انجمن سینمایی دیدگاه که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است، کنکور فیلمنامهنویسی برای فیلم کوتاه برگزار میکند.
به گزارش سینماسینما، برای استعدادیابی و تشویق فیلمسازان، انجمن سینمایی دیدگاه که دفتر آن در پاریس مستقر است، با یاری گروهی از کارشناس در زمینه سینما و ادبیات، کار خود را شروع کرده، و از علاقهمندان دعوت میکند تا در کنکور فیلمنامهنویسی برای فیلمهای کوتاه شرکت کنند.
متن فراخوان این رویداد هنری به شرح زیر است:
جایزهها:
دراولین دوره این کنکور، سه جایزه نقدی برای برندگان در نظرگرفته شده است: جایزه اول به مبلغ ۱٫۳۰۰ یورو، جایزه دوم ۱٫۰۰۰ یورو وجایزه سوم ۷۰۰ یورو اهدا خواهد شد.
شرایط :
– فیلمنامه ها باید به زبان فارسی نوشته شود و از آثار جدید نویسندگان آن باشد.
– از آنجا که این کنکور برای تشویق فیلمسازان جوان درنظر گرفته شده، حداکثرسن فیلمنامه نویسان زیر ۴۰ سال درنظرگرفته شده است.
– نویسندگان، نبایستی بیش از یک فیلم بلند، در کارنامه سینمایی خود داشته باشند.
– هرفیلمنامه نویس، میتواند تنها یک طرح ارائه کند.
پرونده ارسالی به دفتر( انجمن سینمایی دیدگاه) باید شامل موارد زیر باشد:
– یک خلاصه داستان چند خط که حداکثر از یک صفحه تجاوز نکند.
– فیلمنامه بایستی سکانس بندی شده، و دیالوگ ها نیزباید برای معرفی دقیق شخصیتها و موقعیت داستان، تا حد امکان کامل نوشته شده باشد.
– مدت زمان پیشنهادی برای هرفیلم کوتاه، حداکثر ۲۰ دقیقه درنظر گرفته میشود. ( برمبنای عرف معمول سناریونویسی، برای هریک دقیقه، یک صفحه درنظر میگیرند، البته رعایت دقیق این امر الزامی نیست.)
– هرفیلمنامه نویس، برای بیان انگیزهاش درانتخاب سوژه، دریک یادداشت ، میتواند به طورمختصر اطلاعاتی در اختیار کمیته انتخاب قراردهد. همچنین خوب است قید شود داستان فیلم درکجا ( موقعیت تاریخی، جغرافیائی ) اتفاق می افتد. ( بعنوان مثال : درشهر آبادان، بعداز پایان جنگ).
– فیلمنامه میتواند توسط یک یا چند نفر بطور مشترک نوشته شده باشد. لازم است نویسنده،(ها) یک خلاصه ازبیوگرافی خود رابه همراه پرونده ارسال نمایند.
پرونده تکمیل شده به آدرس ایمیل مقابل ارسال شود: les.yeux33@gmail.com
چه نکاتی میتواند بیشترمورد توجه هیئت انتخاب قرار گیرد؟
– یک: انتخاب سوژه، اصالت آن، به نحوی که متفاوت بودن آن کنجکاوی مخاطب را برانگیزد.
– دو، نحوه پرورش داستان، شخصیت پردازی منطقی و باورپذیری آنها و پرهیز از اطلاعات تکراری برای مخاطب.
– فیلمنامه نویس درانتخاب ژانر سینمایی آزاد است.
گزینش فیلمنامه ها در دومرحله انجام میشود:
فیلمنامه های رسیده، توسط کمیته انتخاب خوانده خواهد شد، و تعداد ۲۰ فیلمنامه در مرحله نخست برگزیده شده و درمرحله دوم گروهی از کارشناسان، که تعدادی از آنها در همان کمیته انتخاب اولیه هم حضوردارند، این بیست فیلمنامه را مورد مطالعه قرارداده، و درنهایت به سه سناریو، اول، دوم، وسوم جایزه های ذکرشده، تعلق خواهد گرفت.
آخرین مهلت ارسال.
پرونده هر سناریو باید حداکثرتا قبل از ۲۰ ماه مارس ۲۰۱۹ برابر با روز عید نوروز ۱۳۹۸، با ایمیل ارسال شده باشد. بعد از این تاریخ، هیچ سناریویی توسط کمیته انتخاب مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.
زمان اعلام نتیجه کنکور:
(انجمن سینمائی دیدگاه) قراراست که طی مراسمی در طول جشنواره جهانی کن درماه مه ۲۰۱۹ نام برندگان را اعلام نماید.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اعلام زمان برگزاری اولین رویداد استارتاپی فیلمنامه نویسی
- فراخوان رویداد استارتآپی فیلمنامه نویسی منتشر شد
- ضدقهرمان محصول ناامیدی نویسنده از انسانها است
- پایان کارگاه «خلق ایده، ساخت فیلمنامه» در موزه سینما
- در یک نشست رسانهای مطرح شد؛ دغدغه کارگردان باید فقط ساخت یک فیلم خوب باشد/ ما در قبال این فرهنگ مسئولیم
- ده فیلم کوتاه اکران آنلاین میشوند
- با معرفی هیات انتخاب و داوری بخش آثار تجربی؛ فیلمهای تجربی راهیافته به سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام شد
- با معرفی هیات انتخاب بخش آثار داستانی؛ فیلمهای داستانی راهیافته به سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام شد
- صدور پروانه ساخت غیرسینمایی برای شش فیلم کوتاه داستانی
- پوستر سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران رونمایی شد
- راهیابی فیلم کوتاه voice به دو جشنواره آمریکایی و ایتالیایی
- راهیابی «پِلی بک» به جشنواره فیلم سئول
- گوزن ایرانی در ایتالیا
- فیلمهای کوتاه جشنواره کن معرفی شدند
- فراخوان سی و نهمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران منتشر شد/ توجه به سینمای بومی با تأکید بر خلاقیت و نوآوری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
آخرین ها
- فوت بازیگر آمریکایی؛ ریچارد چمبرلین درگذشت
- بزرگداشت رخشان بنیاعتماد برگزار شد
- نگاهی به فیلم عزیز؛ فیلمی قابل احترام
- عیدی ویژه همراه اول بهمناسبت عید فطر
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور