جشنواره بینالمللی فیلم مونیخ با تجلیل از تری گیلیام و اما تامپسون میزبان فیلم «همه میدانند» اصغر فرهادی خواهد بود.
به گزارش سینماسینما، در حالی که سی و ششمین جشنواره بینالمللی فیلم مونیخ با نمایش درام آلمانی «مکی مِسِر» کار خود را شروع میکند، این جشنواره میزبان بیشتر فیلمهایی است که در جشنواره کن امسال نیز به نمایش درآمده بودند.
این جشنواره امسال دستاورد یک عمر فعالیت هنری را که به نام سینهمریت شناخته میشود به اما تامپسون بازیگر و فیلمنامهنویس برنده جایزه اسکار و تری گیلیام کارگردان اهدا میکند.
جشنواره مونیخ که از ۲۸ ژوئن تا ۷ جولای برگزار میشود، در عین حال میزبان فیلم «همه میدانند» ساخته اصغر فرهادی است که فیلم افتتاحیه جشنواره کن ۲۰۱۸ بود. «دله دزدها» که جایزه نخل طلای کن امسال را از آن خود کرد نیز در میان فیلمهای این دوره مونیخ جای دارد.
تری گیلیام با فیلم «کسی که دون کیشوت را کشت» به عنوان فیلم اختتامیه جشنواره کن حضور داشت. وی ۷ جولای به مرکز ایالت باواریای آلمان سفر میکند تا این جایزه را دریافت کند. در عین حال مونیخ هم این فیلم و هم شماری از بهترین آثار گیلیام را به نمایش درمیآورد. «برزیل»، «شاه ماهیگیر» و «مانتی پیتون و جام مقدس» از جمله این فیلمها هستند. فیلم مستند «گمشده در لامانچا» به کارگردانی کیت فالتون و لوییز پپه محصول ۲۰۰۲ نیز که درباره اولین تلاش ناموفق گیلیام برای ساخت فیلمی بر اساس قصه دن کیشوت است، در همین بخش به نمایش درمیآید.
اما تامپسون برنده ۲جایزه اسکار نیز قرار است ۲۹ ژوئن تجلیل شود. وی جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برای «پایان هاوارد» دریافت کرد و جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را برای فیلمنامه «حس و حساسیت» برای فیلم آنگ لی در کارنامه دارد. در بزرگداشت این بازیگر هم دو فیلمی که برای وی اسکار به ارمغان آوردند و هم فیلم «پرستار مکفی» که در آن او در نقش یک پرستار بچه جادویی بازی کرده نمایش داده میشود.
«نمایش بچهها» ساخته ریچارد ایر نیز جدیدترین فیلم تامپسون است که در مونیخ روی پرده میرود. او در این فیلم در نقش یک قاضی عالیرتبه دیده میشود.
«خاکستری نابترین سفید است» ساخته جیا ژانگ-که و «سوختن» ساخته چانگ-لی از دیگر فیلمهای امسال کن هستند که در مونیخ نیز روی پرده میروند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اولین اخبار غیر رسمی درباره فیلم اصغر فرهادی
- تاکستان بی ثمر /درباره تعدد جشنواره های سینمایی که هیچ کارکردی ندارند
- «فروشنده» در آینه مکتب نقد عمیقگرا / فیلمی که مخاطبانی فراگیر دارد
- «ارتفاع پست»؛ پرواز اضطراب و امید بر فراز خاکِ ایران
- یادداشت محمد حقیقت/ رکوردشکنی «یک تصادف ساده» در فرانسه/ نگاهی به فروش فیلمهای سه فیلمساز مهم
- آغاز فیلمبرداری «داستانهای موازی» در پاریس
- نمایش «جدایی نادر از سیمین» در ایتالیا
- با تجلیل از استلان اسکارشگورد؛ جشنواره فیلم مونیخ ۲۰۲۵ برگزیدگانش را شناخت
- نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره مطرح ایتالیایی
- کلاس پیشرفتهی اصغر فرهادی در دبی
- طرح یک دادخواست جدید؛ زخم «قهرمان» دوباره برای فرهادی باز شد
- «داستانهای موازی» به خریداران عرضه میشود/ پروژه جدید فرهادی در بازار کن
- تایید خبر سینماسینما؛ نام فیلم، بودجه و اسامی بازیگران فیلم اصغر فرهادی اعلام شد
- معرفی بازیگران فیلم تازه اصغر فرهادی
- فیلمی که هنوز عنوانش اعلام نشده؛ اثر جدید اصغر فرهادی در پاریس
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





