همشهری نوشت: خلاصه داستان «عاشقپیشه» ساخته داوود موثقی را بخوانید تا دستتان بیاید با چه نوع فیلمی روبهرو هستید: «سهراب و گندم به همراه سپیده کودک خردسالشان زندگی سعادتمندی دارند، اما افزایش قیمت ارز، شرکتی که سهراب در آن شاغل است را به آستانه ورشکستگی میرساند و… .» حالا اگر این خلاصه داستان نمیتواند ذرهای در شما ایجاد علاقه کند تا بخواهید از زندگی سهراب و گندم و کودک خردسالشان سر دربیاورید، شاید با دیدن نام بازیگران فیلم مشتاق شوید که در این روزهای پر از بیماری خودتان را به نزدیکترین سینما برسانید و بببینید جای آن سهنقطه را چه حوادثی پر کرده است. محسن علیمحمدی، شهره قمر، مهدی میامی، بهزاد رحیمخانی، یاسمین خلخالی و علی برجی بازیگران اصلی این فیلم هستند. این فیلم از ۲۶بهمن تا امروز ۸میلیون تومان فروخته است. این رقم احتمالا هزینه غذای ۲روز گروه تولید فیلم هم نیست؛ اما چرا چنین فیلمی ساخته شده که همهچیزش، از پوستر و نام فیلم گرفته تا داستان و روایت و…، کهنه و بیات است؟ جواب این سؤال به مناسبات مالی و روابط خارج از توازن و منطق سینمای ایران برمیگردد. چرا کسی باید بخواهد سرمایهاش را پای چنین فیلمی بگذارد؟ ساخت کمخرجترین فیلم هم در شرایط کنونی سینمای ایران چندمیلیاردی سرمایه میخواهد، پس در این وضعیت، فیلمی که حتی روی کاغذ هم مشخص است هرگز نمیفروشد، چرا ساخته میشود؟
لینک کوتاه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





