عکس فیلم،همواره از جایگاه ارزشمندی در سینما برخوردار بوده و علاوه بر معرفی بهتر فیلم و به تعبیری یاد کردن ازآن به عنوان شناسنامه فیلم، یکی از مهمترین ابزار اطلاعرسانی است که به روزنامهنگاران ، خبرنگاران ،اهالی سینما و تمامی مخاطبان در جامعه کمک میکند.
به گزارش سینماسینما، عکاسان سینمای ایران در طی این سالها علاوه بر فعالیت حرفه ای ،سعی در جذب نیروهای جوان و افراد علاقه مند به این حرفه بوده و در این مسیر با برگزاری رقابت هایی در پی ارتقای کیفی عکاسی فیلم بوده است،در پی برگزاری سومین مسابقه عکس انجمن صنفی عکاسان سینما،فراخوان آن به شرح زیر اعلام می شود:
۱٫شرکت در بخش مسابقه عکس سومین جشن عکاسان سینمای ایران برای تمام عکاسان سینمای ایران امکان پذیر می باشد.
۲٫ آثار ارسالی میبایست از فیلم های تولید شده و اکران شده در فاصله زمانی ۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۵ تا ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۵ گرفته شده باشد .
تبصره ۱ : عکس فیلم های گروه هنر و تجریه ای که اکران شده باشند مورد قبول می باشد.
تبصره ۲ : آثار ارسالی دوره های قبل پذیرفته نیست.
۳٫آثار فقط بهصورت «مجموعه عکس» پذیرفته میشود و هر عکاس میتواند با ارسال ۸عکس (۴عکس صحنه و ۴عکس پشت صحنه ) از هر فیلم در مسابقه شرکت نماید.
۴٫مجموعه عکس ها به صورت آزاد (اعم از مجموعه رنگی و سیاه سفید و یا به صورت ترکیب رنگی و سیاه سفید در هر مجموعه)، ادیت شده با هر نرم افزاری به صورت چاپ فول فریم در اندازه ۲۰ در ۳۰ ارسال شوند.
۵٫فایل هر مجموعه عکس باید با فرمت JPG و اندازه اصلی بدون حاشیه (فول فریم)در یک فولدر با ذکر نام فیلم در cd یا dvd به همراه یک قطعه فایل عکس پرسنلی عکاس تحویل داده شود. (اسم عکاس، شماره تماس و نام فیلم ها بر روی لوح فشرده نوشته شود).
۶٫اصلاح رنگ، کنتراست، تیرگی و روشنی در عکسها در حدی که اصالت عکس را تغییر ندهد، قابلقبول است. (کامپوزیت و کلاژ قبول نمی باشد).
۷٫ هر عکاس می تواند با هر تعداد مجموعه عکس در مسابقه شرکت نماید.
۸٫ شرکتکننده با ارسال آثار خود اعلام میکند که عکسهای ارسالی متعلق به اوست و مسئولیت اخلاقی و حقوقی ناشی از این امر به عهدهٔ فرستندهٔ آثار است و مسئولیتی از این بابت متوجه برگزارکننده نیست. اما در صورت وقوع چنین امری ،هرگونه عنوان، جایزه و امتیازی که به ارسالکننده تعلق گرفته باشد از وی پس گرفته خواهد شد.
۹٫از آنجا که فقط یک تندیس شایستگی به یک عکاس تعلق می گیرد لذا فیلم هایی که دارای چند عکاس می باشند ،آثار عکاسی مورد قبول می باشد که قرار داد فیلم با او ثبت شده باشد و در صورتی که یک فیلم با چند عکاس و هر کدام با قرار داد مستقل باشند باید عکاسان با توافق با هم یکی را به عنوان عکاس آن فیلم انتخاب نمایند.
۱۰٫ تندیس جشن و جایزه بهترین عکس به عکاس برتر اهدا خواهد شد.(عکاسان عضو انجمن)
۱۱٫ جایزه ویژه بهترین عکس پشت صحنه به عکاس برتر اهدا خواهد شد. (عکاسان عضو انجمن)
۱۲٫ جایزه ویژه کشف استعداد نو اهدا خواهد شد. .(عکاسان غیر عضو انجمن)
۱۳٫حق استفاده از آثار پذیرفته شده برای برگزارکننده جهت امور نمایشگاهی، تبلیغاتی و انتشاراتی با رعایت حقوق معنوی عکاس محفوظ است.
۱۴٫ در مجموع عکس های با کیفیت و منتخب توسط هیات محترم داوری برای نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
۱۵٫عکسهای دریافتی که فاقد «فرم تکمیل شده شرکت در بخش مسابقه عکس سومین جشن عکاسان سینمای ایران» باشند، پذیرفته نخواهند شد.
۱۶٫ ارسال آثار به معنای پذیرش همه مقررات جشنواره است و تصمیمگیری در مورد مسائل پیشبینینشده به عهده برگزارکننده است.
مهلت ارسال آثار : از تاریخ شنبه ۲۶/۱/۹۶ لغایت پنجشنبه۷/۲/۹۶ (زمان غیر قابل تمدید می باشد.)
دریافت آثار: دبیرخانه سومین جشن عکاسان سینمای ایران واقع در خیایان بهار جنوبی ، کوچه سمنان، شماره ۲۵ ، خانه سینما ،از ساعت ۱۱ الی ۱۸
گفتنی است حافظ احمدی دبیری سومین جشن انجمن عکاسان سینما را بر عهده دارد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نامزدهای نهمین مسابقه عکس سینمای ایران معرفی شدند
- داوران نهمین مسابقه عکس سینمای ایران معرفی شدند
- معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشن عکاسان سینمای ایران
- پیام تسلیت انجمن عکاسان سینما در پی قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدیفر
- علی نیکرفتار و فتاح ذینوری عکاسان سال سینمای ایران شدند
- تبریک انجمن عکاسان سینما به مرضیه برومند
- حداقل دستمزد عکاسان سینما در سال ۱۴۰۱ اعلام شد
- علی نیکرفتار: مدیران به فکر امنیت شغلی در سینما باشند/ انتشار «کتاب سال عکاسان»
- سیروس الوند: به سینما نیامدهایم که پولدار شویم، آمدهایم حرفمان را بزنیم/ معرفی برترینهای عکس فیلم
- مراسم تقدیر از عکاسان خبری حادثه پلاسکو در خانه سینما/تصاویر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





