انجمن سینمایی دیدگاه که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است، کنکور فیلمنامهنویسی برای فیلم کوتاه برگزار میکند.
به گزارش سینماسینما، برای استعدادیابی و تشویق فیلمسازان، انجمن سینمایی دیدگاه که دفتر آن در پاریس مستقر است، با یاری گروهی از کارشناس در زمینه سینما و ادبیات، کار خود را شروع کرده، و از علاقهمندان دعوت میکند تا در کنکور فیلمنامهنویسی برای فیلمهای کوتاه شرکت کنند.
متن فراخوان این رویداد هنری به شرح زیر است:
جایزهها:
دراولین دوره این کنکور، سه جایزه نقدی برای برندگان در نظرگرفته شده است: جایزه اول به مبلغ ۱٫۳۰۰ یورو، جایزه دوم ۱٫۰۰۰ یورو وجایزه سوم ۷۰۰ یورو اهدا خواهد شد.
شرایط :
– فیلمنامه ها باید به زبان فارسی نوشته شود و از آثار جدید نویسندگان آن باشد.
– از آنجا که این کنکور برای تشویق فیلمسازان جوان درنظر گرفته شده، حداکثرسن فیلمنامه نویسان زیر ۴۰ سال درنظرگرفته شده است.
– نویسندگان، نبایستی بیش از یک فیلم بلند، در کارنامه سینمایی خود داشته باشند.
– هرفیلمنامه نویس، میتواند تنها یک طرح ارائه کند.
پرونده ارسالی به دفتر( انجمن سینمایی دیدگاه) باید شامل موارد زیر باشد:
– یک خلاصه داستان چند خط که حداکثر از یک صفحه تجاوز نکند.
– فیلمنامه بایستی سکانس بندی شده، و دیالوگ ها نیزباید برای معرفی دقیق شخصیتها و موقعیت داستان، تا حد امکان کامل نوشته شده باشد.
– مدت زمان پیشنهادی برای هرفیلم کوتاه، حداکثر ۲۰ دقیقه درنظر گرفته میشود. ( برمبنای عرف معمول سناریونویسی، برای هریک دقیقه، یک صفحه درنظر میگیرند، البته رعایت دقیق این امر الزامی نیست.)
– هرفیلمنامه نویس، برای بیان انگیزهاش درانتخاب سوژه، دریک یادداشت ، میتواند به طورمختصر اطلاعاتی در اختیار کمیته انتخاب قراردهد. همچنین خوب است قید شود داستان فیلم درکجا ( موقعیت تاریخی، جغرافیائی ) اتفاق می افتد. ( بعنوان مثال : درشهر آبادان، بعداز پایان جنگ).
– فیلمنامه میتواند توسط یک یا چند نفر بطور مشترک نوشته شده باشد. لازم است نویسنده،(ها) یک خلاصه ازبیوگرافی خود رابه همراه پرونده ارسال نمایند.
پرونده تکمیل شده به آدرس ایمیل مقابل ارسال شود: les.yeux33@gmail.com
چه نکاتی میتواند بیشترمورد توجه هیئت انتخاب قرار گیرد؟
– یک: انتخاب سوژه، اصالت آن، به نحوی که متفاوت بودن آن کنجکاوی مخاطب را برانگیزد.
– دو، نحوه پرورش داستان، شخصیت پردازی منطقی و باورپذیری آنها و پرهیز از اطلاعات تکراری برای مخاطب.
– فیلمنامه نویس درانتخاب ژانر سینمایی آزاد است.
گزینش فیلمنامه ها در دومرحله انجام میشود:
فیلمنامه های رسیده، توسط کمیته انتخاب خوانده خواهد شد، و تعداد ۲۰ فیلمنامه در مرحله نخست برگزیده شده و درمرحله دوم گروهی از کارشناسان، که تعدادی از آنها در همان کمیته انتخاب اولیه هم حضوردارند، این بیست فیلمنامه را مورد مطالعه قرارداده، و درنهایت به سه سناریو، اول، دوم، وسوم جایزه های ذکرشده، تعلق خواهد گرفت.
آخرین مهلت ارسال.
پرونده هر سناریو باید حداکثرتا قبل از ۲۰ ماه مارس ۲۰۱۹ برابر با روز عید نوروز ۱۳۹۸، با ایمیل ارسال شده باشد. بعد از این تاریخ، هیچ سناریویی توسط کمیته انتخاب مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.
زمان اعلام نتیجه کنکور:
(انجمن سینمائی دیدگاه) قراراست که طی مراسمی در طول جشنواره جهانی کن درماه مه ۲۰۱۹ نام برندگان را اعلام نماید.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اعلام زمان برگزاری اولین رویداد استارتاپی فیلمنامه نویسی
- فراخوان رویداد استارتآپی فیلمنامه نویسی منتشر شد
- ضدقهرمان محصول ناامیدی نویسنده از انسانها است
- پایان کارگاه «خلق ایده، ساخت فیلمنامه» در موزه سینما
- در یک نشست رسانهای مطرح شد؛ دغدغه کارگردان باید فقط ساخت یک فیلم خوب باشد/ ما در قبال این فرهنگ مسئولیم
- ده فیلم کوتاه اکران آنلاین میشوند
- با معرفی هیات انتخاب و داوری بخش آثار تجربی؛ فیلمهای تجربی راهیافته به سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام شد
- با معرفی هیات انتخاب بخش آثار داستانی؛ فیلمهای داستانی راهیافته به سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام شد
- صدور پروانه ساخت غیرسینمایی برای شش فیلم کوتاه داستانی
- پوستر سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران رونمایی شد
- راهیابی فیلم کوتاه voice به دو جشنواره آمریکایی و ایتالیایی
- راهیابی «پِلی بک» به جشنواره فیلم سئول
- گوزن ایرانی در ایتالیا
- فیلمهای کوتاه جشنواره کن معرفی شدند
- فراخوان سی و نهمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران منتشر شد/ توجه به سینمای بومی با تأکید بر خلاقیت و نوآوری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





