نمایشهای منتخب جشنوارههای تئاتر استانها و ۵ نمایش مهمان حاضر در بخش رقابتی سی و هشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر معرفی شدند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی سی و هشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، فهرست نمایشهای حاضر در بخش مسابقه (رقابتی) جشنواره سی و هشتم با معرفی آثار منتخب جشنوارههای تئاتر استان ها و آثار مهمان کامل شد.
هیات انتخاب برگزیدگان جشنوارههای تئاتر استانها متشکل از سعید اسدی، مهرداد کوروشنیا و رفیق نصرتی، تعداد ۱۲ اثر از میان برگزیدگان جشنوارههای تئاتر استانها را برای حضور در بخش رقابتی آثار صحنهای سی و هشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر معرفی کردند.
اسامی این آثار به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است:
«چند روایت نامعتبر از آنچه نمیدیدیم» به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی کریم علیخواه از استان آذربایجان غربی (ارومیه)
«در دهانم حرف بزن» به نویسندگی سیدقاسم حسینی و کارگردانی عبدالزهرا محمودی از استان بوشهر(بندر دیر)
«رسنهای گور» به نویسندگی باقر سروش و کارگردانی کامران جباری از استان کردستان (بیجار)
«ژنتیک» به نویسندگی و کارگردانی مهسا غفوریان از استان خراسان رضوی (مشهد)
«صدمین سالگرد فتح گریه» به نویسندگی صابر محمدی و کارگردانی مهرداد علیپور از استان کهگیلویه و بویر احمد (گچساران)
«غمنومه وطن و تن» به نویسندگی و کارگردانی جواد خاکسار حقانی از استان چهارمحال و بختیاری(شهر کرد)
«قزل حصار» به نویسندگی و کارگردانی امین ابراهیمی از استان لرستان (خرم آباد)
«کلاغ ها» به نویسندگی و کارگردانی سعید محسنی از استان اصفهان (اصفهان)
«متساوی الساقین» به نویسندگی و کارگردانی عمادالدین رجبلو از استان گلستان (گرگان)
«مهندس واشینگ کلوز» به نویسندگی نوید بلغندر و کارگردانی ابوالفضل بلغندر از استان قم (شهر قم)
«ننه مدهآ» به نویسندگی یوسف شکوهی و کارگردانی آژمان بیژنی نسب از استان فارس (فسا)
«همه فرزندان مکبث» به نویسندگی مهدی شفیعی زرگر و کارگردانی مجتبی رستمی فر از استان خوزستان (اهواز)
همچنین این هیات علاوه بر ۱۲ نمایش معرفی شده به بخش مسابقه، دو نمایش زیر را برای حضور در دیگر بخشهای جشنواره به دبیرخانه معرفی کرده است:
«آدیداس» به نویسندگی مهدی ضیا چمنی و کارگردانی پویا غازی از استان خراسان رضوی(مشهد)
«خوابگرد» به نویسندگی نوید ایزدیار و کارگردانی امیر کلهری پور از استان قزوین(آبیک)
همچنین عناوین نمایشهای مهمان این بخش که توسط دبیر جشنواره دعوت شدهاند، نیز به شرح زیر اعلام شده است:
«آشپزخانه» به نویسندگی آرنولد وسکر و ترجمه امیرحسین بیات و کارگردانی محمدحسن معجونی از تهران
«آن دیگری» به نویسندگی آرمین جوان و کارگردانی سمانه زندی نژاد از تهران
«بیگانه در خانه» به نویسندگی و کارگردانی سید محمد مساوات از تهران
«دستهایم کو مم حسن» به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی رضا کرمی زاده از یاسوج
«قصر موروثی خاندان فرانکنشتاین» به نویسندگی و کارگردانی آتیلا پسیانی از تهران
سی و هشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانیمرند بهمن ماه امسال برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «جبر با احتمال بازسازی»؛ نمایشی که خود محصول جبر است
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «سکوت و سلام»؛ قابهای خاطره انگیز از آتیلا پسیانی
- گردهمایی هنرمندان برای آتیلا پسیانی؛ صابر ابر: جای آتیلا اصلا خالی نیست!
- آتیلا پسیانی به خانه ابدی بدرقه شد
- رونمایی از آلبوم موسیقی «پاییز بعد از تو»؛ ترانه فیلم سینمایی گیجگاه به آتیلا پسیانی تقدیم شد
- تا شقایق هست زندگی باید کرد/ یادداشت اختصاصی داریوش فرهنگ به مناسبت درگذشت آتیلا پسیانی
- آتیلا پسیانی درگذشت
- در هجدهمین شب کارگردانان تئاتر؛ اهالی سینما و تئاتر از آتیلا پسیانی گفتند
- آیین نکوداشت آتیلا پسیانی / گزارش تصویری
- نکوداشت آتیلا پسیانی در خانه هنرمندان ایران
- گزارشی از واکنشها به ویدئوی اعتراضی مهرجویی/ اندوه عمومی سینماگران ایرانی
- گفتوگوی موزه سینما با فریدون جیرانی/ از ابتدا هدفم فیلمنامهنویسی بود + ویدئو
- فیلمبرداری «سه جلد» به پایان رسید
- آتیلا پسیانی: مهمترین خواسته جامعه هنری از وزیر جدید، جلب اعتماد است/ فعلا اجرای تئاتر منطقی به نظر نمیرسد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





