عکس فیلم،همواره از جایگاه ارزشمندی در سینما برخوردار بوده و علاوه بر معرفی بهتر فیلم و به تعبیری یاد کردن ازآن به عنوان شناسنامه فیلم، یکی از مهمترین ابزار اطلاعرسانی است که به روزنامهنگاران ، خبرنگاران ،اهالی سینما و تمامی مخاطبان در جامعه کمک میکند.
به گزارش سینماسینما، عکاسان سینمای ایران در طی این سالها علاوه بر فعالیت حرفه ای ،سعی در جذب نیروهای جوان و افراد علاقه مند به این حرفه بوده و در این مسیر با برگزاری رقابت هایی در پی ارتقای کیفی عکاسی فیلم بوده است،در پی برگزاری سومین مسابقه عکس انجمن صنفی عکاسان سینما،فراخوان آن به شرح زیر اعلام می شود:
۱٫شرکت در بخش مسابقه عکس سومین جشن عکاسان سینمای ایران برای تمام عکاسان سینمای ایران امکان پذیر می باشد.
۲٫ آثار ارسالی میبایست از فیلم های تولید شده و اکران شده در فاصله زمانی ۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۵ تا ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۵ گرفته شده باشد .
تبصره ۱ : عکس فیلم های گروه هنر و تجریه ای که اکران شده باشند مورد قبول می باشد.
تبصره ۲ : آثار ارسالی دوره های قبل پذیرفته نیست.
۳٫آثار فقط بهصورت «مجموعه عکس» پذیرفته میشود و هر عکاس میتواند با ارسال ۸عکس (۴عکس صحنه و ۴عکس پشت صحنه ) از هر فیلم در مسابقه شرکت نماید.
۴٫مجموعه عکس ها به صورت آزاد (اعم از مجموعه رنگی و سیاه سفید و یا به صورت ترکیب رنگی و سیاه سفید در هر مجموعه)، ادیت شده با هر نرم افزاری به صورت چاپ فول فریم در اندازه ۲۰ در ۳۰ ارسال شوند.
۵٫فایل هر مجموعه عکس باید با فرمت JPG و اندازه اصلی بدون حاشیه (فول فریم)در یک فولدر با ذکر نام فیلم در cd یا dvd به همراه یک قطعه فایل عکس پرسنلی عکاس تحویل داده شود. (اسم عکاس، شماره تماس و نام فیلم ها بر روی لوح فشرده نوشته شود).
۶٫اصلاح رنگ، کنتراست، تیرگی و روشنی در عکسها در حدی که اصالت عکس را تغییر ندهد، قابلقبول است. (کامپوزیت و کلاژ قبول نمی باشد).
۷٫ هر عکاس می تواند با هر تعداد مجموعه عکس در مسابقه شرکت نماید.
۸٫ شرکتکننده با ارسال آثار خود اعلام میکند که عکسهای ارسالی متعلق به اوست و مسئولیت اخلاقی و حقوقی ناشی از این امر به عهدهٔ فرستندهٔ آثار است و مسئولیتی از این بابت متوجه برگزارکننده نیست. اما در صورت وقوع چنین امری ،هرگونه عنوان، جایزه و امتیازی که به ارسالکننده تعلق گرفته باشد از وی پس گرفته خواهد شد.
۹٫از آنجا که فقط یک تندیس شایستگی به یک عکاس تعلق می گیرد لذا فیلم هایی که دارای چند عکاس می باشند ،آثار عکاسی مورد قبول می باشد که قرار داد فیلم با او ثبت شده باشد و در صورتی که یک فیلم با چند عکاس و هر کدام با قرار داد مستقل باشند باید عکاسان با توافق با هم یکی را به عنوان عکاس آن فیلم انتخاب نمایند.
۱۰٫ تندیس جشن و جایزه بهترین عکس به عکاس برتر اهدا خواهد شد.(عکاسان عضو انجمن)
۱۱٫ جایزه ویژه بهترین عکس پشت صحنه به عکاس برتر اهدا خواهد شد. (عکاسان عضو انجمن)
۱۲٫ جایزه ویژه کشف استعداد نو اهدا خواهد شد. .(عکاسان غیر عضو انجمن)
۱۳٫حق استفاده از آثار پذیرفته شده برای برگزارکننده جهت امور نمایشگاهی، تبلیغاتی و انتشاراتی با رعایت حقوق معنوی عکاس محفوظ است.
۱۴٫ در مجموع عکس های با کیفیت و منتخب توسط هیات محترم داوری برای نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
۱۵٫عکسهای دریافتی که فاقد «فرم تکمیل شده شرکت در بخش مسابقه عکس سومین جشن عکاسان سینمای ایران» باشند، پذیرفته نخواهند شد.
۱۶٫ ارسال آثار به معنای پذیرش همه مقررات جشنواره است و تصمیمگیری در مورد مسائل پیشبینینشده به عهده برگزارکننده است.
مهلت ارسال آثار : از تاریخ شنبه ۲۶/۱/۹۶ لغایت پنجشنبه۷/۲/۹۶ (زمان غیر قابل تمدید می باشد.)
دریافت آثار: دبیرخانه سومین جشن عکاسان سینمای ایران واقع در خیایان بهار جنوبی ، کوچه سمنان، شماره ۲۵ ، خانه سینما ،از ساعت ۱۱ الی ۱۸
گفتنی است حافظ احمدی دبیری سومین جشن انجمن عکاسان سینما را بر عهده دارد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نامزدهای نهمین مسابقه عکس سینمای ایران معرفی شدند
- داوران نهمین مسابقه عکس سینمای ایران معرفی شدند
- معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشن عکاسان سینمای ایران
- پیام تسلیت انجمن عکاسان سینما در پی قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدیفر
- علی نیکرفتار و فتاح ذینوری عکاسان سال سینمای ایران شدند
- تبریک انجمن عکاسان سینما به مرضیه برومند
- حداقل دستمزد عکاسان سینما در سال ۱۴۰۱ اعلام شد
- علی نیکرفتار: مدیران به فکر امنیت شغلی در سینما باشند/ انتشار «کتاب سال عکاسان»
- سیروس الوند: به سینما نیامدهایم که پولدار شویم، آمدهایم حرفمان را بزنیم/ معرفی برترینهای عکس فیلم
- مراسم تقدیر از عکاسان خبری حادثه پلاسکو در خانه سینما/تصاویر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





