فریبا متخصص از تجربه اجرا در برنامه تلویزیونی «مکث» که این شبها روی آنتن شبکه دو سیما است، سخن گفت.
فریبا متخصص بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر که این شبها با اجرای برنامه تلویزیونی «مکث» مهمان مخاطبان روزهدار در شبکه دو سیما عنوان کرد: رمضان ماهی است که عموم مخاطبان به لحاظ روحی به آرامش نیاز دارند و چه خوب است که برنامههای گفتگومحور هم به سمت ایجاد آرامش بروند.
وی ادامه داد: برنامه «مکث» که قبل از افطار از شبکه دو سیما روی آنتن میرود تلاش کرده است در گفتگو با هموطنانی که با اتفاقاتی خاص در زندگی روبرو بودهاند درباره حال و هوای زندگی آنان و چگونگی برخورد با مشکلات و سختیها پرس و جو کند. این برنامه نه با رقیق کردن احساسات بلکه با زیر ذرهبین بردن عامل مقاومت و ایستادگی هموطنان به مخاطب امید میدهد.
بازیگر «تولدی دیگر» در پاسخ به اینکه نظر مخاطبان درباره «مکث» چگونه بوده است، بیان کرد: آنها که دیدهاند، اظهارلطف کردهاند چراکه مردم ما عموما مردمی محترم هستند و همیشه به هنرمندانشان ارادت دارند. همچنین از آنجاکه «مکث» راه برنامههای مشابه را نرفته و به دنبال اشکآوری نبوده، مورد توجه قرار گرفته است.
متخصص درباره تفاوتهای اجرا و بازیگری گفت: در بازیگری و بهویژه در کار با کارگردانان شناختهشده اغلب همه موارد براساس متن فیلمنامه پیش میرود اما در کار اجرا هرقدر هم که متنگرا باشید باید مقداری هم بر بداهه تمرکز کنید تا موقعیتهای پیشبینینشدهای را که ایجاد میشود به نفع برنامه جلو ببرید.
وی با بیان اینکه دیده شدن برنامه بسیار مهمتر از دیده شدن مجری است، تصریح کرد: در بازیگری به این معتقد هستم که اهمیت محصول نهایی بسیار بیشتر از اهمیت دیده شدن بازیگران است. در اجرا نیز باید خیلی مراقب بود که خودنمایی در کار نباشد و کاری کرد که محتوای برنامه موردتوجه قرار گیرد.
بازیگر سریال «شهرزاد» در پایان اظهار کرد: تمام سعی من بهعنوان مجری در «مکث» این بود که مخاطب برای دقایقی هم که شده وضعیت خود را دریابد و بفهمد چقدر جلوتر از بسیاری هموطنان است. در اطراف ما کم نیستند آدمهایی که شرایطی دشوار دارند ولی همواره امیدوارند و باانگیزه به اطراف نگاه میکنند. کمی دقت بر احوال این همنوعان حالمان را خوب میکند.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازیگران سریال «از یاد رفته» معرفی شدند
- آثار راه یافته به بخش رادیو تئاتر جشنواره بینالمللی تئاتر فجر معرفی شدند
- چرا پخش پربینندهترین برنامه افطار مختل شد؟
- رتبهای غیرمنتظره برای سریال «خوشنام»/ پربینندههای تلویزیون در ماه رمضان اعلام شد
- «زندگی پس از زندگی» رقیب سریالهای سیما در ماه رمضان
- محمد سلوکی، حجتالاسلام برمایی و رسالت بوذری؛ مجریان سفره افطار سیما
- آغاز فیلمبرداری «در مدت معلوم۲» با حضور بازیگر فرانسوی
- سریال «آتش سرد» در روزهای پایانی تصویربرداری
- روایت و نقد «بیتا» در بیستمین قسمت پادکست «سینما، خاطره» + تیزر
- سلامت معنوی کودکان در ماه رمضان در رادیو
- تصویربرداری سریال «روزهای آبی» ادامه دارد
- چهار بازیگر جدید به «روزهای آبی» پیوستند + عکس
- فریبا متخصص مهمان دورهمی زمستانی «دست در دست» میشود
- سریال جدید شبکه پنج کلید خورد/ «روزهای آبی» در شمال
- ادامه تصویربرداری سریال «افرا»/ فریبا متخصص به جمع بازیگران این سریال پیوست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





