فاطمه معتمد آریا با حضور در کاخ جشنوارهی جهانی فجر گفت: محدودیت ما تنها در نشان دادن صحنههای خشن، برهنگی و بعضی موارد است، این عوامل نمیتواند ما را از برگزاری جشنوارهای که میتواند شعور ایرانی را نشان بدهد باز دارد،اتفاقی که سالها بود انتظارش را میکشیدیم.
به گزارش سینما سینما ، بازیگر فیلم سینمایی «روسری آبی» معتقد است: جشنواره جهانی فیلم فجر به شعور مخاطبش احترام میگذارد.
فاطمه معتمد آریا همچنین با بیان اینکه” برگزاری جشنواره جهانی یک اتفاق استثنایی در سینمای ایران است” ادامه داد: مهمترین چیزی که میخواهم بگویم بازگشت عزت و احترام از دست رفته سینما با این رویداد بود. ما بعد از دوران اوج سینما شاهد یک دوره خلا بودیم ،خلایی که در این جشنواره با احترام و انضباطی که شاهدش هستیم پر شده است. این نظم را در تهیه بلیت، نمایش فیلم و احترام به مخاطب و فیلمسازان میبینیم، فضایی که در اختیار تماشاگران است این حرمت به مخاطب را نشان میدهد.
بازیگر فیلم «گیلانه» گفت: خوشحالم بابت احترام و شعوری که جشنواره برای اهالی سینما قایل شده است. یک نفر در سینمای ایران مسولیت همه چیز این جشنواره را پذیرفته است. امروز گمشدهای که سالها داشتم را به دست آوردهام. این جشنواره امروز من را وادار کرده که دوباره به سینما نزدیک بشوم و دوباره بشناسمش.
فاطمه معتمد آریا درباره نمایشگاه عکس “گاو” و “باد صبا” که به همت سیف الله صمدیان برگزار شده گفت: این نمایشگاه اتفاقی بود که شاید ۳۰ سال به تعویق افتاد و امروز شاهدش هستیم و کاری که آقای صمدیان با حساسیتی که داشتند و فریم به فریم از فیلمها انتخاب و عکسی با این کیفیت بینظیر تهیه کردهاند که قصه فیلم را هم روایت میکند ،در کمتر جایی از دنیا اتفاق می افتد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





