
بازیگر نقش «عمربن سعد ابی وقاص» در سریال «مختارنامه» گفت: شخصیت تاریخی عمر سعد را بهخوبی میشناختم؛ اما هر کارگردانی بهخصوص کارگردانان سریالهای تاریخی برداشتهای متفاوتی از شخصیتها دارند. به همین خاطر عمر سعد «تنهاترین سردار» با عمر سعد «مختارنامه» تفاوتهایی داشت. نقش من در مختارنامه دچار نوعی جنون بود که بعد از واقعه کربلا برایش اتفاق افتاده بود و این از نگاه داوود میرباقری بود که من این نگاه را در «تنهاترین سردار» نداشتم.
به گزارش سینماسینما ،فخیمزاده با بیان اینکه نقش منفی را دوست ندارد بلکه نقشهایی را دوست دارد که ویژگیهای شخصیتی پیچیدهای داشته باشد، تصریح کرد: در «مسافران مهتاب» شخصیت «نمکی» بهنظرم شخصیت مثبتی بود؛ اما در کل، نقشهایی که انتخاب میکنم چون پیچیدگیهای خاص خودشان را دارند، بیشتر بهسمت نقشهای منفی سوق پیدا میکنند تا مثبت؛ به همین خاطر این برداشت میشود که من نقش منفی را دوست دارم.
وی که پس از ۱۷ سال در این سریال مقابل دوربین رفته است، توضیح داد: زمانی که وارد سینما شدم بعد از چند بازی به دنبال کارگردانی رفتم. اما بازی و کارگردانی را هر دو با هم انجام دادم. سال ۶۴ یا ۶۵ «جدال» را بازی کردم و بعد از آن دیگر بازی نکردم؛ زیرا حضور من سر صحنه مشکلاتی را به وجود میآورد. هم سوءتفاهمهایی را ایجاد میکرد و خودم من هم صاحب سلیقه شده بودم و به همین دلیل دیگر بازی نکردم تا وقتی میرباقری نقش عمرسعد را پیشنهاد داد.
بازیگر «مختارنامه» ابراز کرد: بعضیها فکر میکنند میرباقری و من رقیب هستیم؛ اما اینطور نیست. میرباقری ذاتاً فیلم و سریال تاریخی را دوست دارد اما من اینطور نیستم و به ضرورت و احترامی که برای آقای حیدریان داشتم کار تاریخی ساختم و یکی از دلایلی که من بازی در مختارنامه را قبول کردم وجود خود میرباقری بود.
فخیمزاده در پاسخ به این سؤال که بازیگری را ترجیح میدهید یا کارگردانی گفت: بازیگری برای من همیشه در کنار کارگردانی جدی بوده و در تمام این سالها هر وقت تشخیص دادهام در اثری که میسازم نقشی برای من مناسب است، آن را بازی کردهام و هر جایی هم جایی برای بازی من نبوده این کار را نکردهام.
ایسکا نیوز به نقل از آی فیلم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- صدور پروانه ساخت برای چهار اثر سینمایی و سه اثر غیرسینمایی
- نگاهی به چند مجموعه ماندگار مذهبی؛ چرا این سریالها مدام تکرار میشوند؟
- انتخابات انجمن تهیه کننده _ کارگردانان سینما برگزار شد
- مهدی فخیمزاده فیلمنامه «کارآگاهان جوان» را مینویسد
- خاطره بازی با «مسافران مهتاب» مهدی فخیم زاده در شبکه مستند/ پخش «گفتنیهای نمکی» + ویدئو
- شروع غمانگیز فیلم «مهدی فخیمزاده» در گیشه/افتتاحیه ۴۰ میلیون تومانی برای «مشت آخر»
- ثبت قرارداد فیلم «مشت آخر»
- ورزشکاران زیرزمینی/ خاطرهای از مهدی فخیمزاده
- جدیدترین خبر از وضع سلامتی فخیمزاده پس از تصادف سنگین
- تازهترین اخبار از آخرین ساخته مهدی فخیمزاده/ فیلمبرداری «مشت آخر» از سر گرفته شد
- تصویری از مهدی فخیمزاده در جشن تولد ۷۶ سالگیاش
- فخیمزاده به هوش آمد
- مهدی فخیم زاده ممنوع الملاقات شد
- اکران کمدی «به وقت خماری» بعد از «عصبانی نیستم»
- انتشار اولین ویدیو از پشت صحنه «مشت آخر» مهدی فخیمزاده
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





