مشاور پروژه: سیفالله صمدیان و انیس قناعت، صدابردار: محمد بوشهری و آریو انصاری، صداگذار: امین محمدی، اصلاح رنگ: محمد زرین پور، تصاویر هوایی: کوروش زارعی، مجتبی هدایتجو و کاوه زارعی، طراح پوستر: محترم نساوند، مسعود نساوند، برنامهریز: امیر یوسف اکبرزاده، مدیر تولید: بهمن رسولی، مترجم: مرجان مدرس، عکاس: بابک منصوریان، سیدحسین حسینی، سیدمحمد فاطمی و با سپاس از: سعید عرب زاده، آرشیو تصاویر و عکس: محمدرضا بلادی، عماد دباش زاده، نجف کازرونی (مستند اربعین) ناصر تقوایی، مشاور رسانهای: نغمه دانش آشتیانی، سرمایهگذار: محسن نساوند و تولید شده در سال ۱۳۹۸.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- طراحی در سینما در هفته طراحی تهران
- اولین نشان سپاس موزه سینما به بیژن محتشم اهدا شد
- هفتاد سالگی هنروتجربه در جشنواره کن
- موزه سینما میزبان «محمود کلاری» میشود
- چشیدن طعم نابرابری/ نگاهی به فیلم «عامهپسند»
- «عامه پسند» اکران آنلاین میشود
- «تهران سیمین»؛ داستانِ تهرانی که فاطمه معتمدآریا تجربه کرده است!
- شبهای مستند با «جام حسنلو» در موزه سینما آغاز میشود
- نمایش فیلمی مرمت شده از «داریوش مهرجویی» در موزه سینما/ نمایش تصاویر پشت صحنه
- نگاهی تحلیلی به سینمای رسول ملاقلیپور در موزه سینما
- از سجاده آتش تا کارو با احمد مرادپور در موزه سینما
- در آستانه روز ملی سینما؛ نمایشگاه ۳۰ نما از سینماهای قدیمی در موزه سینما
- در آستانه روز ملی سینما؛ برگزاری سه رویداد ویژه توسط موزه سینما برگزار میشود
- در نکوداشت زنده یاد «خسرو سینایی» مطرح شد: سینایی در سینما شرافتمندانه زیست/ سینایی بنیانگذار مستند پرتره بود
- دیدار با علی نصیریان در موزه سینما
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





