
بازیگر نقش «عمربن سعد ابی وقاص» در سریال «مختارنامه» گفت: شخصیت تاریخی عمر سعد را بهخوبی میشناختم؛ اما هر کارگردانی بهخصوص کارگردانان سریالهای تاریخی برداشتهای متفاوتی از شخصیتها دارند. به همین خاطر عمر سعد «تنهاترین سردار» با عمر سعد «مختارنامه» تفاوتهایی داشت. نقش من در مختارنامه دچار نوعی جنون بود که بعد از واقعه کربلا برایش اتفاق افتاده بود و این از نگاه داوود میرباقری بود که من این نگاه را در «تنهاترین سردار» نداشتم.
به گزارش سینماسینما ،فخیمزاده با بیان اینکه نقش منفی را دوست ندارد بلکه نقشهایی را دوست دارد که ویژگیهای شخصیتی پیچیدهای داشته باشد، تصریح کرد: در «مسافران مهتاب» شخصیت «نمکی» بهنظرم شخصیت مثبتی بود؛ اما در کل، نقشهایی که انتخاب میکنم چون پیچیدگیهای خاص خودشان را دارند، بیشتر بهسمت نقشهای منفی سوق پیدا میکنند تا مثبت؛ به همین خاطر این برداشت میشود که من نقش منفی را دوست دارم.
وی که پس از ۱۷ سال در این سریال مقابل دوربین رفته است، توضیح داد: زمانی که وارد سینما شدم بعد از چند بازی به دنبال کارگردانی رفتم. اما بازی و کارگردانی را هر دو با هم انجام دادم. سال ۶۴ یا ۶۵ «جدال» را بازی کردم و بعد از آن دیگر بازی نکردم؛ زیرا حضور من سر صحنه مشکلاتی را به وجود میآورد. هم سوءتفاهمهایی را ایجاد میکرد و خودم من هم صاحب سلیقه شده بودم و به همین دلیل دیگر بازی نکردم تا وقتی میرباقری نقش عمرسعد را پیشنهاد داد.
بازیگر «مختارنامه» ابراز کرد: بعضیها فکر میکنند میرباقری و من رقیب هستیم؛ اما اینطور نیست. میرباقری ذاتاً فیلم و سریال تاریخی را دوست دارد اما من اینطور نیستم و به ضرورت و احترامی که برای آقای حیدریان داشتم کار تاریخی ساختم و یکی از دلایلی که من بازی در مختارنامه را قبول کردم وجود خود میرباقری بود.
فخیمزاده در پاسخ به این سؤال که بازیگری را ترجیح میدهید یا کارگردانی گفت: بازیگری برای من همیشه در کنار کارگردانی جدی بوده و در تمام این سالها هر وقت تشخیص دادهام در اثری که میسازم نقشی برای من مناسب است، آن را بازی کردهام و هر جایی هم جایی برای بازی من نبوده این کار را نکردهام.
ایسکا نیوز به نقل از آی فیلم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- صدور پروانه ساخت برای چهار اثر سینمایی و سه اثر غیرسینمایی
- نگاهی به چند مجموعه ماندگار مذهبی؛ چرا این سریالها مدام تکرار میشوند؟
- انتخابات انجمن تهیه کننده _ کارگردانان سینما برگزار شد
- مهدی فخیمزاده فیلمنامه «کارآگاهان جوان» را مینویسد
- خاطره بازی با «مسافران مهتاب» مهدی فخیم زاده در شبکه مستند/ پخش «گفتنیهای نمکی» + ویدئو
- شروع غمانگیز فیلم «مهدی فخیمزاده» در گیشه/افتتاحیه ۴۰ میلیون تومانی برای «مشت آخر»
- ثبت قرارداد فیلم «مشت آخر»
- ورزشکاران زیرزمینی/ خاطرهای از مهدی فخیمزاده
- جدیدترین خبر از وضع سلامتی فخیمزاده پس از تصادف سنگین
- تازهترین اخبار از آخرین ساخته مهدی فخیمزاده/ فیلمبرداری «مشت آخر» از سر گرفته شد
- تصویری از مهدی فخیمزاده در جشن تولد ۷۶ سالگیاش
- فخیمزاده به هوش آمد
- مهدی فخیم زاده ممنوع الملاقات شد
- اکران کمدی «به وقت خماری» بعد از «عصبانی نیستم»
- انتشار اولین ویدیو از پشت صحنه «مشت آخر» مهدی فخیمزاده
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





