تهیهکننده مجموعه «آنام» درباره این مجموعه اظهار کرد: قصه «آنام» کار ما را نسبت به قصههای معمولی پیچیدهتر کرده است آن هم به دلیل نوع روایتی است که در این کار صورت گرفته است و کار متفاوت از قصههای معمول تلویزیون است.
به گزارش سینماسینما، اسماعیل عفیفه تهیهکننده مجموعه تلویزیونی «آنام» به فراز و نشیبهایی که این مجموعه در طول ساخت با آن روبهرو بوده است، اشاره کرد و گفت: «آنام» فراز و نشیب بسیار داشت اما در مجموع کار خوبی بود؛ به ویژه اینکه مخاطبان خود را پیدا کرده است. برای ما نیز تجربه کار در آذربایجان بسیار لذتبخش بود. پیش از این هم چند سریال در شهرستان کار کرده بودم اما این مجموعه برای من لذتبخش بود. خوشحالم که چه مخاطبان آذری زبان و چه سایر مخاطبان تلویزیون از این مجموعه راضی هستند.
او ادامه داد: ما در این مجموعه هنرپیشههای زیاد، لوکیشنها و فضاهای متنوعی داشتیم که کارگردان در آن به خوبی توانسته است از این عناصر در کار بهره ببرد و به نظرم ماهرانه کارگردانی کرده است.
عفیفه درباره پیچیدگی این مجموعه در ارتباط با فلشبکهای «آنام» گفت: قصه این کار پیچیدهتر از قصههای معمول است و نوع کاری که روایت کردهایم شاید به دقت بیشتری نیاز بود. اما به طور کلی مخاطب به خوبی با آن ارتباط برقرار کرده است. با توجه به اینکه مخاطبان حال، دیگر آن مخاطبان ۱۰ سال پیش نیستند و کار «آنام» مخاطب زیادی دارد فکر میکنم مخاطبان این نوع روایت را به راحتی میپذیرند.
این تهیهکننده در بخش دیگری از گفتوگوی خود با اشاره به وضعیت کمبود مالی تلویزیون یادآور شد: امیدواریم اوضاع مالی سازمان مرتب شود. عوامل ما فشار زیادی متحمل شدند و روزهایی به ناچار کار دچار توقف شد؛ البته این مختص به پروژه ما نبود ولی به هر حال حضور دوستانی از جمله آقای افشار (کارگردان) باعث شد کار جمع شود در حالی که در شرایط دیگر ممکن بود کار به بحران اساسی برخورد کند و هیچگاه صحنههای پایانی آن گرفته نشود.
عفیفه درباره اینکه به نظر میرسد مجموعه «آنام» فضای «پس از باران» را زنده کرده است، اظهار کرد: این مدل کار کردن نه منتسب به «پس از باران» است و نه متعلق به آثار دیگری. در سریالسازی این نوع روایت سابقه طولانی دارد و به طور کلی سریالسازی تحت تصور رماننویسی است. در واقع هم مجموعه «پس از باران» و هم مجموعه «آنام» ساختاری رمانگونه داشتند. شما اگر جستوجو کنید سریالهایی که در نقاط مختلف دنیا ساخته میشوند از این ساختار برخوردار هستند. شاید ۲۰ سال پیش این مدل روایت کردن دشوار بود اما در حال حاضر مخاطبان حرفهایتر کار را دنبال میکنند چرا که آنها به غیر از سریالهای خودمان، سریالهای آمریکایی و همچنین سریالهای کشورهای دیگر را دنبال میکنند. از طرفی ما هم کمی وظیفه داریم در هر سریال ذائقه مخاطب را بالا ببریم برای اینکه مخاطب سریالبین حرفهای شود.
تهیهکننده «آنام» در ادامه یادآور شد: اگر سریالهای جدید آمریکایی را ببینید متوجه میشوید که این سریالها از نظر ساختار حتی از سینما نیز پیشروتر هستند. یکی از راههای جذب مخاطب برای دوری از تکرار همین روایتی است که ما در مجموعه «آنام» داشتهایم؛ بنابراین نباید از تجربههای جدید ترسید. متأسفانه ایران تبدیل به تهران شده است. یکی از مشکلات سریالسازی ما هم همین است که همه کارها در تهران ساخته میشوند؛ به عنوان مثال چه کسی تاکنون کردستان و یا سیستان و بلوچستان را دیده است.
این تهیهکننده در پایان دربارهی پایانبندی مجموعه «آنام» نیز یادآور شد: پایانبندی که از همان ابتدا برای خود قصه در نظر داشتیم خواهد بود؛ البته ریزهکاریهایی داشت که با همفکری عوامل به جمعبندی نهایی رسیدیم و کار را در ۶۴ قسمت به اتمام رساندیم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مجوز ساخت سینمایی برای ۸ فیلمنامه صادر شد
- پخش مسابقه «پانتولیگ» با اجرای محمدرضا گلزار از امشب
- تیزر «نیکان» رونمایی شد/ پخش به زودی از شبکه ۳
- پخش «قهرمان» همزمان با ایام نوروز/ پروژه بینالمللی تلویزیون
- مجریانی که صداوسیما برای جامجهانی انتخاب کرد
- با معرفی بازیگران، آهنگساز و گروه نوازندگان؛ نماهنگ «مسافران خورشید» فردا در «مخاطب خاص» رونمایی میشود
- «قهرمان» پروژه جدید استعدادیابی شبکه سه
- فصل تازه «عصر جدید» از نیمه شعبان پخش میشود
- تهیهکننده سریال در جلسه ساترا مطرح کرد/ نمایش سیگار در «زخم کاری» اشتباه بود
- غزل شاکری خواهر ناصرالدین شاه شد + عکس
- گریم رعنا آزادیور در «جیران» حسن فتحی + عکس
- رونمایی از مهدعلیا «جیران»/ مریلا زارعی در نقش مادر ناصرالدین شاه
- مهران مهام: رضا کریمی سریال «بیهمگان» را میسازد/ درامی پربازیگر برای زمستان ۱۴۰۰
- «جیران» در مرحله پیشتولید/ توضیحات تهیهکننده سریال درباره دلایل طولانی شدن مرحله پیشتولید
- آغاز پیش تولید «جیران» به کارگردانی حسن فتحی
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما





